bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
سفر وزیر ارتباطات از عسلویه به سمت شمال استان بوشهر، با حاشیه‌های بسیاری مواجه بود، حاشیه‌هایی که هرکس به فراخور کارش به آن پرداخته‌ است.
نایب‌رئیس شورای شهر عسلویه در همین زمینه نکاتی مطرح کرده و گلایه‌هایی داشته است. غلامی، در این نوشته آورده است:
۱) افراد انتخاب شده به نمایندگی از اقشار مختلف مردمی از قبل تعیین شده بودند بی‌آنکه نمایندگان محلی اقشار مختلف مردمی و شوراهای شهر و روستای شهرستان اطلاعی داشته باشند.

۲) موارد مطرح شده تحت عنوان خواسته، سنخیت آنچنانی با تخصص جلسه و وزیر محترم نداشت که این امر منجر به تذکر وزیر هم شد.

۳) در این جلسه به‌جای مطرح کردن مطالبات و خواسته‌های بحق مردمی در ارتباط با مشکلات تلفن همراه و تلفن ثابت، در سطح شهرستان عسلویه و...بیشتر موارد تکراری آلایندگی، اشتغال، و حمد و ستایش از مسوولان و انتخاب استاندار که ارتباطی با جلسه نداشته، بوده است. در این فرصت طلایی می‌بایست بیشترین بهره در طرح مشکلات مردم و اخذ امتیازات گرفته شود.

4) همواره منطقه عسلویه را به‌عنوان منطقه توسعه‌یافته صنعتی تلقی می‌کنند اما متاسفانه توسعه موجود به‌صورت تک بعدی و در ساخت و ساز تاسیسات فازهای پالایشگاهی و پتروشیمی محدود شده و از توسعه ابعاد خدماتی و زیر ساختی با محرومیت شدید روبه‌رو هستیم.

5) در سفر مسوولان درجه یک کشور به این منطقه می‌بایست کمال استفاده را نمود و از کلی‌گویی و حمد ثنا مسوولان پرهیز و جزئيات مشکلات شهرها و روستاهای شهرستان مطرح شود.

6) وضعیت موجود تلفن همراه که در حال حاضر با آن مواجه هستیم عبارتند از:
-در درون اکثر منازل آنتن وجود ندارد.
-برای برقراری ارتباط حتما باید کنار پنجره یا در حیاط این ارتباط برقرار شود.
-در هر مکالمه ۲ الی ۳ بار ارتباط قطع می‌شود و هزینه مکالمه را افزایش می‌دهد.
-اینترنت ضعیف و سرعت آن بسیار کند است.
-نه تنها شهرستان تحت پوشش شبکه همراه نیست، بلکه در شهرعسلویه هم نقاط کور وجود دارد.

7) تلفن ثابت
-در جا زدن ظرفیت مراکز مخابراتی در چند سال گذشته ناتوانی در واگذاری خط جدید.
-در انتظار ماندن متقاضیان تلفن ثابت در مدت چند سال.
-افزایش و گسترش شهرها و الحاق چند شهرک به عسلویه و فقدان تلفن ثابت.
-شرکت مخابرات دارای پیمانکار است که در زمینه توسعه شبکه فعالیت دارد برای کابل‌کشی با متراژ صد متر که چهار خانواده هم می‌توانند صاحب تلفن شوند عنوان می‌کند این طرح و اجرای آن توجیه اقتصادی ندارد.
-این وضعیت برای تعداد زیادی از مردم ایجاد نارضایتی کرده است.

8) در مقایسه‌ای که با مرکز و شمال و غرب کشور به‌عمل می‌آید علاوه بر پوشش کامل شهرها در طول مسیر، بیابان، کوه و دشت، همه از پوشش تلفن همراه بهره می‌برند اما شهرستان عسلویه و بالاخص شهر عسلویه کماکان نقاط کور دارد. که بعضی از کارشناسان مخابرات دلیل اختلال در شبکه را استفاده از قطعات چینی می‌دانند مگر سایر نقاط کشور از قطعات زیمنس آلمان بهره می‌برند که مشکلی ندارند.

9) بر اساس اظهارات وزیر محترم در خصوص اختصاص مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای هزینه در شبکه مخابراتی استان مطرح شد، سوال ما از مدیریت استان این است که سهم عسلویه از این مبلغ چقدر است، اگر هزینه شده پس چرا تلفن مردم آنتن ندارد یا تلفن ثابت واگذار نمی‌شود.
نظام جمهوری اسلامی در بعد اختصاص بودجه و امکانات و تزریق آن به پیکره دولت با رعایت عدالت محوری از هیچ کوششی دریغ نکرده اما مشکل اساسی و آنچه که در حال حاضر در کشور مطرح است ضعف مدیریت است که به اعتقاد بنده نه تنها ضعف مدیریت بلکه سوء‌مدیریت است که باعث شده این امکانات در مناطق مختلف کشور به‌صورت ناهمگون توزیع شود و نارضایتی مردمی را به‌دنبال داشته باشد.

در پایان، ضمن تشکر از نماینده محترم مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی از این‌که این فرصت را برای شهرستان به ارمغان آورده و ما نتوانستیم آنچنان شایسته است بهره ببریم کمال تشکر و قدردانی دارم. در راستای سفر مسوولان تصمیم‌گیر به شهرستان به‌عنوان راه حل پیشنهاد زیر را ارائه می‌کنم: 
فرمانداری محترم شهرستان قبل از سفر مسوولان جلسه‌ای تشکیل دهند که در آن مهم‌ترین مسائل قابل طرح به‌صورت تخصصی و مرتبط با موضوع برگزاری و شخص دعوت شده، با نظر جمعی و فردی مطرح شود و مشخص شود تا هم موارد به‌صورت فراگیر و شهرستانی بیان شود و هم از وقت، استفاده بهینه به‌عمل آید. 

نام:
ایمیل:
* نظر: