bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: با همکاری مسئولین مربوطه و مردم مشکل سنددار شدن واحدهای مسکونی در بافت‌های ناکارآمد مرتفع خواهد شد.
فرزاد رستمی بعد از در جلسه بازآفرینی شهری، اظهار داشت: استان بوشهر دارای یک هزار و ۶۸۵ هکتار بافت ناکار آمد در قالب ۷۲ محله در ۱۲ شهر استان بوشهر  است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه سالانه ۲۷۰ محله با آفرینی می شوند، افزود: بر این اساس ۱۴ محله در شهرهای بوشهر، خورموج، اهرم و برازجان بازآفرینی خواهند شد. رستمی با اشاره به اولویت بندی در راستای اجرای پروژه‌های زیر ساختی در این محله‌ها، گفت: اجرای پروژه زیر ساختی در چهار محل بوشهر از جمله پروژه های دارای اولویت است که تا کنون ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است. از دیگر پروژه های تدوین شده برای این محلات در شهرستان بوشهر احداث خانه بهداشت محله رایانی، مدرسه ۹ کلاسه برای تنگک سوم و اصلاح شبکه آبرسانی به تنگک دوم است. از پروژه های اصلاح بافت‌های نا کار آمد در دیگر شهرهای استان نیز می‌توان به احداث پارک و دیوار حفاظتی محله گرمسیری برازجان، احداث زمین چمن مصنوعی فوتسال حسین آباد و تکمیل سالن ورزشی حسین آباد اشاره کرد.

رستمی با بیان اینکه بوشهر و برازجان بیشترین سکونت گاه های غیر رسمی را دارا است، گفت: جمعا ۱۸۳ هزار نفر در محلات نا کارآمد زندگی می کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی یکی از مشکلات محلات ناکارآمد استان را مشکل سند عنوان کرد و گفت: با همکاری مسئولین مربوطه و مردم مشکل سنددار شدن واحدهای مسکونی در بافت‌های ناکارآمد مرتفع خواهد شد. شهرداری ها و فرمانداری ها موظف هستند با توجه به وسعت محله های نا کار آمد ۳۰ درصد از اعتبارات داخلی، آلاینده ها و عمرانی خود را برای بازآفرینی این محله‌ها هزینه کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: