bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
همایش دو روزه نکوداشت روز جهانی عکاسی با حضور جمعی از عکاسان پیشکسوت و جوان هم‌استانی همزمان با روز جهانی عکاس در بوشهر برگزار شد.
برگزاری نخستین همایش بزرگداشت روز جهانی عکاسی در بوشهربر اساس این خبر، در این همایش از 30 عکاس در چهار بخش پیشکسوتان، آموزش، نقد نوشتاری در عکاسی و فعالیت‌های اجرائی در این حوزه تجلیل به عمل آمد.
مسوول برگزاری این همایش گفت: این مراسم طی دو روز با برپایی نشست تخصصی عکاسان و جشن روز جهانی عکاس یکشنبه‌شب به کار خود پایان داد.

موسی احمدی‌زاده در ادامه با بیان این‌که 19 آگوست در تقویم بسیاری از کشورهای جهان به‌عنوان روز جهانی عکاسی نامگذاری شده است، افزود: این روز همان تاریخی است که در سال ۱۸۳۹ دولت فرانسه پتنت اختراع دوربین عکاسی را از صاحب امتیاز آن یعنی لویی داگر خرید و طرح آن را به‌صورت رایگان در اختیار همه قرار داد. این دوربین داگرتوئیپ نام داشت. بنابراین از آن روز عکاسی رفته‌رفته به مدیومی فراگیر در سطح اروپا و سپس سایر نقاط جهان تبدیل شد. 

این عکاس بوشهری با اشاره به این‌که مراسم گرامیداشت روز جهانی عکاسی برای اولین‌بار با حضور بیش از 200 عکاس هم‌استانی با همکاری کلیه انجمن‌های عکاسی در سطح استان، گروهای عکاسی عکاسان فعال آزاد و همکاری پیشکسوتان بدون وابستگی به نهادهایی دولتی برگزار شد، تصریح کرد: در این جشن سیدمحمد فاطمی عکاس باسابقه بوشهری اجرای برنامه پایانی را برعهده داشت و در این مراسم از عکاسان هم‌استانی در چهار بخش به این شرح تجلیل شد: بخش پیشکسوتان: ناصر وژدان، محمدرضا حمزئیان، علی‌اکبر اسکرووالا، سیدحسین صافی و حسن ترازویی. بخش اساتید آموزش: محمود صادقی، محسن کیانپور، سیدنواب موسوی، سیدمحمد فاطمی، سیدکریم موسوی، جوهر تنگستانی، اسماعیل جاشویی، مهتاب ابراهیم‌زاده، نجمه پرویزی‌مقدم، ایرج حسین‌پور، سعید عرب‌زاده، شهرام ملکی، جلیل گلستانیان، خالق عیسوندی، حسین فخرایی، رحیمی‌زاده و محمد یاری‌منفرد. بخش نقد نوشتاری: یاسین محمدی و بخش فعالیت‌های اجرائی: رضا جعفری، فرزاد گیتی‌زاده، مهدی احمدی، زینب عربی، حسین حیدرپور و عبدالرحمن برزگر.

احمدی‌زاده با بیان این‌که در حواشی این همایش نماهنگی از فعالیت‌های سالانه انجمن‌های بوشهر، کنگان، دشتی، اهرم و گناوه بخش شد و در ادامه گروه موسیقی سنتی با مدیریت ایرج جمالی به هنرنمایی پرداختند، تصریح کرد: در این مراسم با همکاری انجمن‌های مختلف عکاسی سراسر استان، نمایشگاه عکسی از 50 عکاس پربا شد که در کنار آن از 13 جلد کتاب عکاسی که در طول 40 سال گذشته به همت عکاسان بوشهری به چاب رسیده بود، برای عکاسان به نمایش گذاشته شد. 

به گفته، مسوول برگزاری نخستین همایش نکوداشت روز جهانی عکاس، سه نشست تخصصی عکاسان هم‌استانی با حضور محمود صادقی، کریم فائقیان و اسماعیل جاشویی با محوریت نگاه شخصی در عکاسی و ارائه مجموعه عکس‌های‌شان در روز نخست این همایش در دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم انسانی بوشهر برای عموم علاقه‌مندان به‌صورت رایگان برگزار شد. 
احمدی‌زاده در پایان از زحمات محمود صادقی، سيدمحمد فاطمي، رضا جعفري، جمال سعيدي، رضا ريشهري‌نژاد و محمد جمالي در برگزاری این همایش تشکر و قدردانی کرد و گفت: از این پس مراسم روز جهانی عکاسی همه ساله در 28 مرادماه با همکاری همه انجمن‌ها و گروه‌های عکاسی و پیشکسوتان در بوشهر برگزار خواهد شد.

برچسب ها: عکاسی ، همایش ، بوشهر ، عکاسان
نام:
ایمیل:
* نظر: