bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
آقای استاندار، این قول و قرار ما نبود!
پنجشنبه‌شب گذشته شب تلخی برای تیم پارس جنوبی و هوادارانش بود. پارسی‌ها در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر که میزبان تیم سپاهان اصفهان بودند، با نتیجه 2بر2 متوقف شدند، این در حالی بود که شاگردان تارتار تا دقیقه 94 بازی از حریف خود پیش بودند ولی در مهاجم سرزن سپاهانی‌ها در ثانیه‌های پایانی بازی توانست گل تساوی را به‌ثمر برساند و خوشحالی هوادران پارس را در دقایق پایانی بازی خراب کند.
بامداد جنوب- علی تنگستانی:
پنجشنبه‌شب گذشته شب تلخی برای تیم پارس جنوبی و هوادارانش بود. پارسی‌ها در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر که میزبان تیم سپاهان اصفهان بودند، با نتیجه 2بر2 متوقف شدند، این در حالی بود که شاگردان تارتار تا دقیقه 94 بازی از حریف خود پیش بودند ولی در مهاجم سرزن سپاهانی‌ها در ثانیه‌های پایانی بازی توانست گل تساوی را به‌ثمر برساند و خوشحالی هوادران پارس را در دقایق پایانی بازی خراب کند. 

جنوبی‌ها در این بازی همانند بازی‌های گذشته عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند و نشان دادند که در این فصل از رقابت‌ها هم می‌توانند برای هر تیمی خطرساز باشند. حال چیزی که این روزها تیم پارس جنوبی را تهدید می‌کند، مسائل مالی باشگاه است، مسائلی که متاسفانه چالش بزرگی برای مدیران این باشگاه رقم زده‌اند. در هفته‌های ابتدایی مسابقات، در گزارشی نوشته بودیم که با تلاش مسوولان استانی مشکلات مالی باشگاه رفع شده است و این حرف را مربیان و مدیران باشگاه هم تائید کرده بودند ولی متاسفانه همانطور که گفتیم وضعیت به شکلی پیش رفته است که کار را برای ادامه حضور پارس جنوبی در لیگ برتر سخت کرده است. 
پس از تساوی پارس جنوبی و سپاهان، مهدی تارتار که به‌خاطر مشکلات مالی باشگاه حسابی عصبانی بود، تاکید کرد که «تا زمانی که این مشکلات حل نشوند، به تیم برنمی‌گردد». او در صحبت‌های خود گفته بود: نمی‌خواهم در مورد بازی صحبت کنم می‌خواهم در مورد مشکلات‌مان صحبت کنم. بازیکن گوش دارد اما نمی‌شنود. کادر فنی ما هم کار برایشان سخت است. مشکلات داریم. از همه تشکر می‌کنم مدیریت باشگاه در تلاش است اما تا مشکلات حل نشود نمی‌توانیم در تمرینات شرکت کنیم. بازیکنان منتظر هستند که در مورد مسائل مالی با آنها حرف بزنم دوست ندارد در مورد مسائل فنی حرف بزنم. سپاهان را ببینید، جانانه جنگیدیم اما وقتی بازیکن تمرکز نداشته باشد نمی‌تـواند تمرین کند تا زمانی که حق و حقوق بازیکنان پرداخت نشود دیگر در تمرینات شرکت نمی‌کنیم. تهدیدی هم نیستم. کسی نیست به داد ما برسد. مدام می‌گویند فلان وزیر دستور داد مشکل فلان تیم حل شود ما چی؟! از بازیکنانم تشکر می‌کنم امیدوارم مشکلات حل شود چون این تیم را دوست دارم این سال سومی است که در این تیم حضور دارم و با این تیم زندگی کرده‌ام. واقعا شرایط سخت شده است کارد به استخوانم رسیده است. امیدوارم برگردیم، نمی‌توانم در روی کادر فنی و بازیکنان نگاه کنم. کادر من 50 درصد از پولش را از فصل قبل نگرفته است. بقیه تیم‌ها 90 تا 95 درصد پول‌های فصل قبل را گرفته‌اند.

وی در ادمه تاکید کرد: رضائیان تنها است از کجا بیاورد، چقدر تلاش کند استاندار بوشهر چه کرده است؟ از استاندار ممنون هستم مصوبه‌ای تصویب شد قرار شد مشکلات حل شود اما مدام می‌گویند این هفته و آن هفته پس کو. اگر باخته‌ایم با من است اما ما یقه سپاهانی را گرفته‌ایم که مدعی قهرمانی است.
اما چرا تیمی که گفته شده بود مسائل مالی‌اش رو به بهبود شدن بود حالا به این روز درآمده است. تارتار در صحبت‌های خود از قول و قرارهای استاندار بوشهر گفت اما شاید او نداند که استانداران استان بوشهر همواره از فوتبال و تیم‌های ورزشی حمایت کرده‌اند ولی فقط در حد حرف! بله استانداری در حد حرف زدن از تیم‌های باشگاه حمایت کرده است، برای مثال نگاهی به تیم ایرانجوان بوشهر بیاندازید که چه بر سرش آمده است. تیمی که قرار بود روزی استانداری از آن حمایت کند و حالا در لیگ دسته دو کشور حضور دارد. آقای تارتار از مصوبه حرف می‌زند که تا به امروز نزدیک به 100‌ها از آن را مشاهده کرده‌ایم. مصوبه‌‌هایی که پس از امضا در میز آقایان گذاشته می‌شود و دیگر هرگز کسی آنها را مشاهده نمی‌کند. آقای استاندار اگر قولی داده‌اید پس چرا به آن عمل نمی‌کنید. این حرکت مانند حرکت استانداران قبلی این استان است که فقط حرف زدند و عمل نکردند و نتیجه آن چیزی جز ویرانی فوتبال ما نبود.

شاید بعضی از بزرگان فوتبال ما بگویند صلاح نیست که در این روزها تارتار تیم را ترک کند ولی باید به او حق داد. به هر حال تمام بازیکنان و مربیان باشگاه نگاه‌هایشان به سوی او است و همه از او جواب می‌خواهند. به هر حال یک سرمربی هم حدی دارد و نمی‌توانند اینقدر فشار را تحمل کند.  از مسوولان استان بوشهر می‌خواهم که برای یک‌بار هم که شده از سرنوشت تیم نفت تهران که روز در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت، درس بگیرند. تیمی که زیر نظر وزارت نفت بود ولی حال فقط اسمی از آن باقی‌مانده است. پارس جنوبی با حضور در لیگ برتر نه تنها استان بوشهر در فوتبال کشور بالا برده است، بلکه شور و شوق عجیبی به مردم منطقه وارد کرده است به شکلی که هواداران پارس برای دیدن بازی این تیم در جم لحظه شماری می‌کنند. شاید دیدن این همه شوق و انرژی به ضرر بعضی‌ها باشد، کسی چه می‌داند. 
در این سال‌ها در فوتبال بوشهر اتفاقات تلخی رخ داده که همه کلافه را کرده است. قول و قرار مسوولان استان جمله‌ای کلیشه‌ای که زبان تمام مربیان تیم‌های استان شنیده می‌شود. مربیان با کلی زحمت تیم را جمع‌وجور می‌کنند ولی به‌خاطر مسائل مالی نمی‌توانند به‌خوبی از آن تیم استفاده کنند. پارس جنوبی نمونه خوبی از این تیم‌هاست با این تفاوت که فعلا نتایج خوبی کسب کرده است. 

پارس جنوبی تا این هفته از رقابت‌های لیگ برتر امتیازات خوبی جمع کرده است و قبل از سخنان آقای تارتار فکر می‌کردیم که این تیم همچنان به این روند رو به رشد ادامه خواهد داد ولی از الان وضعیت به‌طور کلی ممکن است فرق کند اما چیزی که مرا مقداری نگران می‌کنند، سکوت عجیب و غریب مدیران باشگاه و مسوولان استان است. این‌که یک مربی در کنفرانس بعد از بازی به‌جای این‌که به مسائل فنی بپردازد، به مشکلات مالی تیمش می‌پردازد، واقعا تاسف‌بار است. این نشان می‌دهد که آقای تارتار چقدر تحت فشار بوده که خیلی زودتر از سال گذشته پرده از حقایق باشگاه پارس جنوبی برداشت (وی پس از پایان نیم فصل اول لیگ برتر سال گذشته در مورد مشکلات مالی باشگاه سخن گفت).
متاسفانه حدود 9 ماه از آن روز گذشته ولی می‌بینیم که وضعیت باشگاه پارس جنوبی‌جم تغییر نکرده است. آیا حق مردم استان بوشهر و هواداران پارس جنوبی این است که نظاره‌گر نابود شدن تیم‌شان باشند. آقایان به‌گوش باشید که این‌بار دیگر مثل زمان شاهین بوشهر نیست که مردم از سر تقصیرات شما بگذرند پس تا دیر نشده فکری به حال این باشگاه کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر: