bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
دو وزیر دیگر دولت تدبیر و امید در راه استیضاح قرار گرفته‌اند.
در حالی که دو هفته پیش علی ربیعی از وزارت کار رفت، حالا نوبت به وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی است تا برای استیضاح راهی صحن علنی شوند. یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با ۲۲ امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شده است.
به گفته علی‌اصغر یوسف‌نژاد، استیضاح آقای حجتی در ۴۶ محور و با امضای ۲۲ نماینده تقدیم هیات رییسه شده و طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی این تقاضا و محورهای تقاضا به کمیسیون کشاورزی ارجاع خواهند شد. این کمیسیون هفت روز فرصت دارد با تشکیل جلسه با حضور وزیر مربوطه و نمایندگان متقاضی موضوع را بررسی کند.

وی با بیان اینکه چنانچه بعد از پایان مهلت مقرر تعداد افرادی که اصرار به استیضاح دارند کمتر از ۱۰ نفر نباشد استیضاح به هیات رئیسه می‌رود و اعلام وصول می‌شود، گفت: پس از اعلام وصول استیضاح، ازدیاد یا کاهش امضاها تاثیری بر فرآیند استیضاح ندارد و وزیر باید طی ۱۰ روز پاسخ دهد.
یوسف‌نژاد همچنین روز گذشته یادآور شد که طرح استیضاح وزیر اقتصاد که طی گزارش شماره ۳۷۳۳ مورخ ۱۰ مردادماه سال ۱۳۹۷ در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به هیات رئیسه مجلس ارائه شد طبق ماده ۲۳۳ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول می‌شود. به گفته وی مطابق با این ماده وزیر اقتصاد باید حداکثر ظرف ۱۰ روز در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کند.

برچسب ها: مجلس ، استیضاح ، نمایندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: