bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۷ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
وقتی شاهین اسیر رفتار غیرحرفه‌ای هواداران خونه‌به‌خونه می‌شود؛
از سری رقابت‌های جام حذفی فوتبال، روز شنبه دو تیم خونه‌به‌خونه بابل و شاهین شهرداری بوشهر به‌دلیل آماده نشدن استادیوم شهدای هفتم تیر بابل، در شهر همسایه و در استادیوم شهدای شهرستان سیمرغ به مصاف هم رفتند اما اتفاقاتی در ورزشگاه رخ داد که همه ابعاد این مسابقه را تحت تاثیر قرار داد.
فدراسیون فوتبال همچنان می‌خواهد سکوت کند؟!بامداد جنوب - علی تنگستانی:
از سری رقابت‌های جام حذفی فوتبال، روز شنبه دو تیم خونه‌به‌خونه بابل و شاهین شهرداری بوشهر به‌دلیل آماده نشدن استادیوم شهدای هفتم تیر بابل، در شهر همسایه و در استادیوم شهدای شهرستان سیمرغ به مصاف هم رفتند اما اتفاقاتی در ورزشگاه رخ داد که همه ابعاد این مسابقه را تحت تاثیر قرار داد.
به‌دلیل مشاجراتی که فصل گذشته در برنامه «فوتبال یک» شبکه ورزش میان محمود فکری، سرمربی وقت تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان و قاسم حسن‌زاده، مالک باشگاه خونه‌به‌خونه در خصوص استفاده تیم بابلی از جادوگر اتفاق افتاده بود، پیش‌بینی‌ می‌شد این دیدار حواشی در پی داشته باشد. هواداران خونه‌به‌خونه بابل که تعدادشان طبق تصاویر موجود به حدود 150 نفر می‌رسید، از یک‌ ساعت قبل از آغاز بازی، زمانی که دو تیم مشغول گرم کردن بودند، رکیک‌ترین فحش‌ها و ناسزاها را نثار محمود فکری و مرتضی غلامعلی‌تبار بازیکن تیم شاهین شهرداری بوشهر (کاپیتان فصل گذشته نساجی مازندران) کردند. در ادامه برخی از هواداران «خونه‌به‌خونه» در ورزشگاه در حالی که لباس‌های خود را از تن خارج کرده بودند به‌صورت واضح به پشت نیمکت تیم شهرداری رفته و اقدام به فحاشی کردند، فحاشی‌ها و حرکات عجیب و غریب زمانی اتفاق افتاد که نیروهای تامین امنیت استادیوم در پشت فنس‌ها و در میان هواداران حضور نداشتند، یکی از هواداران خونه‌به‌خونه که گویا حالت طبیعی نیز نداشت، به پشت نیمکت تیم شاهین شهرداری بوشهر رفت رکیک‌ترین فحش‌ها به فکری داد و در مقابل او لباسش را از تن درآورد که البته این رفتار نیز با خویشتن‌داری مسوولان برگزاری این بازی روبه‌رو شد! خبرگزاری فارس در گزارش خود آورده است که «تصویر کامل رفتار غیرقابل باور هوادار خونه‌به‌خونه در مقابل چشمان فکری، در اختیار خبرگزاری فارس هست اما واقعا به‌صورت کامل قابل انتشار نیست».

فرجی، ناظر این مسابقه که سن و سالی از او می‌گذرد، گویا از انرژی مضاعف برای سروسامان دادن به این اوضاع تاسف‌بار برخوردار نبوده است وگرنه مدیریت کردن این تماشاگران قلیل با وجود تعداد زیاد نیروهای امنیتی، کار چندان سخت و طاقت‎فرسایی نبود. شاید نتوان چند هزار هوادار را مدیریت کرد اما ناظر بازی با همکاری نیروهای تامین امنیت استادیوم می‌توانست این چند هوادار فحاش را دستگیر کند یا حداقل این‌که آنها را از استادیوم‌ بیرون کند. لیدرها و هواداران خونه‌به‌خونه هنگام ورود و خروج تیم شاهین شهرداری بوشهر به‌راحتی از فنس‌ها بالا رفته و از بازیکنان و سرمربی تیم میهمان با فحاشی پذیرایی می‌کردند. «در بین دو نیمه و در زمانی که تیم بوشهری زمین را ترک می‌کرد هواداران آزادانه در ورودی رختکن حاضر شدند و باز هم به فکری و غلامعلی‌تبار هتاکی کردند».

محمود فکری در خصوص اتفاقاتی که روز گذشته در ورزشگاه سیمرغ رخ داد و منجر به فحاشی به وی شده است، گفت: واقعا برای این فوتبال و اتفاقاتی که در آن می‌افتد متاسف هستم. وقتی نیروی انتظامی در ورزشگاه حضور دارد و ناظر بازی همه‌چیز را می‌بیند من چه باید بگویم. بازیکن تیم من اصلا احساس امنیت نمی‌کند و شرایط به شکلی بود که بازیکنانم اصلا تمرکز نداشتند. اگر یک تماشاگر که مطمئنا در حالت غیرطبیعی بوده به داخل زمین می‌آمد و به بازیکن من چاقو می‌زد چه کار باید می‌کردیم؟ کمیته اخلاق و انضباطی فدراسیون فقط منتظر است محمود فکری یک حرکتی انجام بدهد یا یک مصاحبه کند تا بلافاصله او را پنج جلسه محروم کند، متاسفم هستم که هر مدیر بی‌سروپایی در این فوتبال به خود اجازه می‌دهد هر کاری دلش می‌خواهد، انجام دهد. حتما از قول من این صحبت را بنویسید دیروز برخی‌ها که معلوم نبود پدرانشان چه کسانی هستند در استادیوم کارهایی کردند که نه در شخصیت فوتبال بود و نه در شخصیت مردم استان مازندران، چطور به خودشان اجازه می‌دهند که به ناموس ما توهین کنند و در آخر هم باید شاهد باشیم آقایان بیایند صورت ما را ببوسند و بگویند ما از شما عذرخواهی می‌کنیم. یک مدیر کوچک در این فوتبال همه‌چیز را به لجن کشیده است. آقایان در فصل گذشته با مربی خارجی و با 17 بازیکن که الان در لیگ برتر بازی می‌کنند نتوانستند به لیگ برتر صعود کنند این موضوع‌ها چه ربطی به من و خانواده‌ام دارد، من فقط امیدوارم آقایان در کمیته اخلاق و کمیته انضباطی با این اتفاقات برخورد کنند.

اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی هم روز گذشته درباره اتفاقات دیدار تیم‌های خونه‌به‌خونه بابل و شاهین شهرداری بوشهر، گفت: طبیعتا با گذشت چند ساعت از برگزاری این بازی، هنوز گزارش مقامات رسمی برگزاری مسابقه به دست ما نرسیده اما از طریق رسانه‌ها و برخی تصاویر در جریان اتفاقات تلخ ورزشگاه قرار گرفته‌ایم که باعث تاسف است. باید بگویم از کلیه هواداران فوتبال انتظار بیشتری می‌رود و برخی از این تماشاگران متاسفانه در این مسابقه به‌خصوص رفتار ناشایستی انجام داده‌اند که واقعا دور از انتظار بود. در نخستین گام انتظار داریم باشگاه خونه‌به‌خونه و کانون هواداران‌شان به شناسایی متخلفان و برخورد با آنها اقدام کنند. کمیته انضباطی بر اساس قانون با دریافت گزارش رسمی عوامل برگزاری مسابقه، نسبت به تصمیم‌گیری همچنین استماع مواضع هر دو طرف و ایجاد فرصت مناسب جهت ارائه دفاعیه لازم، اقدام می‌کند. این‌که برخی در مصاحبه‌های خود بعد از مسابقه یا به فاصله چند ساعت علیه کمیته انضباطی موضع‌گیری کنند که چرا اقدامی انجام نداده، واقعا غیرمنصفانه و غیرمنطقی است.

و اما در ادامه این گزارش با مدیرعامل باشگاه شاهین شهرداری تماس گرفتیم که از آخرین وضعیت اقدامات این باشگاه در قبال اتفاقاتی که در بازی با خونه‌به‌خونه افتاد، خبردار شویم. باسیتن در گفت‌وگو با بامداد جنوب تاکید کرد: ما منتظر هستیم بچه‌ها از سفر برگردند و با چیزهایی که جمع کرده‌اند، مدارک خود را تکمیل کرده و آنها را به فدارسیون و کمیته انضباطی بفرستیم، ببینیم آنها چه برخوردی با باشگاه خونه‌به‌خونه خواهند داشت.
وی در پاسخ به این‌که راهی وجود نداشت که این بازی با توجه به شرایط حاکم برگزار نشود، یادآور شد: ما قبل از این‌که بازی برگزار شود، خبر نداشتیم که قرار است هوادار تیم رقیب اینگونه با ما برخورد کنند. به هر حال خونه‌به‌خونه به‌خاطر اتفاقاتی که در فصل گذشته رخ داد، با فدراسیون مشکل دارد و این‌بار آخرش هم نخواهد بود. احساس من این است که خونه‌به‌خونه در این فصل از رقابت‌ها، هدفی جز اذیت کردن تیم‌ها و فدراسیون نخواهد داشت. به هر حال سیستم آنها سیستمی نیست که به فوتبال کشورمان کمکی کند. مطمئنا ما تا آخر امروز مدارک لازم را خواهیم فرستاد.

نام:
ایمیل:
* نظر: