bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر از حضور پررنگ نقالان بوشهری در سومین جشنواره نقالی و پرده‌خوانی غدیر خبر داد.
جهانشیر یار احمدی با بیان این مطلب گفت: بدون تردید امروز بوشهر یکی از قطب‌های نقالی کشور به شمار می‌رود؛ استانی که تا همین 10 سال پیش در این زمینه، عده‌ای انگشت‌شمار به شکل پراکنده و بسیار محدود به نقالی می‌پرداختند، امروزه به جایی رسیده که در همه مجالس و همایش‌های مختلف نقالی به همت گروهای مختلف برگزار می‌کند.

وی در ادامه با بیان این‌که رونق نقالی‌ در استان بوشهر نتیجه تلاش بانوان نقالی است که در یک دهه گذشته با تمام وجود تلاش کردند تا این هنر را زنده کنند، افزود: هستی قائدی، طوبی شیرکانی، نگار بهرسی، آناهیتا ملکی وند، آرش ملکی‌وند و فاطمه حسینی از استان بوشهر در سومین جشنواره نقالی و پرده‌خوانی غدیر حضور دارند.

به گفته یاراحمدی، زنده نگهداشتن معارف ولایت علوی و واقعه غدیرخم در اذهان مردم به‌ویژه نسل جوان، استفاده از هنر اصیل و تاثیرگذار نقالی در تبیین و ترویج فرهنگ اسلامی و علوی، احیا و ترویج اشعار و متون ادبی غنی ایرانی و اسلامی با محوریت ولایت، بیان سبک زندگی، علم و عمل حضرت امیرالمومنین علی‌بن ابیطالب (ع) و تقویت هنر نقالی و پرده‌خوانی و ایجاد انگیزه و پرورش نقالان و پرده‌خوانان جوان از اهداف این جشنواره است.
یادآوری می‌شود، سومین جشنواره نقالی و پرده‌خوانی غدیر شهریورماه سال جاری در فاصله عید قربان تا غدیرخم در تهران و چند شهر دیگر برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: