bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
عید نوروز سال گذشته بود که در یادداشتی در همین ستون به موضوع سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر اشاره کردم، سفری که قرار بود در روزهای پایانی سال ۱۳۹۶ صورت بگیرد و اما پس از رایزنی‌های دفتر رئیس‌جمهور و سپس سفر برخی از مسوولان این دفتر به بوشهر آنها متوجه شدند که هیچ طرح یا پروژه‌ای برای بهره‌برداری آماده نیست و ...
رئیس‌جمهور آمد اما...کریم جعفری:
عید نوروز سال گذشته بود که در یادداشتی در همین ستون به موضوع سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر اشاره کردم، سفری که قرار بود در روزهای پایانی سال ۱۳۹۶ صورت بگیرد و اما پس از رایزنی‌های دفتر رئیس‌جمهور و سپس سفر برخی از مسوولان این دفتر به بوشهر آنها متوجه شدند که هیچ طرح یا پروژه‌ای برای بهره‌برداری آماده نیست و از این رو سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر جز وقت تلف کردن نیست و نامبرده را راهی استان هرمزگان شد، چراکه استاندار با کمک معاونان و سایر مسوولان پرتلاش آن استان طرح‌ها و پروژه‌های کلانی را برای بهره‌برداری تدارک دیده بود و توانستند از قبل این سفر صدها میلیارد دلار قول سرمایه‌گذاری بگیرند.

پس از انتشار آن یادداشت بود که نماینده دولت در استان بوشهر طبق معمول به آن واکنش نشان داد و در سخنی که از همان روزها غیر موثق بودنش بر صاحبان فکر و اندیشه مشخص بود، مدعی شد که رئیس‌جمهور به‌زودی به بوشهر سفر خواهد کرد!! اما این به‌زودی تاکنون شش‌ماه زمان برده و آقای رئیس‌جمهور به جای آن‌که به مرکز استان سفر کنند، برای افتتاح چند پروژه بزرگ در حوزه صنایع پتروشیمی راهی شهرستان جنوبی عسلویه شدند. واقعیت آن است وقتی نماینده دولت در استان بوشهر سال گذشته گفت که آقای رئیس‌جمهور به‌زودی راهی استان خواهند شد هم ناراحت شدم و هم به‌عنوان یک روزنامه‌نگار و شهروند تا اندازه‌ای خنده‌ام گرفت که آقای روحانی برای چه می‌خواهد به استان ما سفر کند؟ و اصولا چه اتفاقی روی داده که نیاز است رئیس قوه مجریه با آن همه دبدبه و کبکبه به استان ما بیایند؟ یک پارک سنگ فرش بود که بارها و بارها مسوولان رفتند و حالا پاتوق سگ‌های ولگرد شده و کسی خودش را صاحب نمی‌کند، آیا بازدید از منبع آب، افتتاح ترانس برق، یا عریض کردن پل روستایی یا در بهترین حالت گازرسانی به مرغداری نیاز به حضور رئیس‌جمهور دارد؟ شاید هم این‌که شیخ حسن که سابقه خوبی در کوهنوردی و پوشیدن لباس ورزشی دارد، بیاید و در ساحل قدم بزند؟

آقای روحانی در طول سال‌های ریاست‌جمهوری خود بارها به شهرستان جنوبی عسلویه سفر کرده است تا پروژه‌هایی که سرمایه گذاری آن بالغ بر صدها میلیون دلار است افتتاح کند. این پروژه‌ها معمولا هیچ ربطی به مدیریت استان نداشته و معمولا استاندار در اینگونه مراسم‌ها صرفا یک همراه است، چراکه نمی‌داند چه اتفاقی آنجا قرار است بیفتد و نه آن‌که می‌تواند از جزئیات سر درآورد 
در استانی که تصمیماتش را شبانه «م.س» (با فرد شمالی اشتباه گرفته نشود) می‌گیرد و تلفنی به «ع.د» می‌گوید تا او نیز صبح به صبح به همه ابلاغ کند، اوضاع از این بهتر نخواهد شد.... فعلا همه سر کار هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: