bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
مدافع بوشهری استقلال پس از بازی با السد قطر مورد اعتراض تماشاگران قرار گرفت می‌گوید که تمریناتش را در آینده بیشتر خواهد کرد تا بتواند هرچه زودتر نظر هواداران این تیم را جلب کند.
دانشگر: کاری با من کردند که با اوزیل هم نکرده بودنداین بازیکن تازه آبی‌پوش شده بعد از بازی با السد محمد دانشگر زیر بار سنگین ترین انتقادها قرار گرفته است در حالی این بازیکن جوان به تازگی با استقلال قرارداد امضا کرده است و در این بازی در شرایطی وارد زمین شد که تیمش تحت فشار جدید حریف قرار نداشت و فرصتی برای اینکه در ترکیب جا بیفتد نداشت.


محمد دانشگر در گفت و گو با ورزش سه صحبت های جالبی در مورد بازی با السد انجام داد که در ادامه آن را می خوانید: 

 نمایش تو در بازی با السد باعث شد تعدادی از هواداران این تیم حملاتی به سبک بازی ات داشته باشند. در این باره توضیح می دهی؟
من از هواداران و رسانه ها  می خواهم شرایط را درک کنند، نه اینکه از انتقاد ناراحت شوم چراکه بازیکنی که در استقلال بازی می کند همانطور که اگر خوب باشد از او تعریف می کند وقتی روز خوبی نداشته باشد باید انتقاد را تحمل کند. من هیچ مشکلی با انتقاد ندارم اما می گویم که شرایطی که من در بازی با السد وارد زمین شدم شرایطی بود که کار برای یک دفاع وسط خیلی سخت است. البته این تصمیم آقای شفر بود من هم هرگز اعتراضی به آن ندارم . فقط می گویم در آن شرایط کمی زمان لازم بود که با جو بازی هماهنگ شوم. 

در بازی با السد اکثر بازیکنان بد  بازی کردند اما انتقادهایی که از سوی رسانه ها به تو شد بی سابقه بود. 
من از هواداران استقلال اصلا ناراحت نیستم و آنها اگر انتقادی هم می کنند از روی ناراحتی است. من از گزارشگری ناراحت هستم که سر هر گل می گوید تعویض اشتباه شفر یا آن فیلمبرداری که بعد از هر گل تصویر من را نشان می دهد. من یک سوال از کارشناسان فوتبال دارم، اگر من به زمین نمی آمدم السد گل نمی زد؟ آیا بقیه بازیکنان نمایش خوبی در بازی داشتند؟ نیمه اول تمام موقعیت های السد گل نشد اما در نیمه دوم این موقعیت ها گل شد؛ فرق نیمه اول و دوم فقط همین بود. شما ببینید که بعد از بازی با السد همه نوع حاشیه برای من درست کردند در حالی که اهل حاشیه نیستم و فقط به استقلال آمدم تا برای این تیم مفید باشم. 

ولی تو جانشین بازیکنی مثل مجید حسینی در استقلال شده ای و شاید به همین دلیل انتظارها بالا است. 
اول این را بگویم که من به تمام بازیکنان فوتبال ایران احترام می گذارم چراکه خودم از نزدیک می بینم که با چه محدودیتی  چقدر تلاش می کنند تا خود را به بالاترین سطح فوتبال برسانند و برای مجید حسینی هم بسیار خوشحالم که فوتبال اروپا رفته است. اما من قرار نیست جای بازیکنی را پر کنم چراکه در سال هایی که فوتبال بازی کرده ام آنقدر تلاش کرده ام که کیفیت فنی خودم را ثابت کنم و مطمئن باشید این قضیه را در استقلال هم تکرار خواهم کرد. 

شاید چون تو در بازی های قبلی استقلال کارت زردهای زیادی گرفته ای این قدر هجمه علیه ات درست شده است. 
هیچ کس به نمایش من ایراد نمی گیرد ولی همه به کارت زردهای من گیر می‌دهند. من قبول دارم زیاد کارت گرفته ام ولی به هیچ عنوان بازیکن خشنی نیستم.  من در چند صحنه به خاطر اشتباه و توپ لو دادن بازیکنان دیگر و برای اینکه حریف ضدحمله درست نکند مجبور شدم خطا کنم و کارت زرد بگیرم.  این را هم بگویم در چند مورد کارت هایی که به من داده شد به هیچ عنوان درست نبود. در بازی با ذوب آهن در حالی که من کوچکترین خطایی روی بازیکن حریف نکردم داور کارت زرد دوم را داد و از زمین اخراج شدم. از آنجا بود که در مورد خطاهای من بحث شد در حالی که من اصلا برخورد شدیدی با بازیکن حریف نداشتم و اگر فرض کنیم که داور خطا را درست اعلام کرد، به هیچ عنوان آن خطا کارت زرد نداشت.

خودت فکر می کنی انتقادهایی که در این فصل به تو می شود درست است؟
در این 4 هفته که من در لیگ برتر به عنوان دفاع وسط برای استقلال بازی کردم توپی از عمق وارد دروازه استقلال نشد که من مقصر باشم. در زمان حضور من در پست دفاع وسط ما فقط دو گل دریافت کردیم که از روی ضربات آزاد بود.
 
راستش را بخواهید من بعد از جام جهانی که دیدم اینقدر هجمه برای مسوت اوزیل برای عملکردش در جام جهانی درست شد، خیلی برای او ناراحت شدم چراکه فکر می کردم یک بازیکن ممکن است در چند بازی فرم ایده آلی نداشته باشد. حالا همان شرایط را خودم تجربه می کنم و فکر می کنم همان اتفاق برای من تکرار شده است. من به هواداران استقلال حق می دهم که از بازیکن تیمشان انتقاد کنند اما آنها باید شرایط منی که به تازگی به استقلال آمده ام را درک کنند. طبیعی است یک بازیکن هرچقدر هم کیفیت فنی بالایی داشته باشد نیاز به زمان دارد تا با سایر بازیکنان هماهنگ شود و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. شما اگر ببینید تمام بازیکنان جدید استقلال آنطور که باید در ترکیب تیم جا نیفتادند و من از هواداران استقلال که قبلا بارها معرفتشان را نشان داده اند خواهش می کنم زمان بدهند تا شرایط تیم درست شود. 


شفر روز گذشته جلسه ای با تو برگزار کرد، در مورد صحبت های سرمربی استقلال حرفی داری؟
آقای شفر به سبک بازی من اعتقاد دارند و از اینکه این همه هجمه علیه من درست شده است، تعجب کرد و گفت که با قدرت به کارم ادامه دهم. من به استقلال نیامده ام که این تیم را بعد از نیم فصل یا مدت کوتاه ترک کنم بلکه آمده ام تا برای تیمی که برای حضور در آن لحظه شماری می کردم مثمرثمر باشم. مطمئن باشد تمرین هایم را چند برابر می کنم و اگر لازم باشد جداگانه تمرین می کنم تا بتوانم به فرم ایده آل مورد نظر خودم برسم و نظر آقای شفر و هواداران استقلال را جلب کنم. 

و سوال آخر؛ فکر می کنی چرا استقلال با شروع فصل عملکرد موفقی حداقل در نتیجه گیری نداشته است؟
من در بالا هم گفتم که استقلال بازیکنان زیادی را به ترکیب خود اضافه کرده است و بازیکنانی که جدید می آیند به زمان نیاز دارند تا با تیم هماهنگ شوند. این نتایج چیزی نیست که کادرفنی استقلال را سورپرایز کرده باشد و حتی خود ما هم انتظار آن را داشتیم اما این را قول می دهم که تعطیلات دو هفته ای لیگ فرصت خوبی است که هم من و هم سایر بازیکنان تازه وارد تیم به هماهنگی بیشتری با بازیکنان قبلی برسند و مطمئن باشید به زودی شرایط تیم تغییر می دهیم و به یکی از مدعیان لیگ تبدیل می شویم.
نام:
ایمیل:
* نظر: