bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه با عبور از پیک مصرف برق در استان تهران هنوز تراز تولید و مصرف برق منفی است، گفت: همچنان ۱۴۰۰ مگاوات کسری برق داریم.
محسن طرزطلب در مراسم بهره‌برداری تجاری از واحد اول و دوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند با ظرفیت ۳۲۰ مگاوات با تأکید بر اینکه از لحاظ تولید و مصرف برق استان تهران هنوز منفی است و ۱۴۰۰ مگاوات کسری برق در کشور داریم، گفت: با این رشد مصرف اگر در برنامه ششم مصرف برق همچنان رو به افزایش باشد میزان کسری برق در زمان پیک به ۳۴۰۰ مگاوات و اگر مصرف برق از یک رشد ۷ درصدی برخوردار شود، در برنامه هفتم این میزان کسری به ۵۷۰۰ مگاوات می‌رسد. 

وی با اشاره به اینکه امید است کسری مصرف و تولید برق را تا چند سال آینده جبران شود، ادامه داد: مدیریت مصرف باید به ما کمک کند تا سرمایه‌گذاری صورت گرفته بهینه‌تر شود. تا زمان پیک مصرف برق در تابستان سال آینده ۱۰ واحد بخار نیروگاهی وارد مدار می‌شود که این ۱۶۰۰ مگاوات نیروگاه جدید ۲.۳ میلیارد مترمکعب سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با تأکید بر اینکه باید به این سمت برویم که از کل سوخت صرفه‌جویی شده سرمایه‌گذاری انجام شده در ساخت نیروگاه‌ها بازگشت سرمایه داشته باشد، تأکید کرد: پیشنهادی از سوی شرکت برق حرارتی تنظیم شده که اگر امکان سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی برای دولت مهیا نیست، از محل صرفه‌جویی سوخت بازگشت سرمایه صورت گیرد. 

به گفته وی، واحد سوم بخش بخار نیروگاه پرند در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

صبح امروز واحد اول و دوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند به ظرفیت ۳۲۰ مگاوات با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری تجاری رسید.
برچسب ها: اقتصاد ، برق ، کسری ، پیک
نام:
ایمیل:
* نظر: