bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
در هفته منتهی به دوم شهریور ماه سال جاری در بین تمام اقلام خوراکی، موز بیشترین رشد قیمت نسبت به هفته مشابه سال 1396 را دارد. هر کیلو موز در تهران با 144.9 درصد افزایش قیمت نسبت به هفته مشابه سال گذشته از 7400 تومان به 10 هزار و 100 تومان رسیده است.
بانک مرکزی قیمت خرده فروشی خوراکی‌ها در تهران را در هفته منتهی به دوم شهریور ماه سال جاری اعلام کرد. طبق این گزارش در بین ۱۱ گروه اصلی خوراکی‌ها، بیشترین تورم ماهانه متعلق به گروه‌های لبنیات و گوشت مرغ بوده است. ر هفته منتهی به دوم شهریور ماه سال جاری قیمت لبنیات و گوشت مرغ نسبت به هفته مشابه ماه قبل هرکدام به ترتیب ۲۵٫۱ و ۲۳٫۲ درصد رشد داشته است. همچنین بیشترین تورم در هفته منتهی به دوم شهریور ماه سال جاری نسبت به هفته مشابه سال ۱۳۹۶ با ۸۳ درصد مربوط به گروه میوه‌های تازه است.

در بین ۱۱ گروه اصلی خوراکی‌ها بیشترین رشد قیمت نسبت به هفته مشابه سال ۱۳۹۶ در گروه لبنیات با ۶۲٫۲ درصد مربوط به ماست پاستوریزه، در گروه تخم‌مرغ با ۴۶٫۴ درصد مربوط به تخم‌مرغ، در گروه برنج با ۴۶٫۷ درصد مربوط به برنج وارداتی غیرتایلندی، در گروه حبوبات با ۱۱٫۶ درصد مربوط به لوبیا سفید، در گروه میوه‌های تازه با ۱۴۴٫۹ درصد مربوط به موز، در گروه سبزی‌های تازه با ۶۴٫۱ درصد مربوط به بادمجان، در گروه گوشت قرمز با ۳۶٫۷ درصد مربوط به گوشت گاو و گوساله بی‌استخوان، در گروه گوشت مرغ با ۳۲٫۵ درصد مربوط به گوشت مرغ، در گروه قند و شکر با ۲۲٫۸ درصد مربوط به قند، در گروه چای با ۲۲٫۴ درصد مربوط به چای خارجی و در گروه روغن نباتی با ۱۳٫۸ درصد مربوط به روغن نباتی جامد است.
به این ترتیب در هفته منتهی به دوم شهریور ماه سال جاری در بین تمام اقلام خوراکی، موز بیشترین تورم را (نسبت به هفته مشابه سال ۱۳۹۶) را دارد. هر کیلو موز در تهران در هفته منتهی به دوم شهریور ماه سال جاری با ۱۴۴٫۹ درصد افزایش قیمت نسبت به هفته مشابه سال گذشته از ۷۴۰۰ تومان به ۱۰ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است.

برچسب ها: اقتصاد ، میوه ، سبزی ، قیمت ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر: