bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان بوشهر از آغاز توزیع گوشت گرم گوسفندی وارداتی در استان خبر داد و تاکید کرد که 5/8 تن گوشت گرم گوسفندی استرالیایی در چهار شهرستان استان بوشهر برای کنترل قیمت گوشت گوسفندی داخلی توزیع شده است.
مهدی صداقت‌شعار با اشاره به تامین نهاده‌های دامی و توزیع آن بین واحدهای دامی و مرغ‌داری‌های استان بوشهر اظهار کرد: در پنج ماه نخست امسال با هدف حمایت از استمرار تولید، شش ‌هزار تن نهاده‌های دامی بین واحدهای دامی استان بوشهر توزیع شده است.
وی این نهاده‌های دامی را ذرت، سویا و جو دانست و تصریح کرد: در پنج ماه نخست امسال چهار هزار و 500 تن ذرت، هزار و 500 تن سویا توزیع شده و 500 تن جو برای توزیع بین دامداری‌ها ذخیره‌سازی شده است. مدیرکل پشتیبانی امور دام استان بوشهر از توزیع گوشت منجمد گوساله‌ای خبر داد و بیان کرد: در پنج ماه نخست امسال برای تنظیم قیمت گوشت قرمز و سفید یک تن گوشت منجمد گوساله‌ای و 40 تن گوشت مرغ منجمد در استان بوشهر توزیع شده است.

صداقت‌شعار با اشاره به این‌که در ایام نوروز 58 تن تخم‌مرغ با قیمت مصوب توزیع شد، خاطرنشان کرد: در پنج ماه نخست امسال 731 تن مرغ مازاد واحدهای مرغ‌داری‌های استان بوشهر با اعتبار 55 میلیارد ریال خریداری، ذخیره‌سازی و با قیمت مصوب تنظیم بازار توزیع شد.
این مقام مسوول در ادامه با اشاره به افزایش گوشت گرم گوسفندی از واردات و آغاز توزیع گوشت گرم گوسفندی وارداتی در بازار خبر داد و خاطرنشان کرد: 5/8 تن گوشت وارداتی استرالیایی شب گذشته وارد استان بوشهر و بین فروشگاه‌های چهار شهرستان بوشهر، کنگان، گناوه و دشتستان توزیع شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان بوشهر قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم وارداتی را برای مصرف‌کننده 37 هزار و 500 تومان تا 38 هزار تومان دانست و تصریح کرد: این طرح تا زمان تنظیم بازار و کنترل قیمت گوشت گوسفندی داخلی ادامه دارد. گوشت گوسفندی وارداتی استرالیا در مرکز استان بوشهر از طریق فروشگاه‌های رفاه، بازار روز و سه قصابی و در شهرهای گناوه، کنگان و برازجان از طریق فروشگاه‌هایی که ستاد تنظیم بازار تعیین می‌کند، توزیع می‌شود.
وی در پایان با بیان این‌که نهاده‌های دامی بین 214 واحد مرغ‌داری استان بوشهر توزیع شده است، تصریح کرد: جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان بوشهر آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود قیمت گوشت مرغ در استان بوشهر روند نزولی داشته باشد و به کیلویی 9 هزار تومان کاهش یابد.

برچسب ها: اقتصاد ، گوشت ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: