bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
هیچ وقت فکر نمی‌کردم روزی ناچار به نوشتن این کلمات و جملات شوم، اما روزگار آن اندازه تلخ بر ما می‌گذرد و ناجوانمردی می‌کند که شاید تنها راه، در میان گذاشتن برخی مسائل با مردم باشد.
بامداد جنوب را دریابیدبامداد جنوب - کریم جعفری:
هیچ وقت فکر نمی‌کردم روزی ناچار به نوشتن این کلمات و جملات شوم، اما روزگار آن اندازه تلخ بر ما می‌گذرد و ناجوانمردی می‌کند که شاید تنها راه، در میان گذاشتن برخی مسائل با مردم باشد. این روزها روزنامه‌نگاری در کشور دچار آسیب‌های فراوانی شده و متاسفانه روزنامه‌نگاران واقعی پشت درهای بسته رانت و فساد و مشکلات اقتصادی گیر افتاده‌اند. بامداد جنوب در پنجمین سال انتشار خود در حالی که از شمار 1000 گذشت، گرفتار مشتی اشباه‌الرجال شده که از ترس قلم و نام بامداد از همه توان و خوی غیرانسانی خود استفاده می‌کنند شاید کمر این روزنامه بشکند. 

با این اوصاف ما در برابر همه هجمه‌ها و مشکلات ایستادگی کردیم، ماندیم و با مقاومت در کنار مردم برگ زرینی را در روزهایی که شرافت را در کوچه‌ها حراج کرده‌اند، آبرو بخشیدیم. ما حتی می‌خواستیم که جشن هزارمین شماره خود را بگیریم، اما خدا می‌داند که پول این را هم نداشتیم، برای منِ مدیر مسوول این روزها حتی 100هزار تومان هم، پول هنگفتی است. از آنجایی که از 5 جا حقوق نمی‌گیرم، از رانت قدرت استفاده نمی‌کنم، اهل زد و بند و باند بازی نیستیم و بالاخره می‌خواهیم زبان گویای مردم باشیم، همواره تحت فشار قرار داریم. خبرنگاران بامداد جنوب فقط از روزنامه حقوق می‌گیرند و نه مانند برخی شبه‌خبرنگارهای بی‌کلاس و بیسوادی که چاکران برخی افراد حقیر و فقیر هستند از فلان شهرداری، بنابراین مسوولیت ما در این حوزه بسیار سخت‌تر است. بعضی اوقات هم خدا را شکر می‌کنم، از جمله در اینکه دشمنان ما همیشه از احمق‌ها هستند، دلیلش بماند برای بعد. 

با این حال در یک نکته دیگر هم جای شکرش باقی است و آن هم مردمی بودن این روزنامه است. در روزهایی که ناجوانمردی و رفتارهای چیپ برخی از شبه‌مدیران که اگر به اندازه‌ای که برای زمین زدن بامداد جنوب رایزنی کرده بودند برای توسعه استان تلاش می‌کردند امروز، نمی‌خواستند کارخانه‌ای را که هفت سال است تولید می‌کند دوباره افتتاح کنند، وضعیت اقتصادی نیز یار آنها شده تا بامداد جنوب روزهای سخت‌تری را تجربه کند. این روزهای سخت را ما تلاش داریم مدیریت کنیم، اما با این حال نیاز به کمک مردمی داریم که همواره در روزهای سخت در کنارشان بوده‌ایم. بامداد جنوب برای آنکه بماند، برای آنکه به جای مجیزگویی و دروغگویی، از حق دفاع کند، نیاز به حمایت مردم دارد، نوشتن این کلمات برای منِ مدیرمسوول بسیار سخت است اما از این واقعیت گریزی نیست. از امشب، شماره حساب روزنامه را در بالای لوگو منتشر خواهیم کرد و هر کس به اندازه وسعش برای باقی ماندن این رسانه به ما کمک کند و ما هم قول می‌دهیم این محبت‌ها را تداوم مسیرمان جبران کنیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: