bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۹ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به هدفگذاری برای تجهیز ۱۰ هزار هکتار اراضی استان بوشهر به آبیاری نوین، تاکید کرد که در پنج‌ماه نخست سال جاری دو هزار و ۲۰۴ هکتار اراضی کشاورزی استان به این سامانه مجهز شده است.
۱۰ هزار هکتار اراضی استان به آبیاری نوین مجهز می‌شودمحمدتقی منوچهری روز گذشته در آیین افتتاح پروژه‌های کشاورزی شهرستان دشتی با اشاره به عملیات اجرائی سیستم آبیاری تحت فشار در منطقه سنا در دشتی تاکید کرد: این پروژه در سطح 500 هکتار با سرمایه‌گذاری 45 میلیارد ریال اجرا می‌شود. تاکنون 32 هزار هکتار اراضی استان بوشهر به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شده است و طرح‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان بوشهر 18 درصد بیش از متوسط کشوری است.

وی از مجهز شدن سه هزار و 574 هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر به آبیاری نوین خبر داد و افزود: سال گذشته آبیاری سه هزار و 574 هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر از سنتی به نوین تبدیل شد و امسال این پروژه ادامه دارد. منوچهری از اجرای این طرح در 10 هزار هکتار خبر داد و تصریح کرد: امسال برای تجهیز 10 هزار هکتار اراضی استان بوشهر به آبیاری نوین هدف‌گذاری شده که در پنج‌ماه نخست امسال دو هزار و 204 هکتار آن تکمیل شد.
این مقام مسوول، افتتاح  گلخانه روستای محمدآباد دشتی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تا سال گذشته 199 هکتار کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر ایجاد شده که 75 هکتار آن مربوط به سال 96 است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان این‌که 58 درصد گلخانه‌ها در پنج سال اخیر در استان بوشهر راه‌اندازی شده، خاطرنشان کرد: امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده 150 هکتار گلخانه در استان بوشهر ایجاد می‌شود که تاکنون 35 هکتار آن راه‌اندازی شده است.
منوچهری افزود: پروژه گلخانه روستای محمدآباد دشتی در سطح 10 هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری 13 میلیارد ریال اجرا می‌شود که زمینه اشتغال 18 نفر فراهم می‌شود.

برچسب ها: اقتصاد ، کشاورزی ، آبیاری
نام:
ایمیل:
* نظر: