bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
سخنگوی سازمان هواپیمایی اعلام کرد که مردم با مراجعه به سایت هواپیمایی کشور از مراکز معتبر خرید بلیت هواپیما مطلع شده و از طریق این شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی بلیت خود را تهیه کنند.
رضا جعفرزاده در خصوص گرانی و آشفته بازار بلیت هواپیما و نظارت بر قیمت بلیت‌های پروازی گفت: در یک ماه گذشته و به دلیل نوسانات قیمت ارز تفاوت بسیار زیادی بین برخی قیمت‌های پروازی با نرخ واقعی‌شان وجود داشت و حتی بالاتر از حد انتظار بود که این اقدام توسط برخی دلال‌ها و مراکز غیرمجاز فروش بلیت صورت می‌گرفت.
وی با بیان این‌که به‌دلیل کنترل قیمت و جلوگیری از سوءاستفاده دلالان از فضای ایجادشده، شرکت‌های هواپیمایی با دعوت سازمان هواپیمایی کشوری، نشست مشترکی را برگزار کردند، تصریح کرد: در این نشست توافق شد که نرخ بلیت هواپیما در ایام پیک پروازی و تا پایان تابستان متعادل شود و از یک سقف مجاز قیمتی بالاتر نرود و نرخ‌ بلیت هواپیما هم را روی سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام شود.

به‌گفته جعفرزاده، این اقدام شرکت‌های هواپیمایی به این دلیل بود که هم عملکرد خودشان زیر سؤال نرود و هم جلوی دلالان فروش بلیت و سوءاستفاده‌کنندگان گرفته شود. شرکت‌های هواپیمایی مسوول توزیع بلیت هستند و اگر از طریق سایت‌های غیرمجاز و یا عوامل فروش نرخ‌های بالاتری اعلام شود، قطعاً باید هم شرکت‌های هواپیمایی با این قضیه برخورد کنند و هم این تخلف را به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند تا برخورد قانونی صورت گیرد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه مردم به مراکز معتبر برای خرید بلیت هواپیما را یکی از راهکارهای جلوگیری از افزایش غیرقانونی بلیت هواپیما ذکر کرد و افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت هواپیمایی کشوری (www.cao.ir) از مراکز معتبر خرید بلیت هواپیما مطلع شوند و از طریق این شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی بلیت خود را خریداری کنند.
وی با بیان این‌که برای مبارزه با گران‌فروشی بلیت هوایما بازرسی‌های منظمی از طریق دفتر نظارت صورت می‌گیرد، اظهار کرد: تا پایان شهریور که زمان پیک پروازی است، بازرسی‌هایمان را ادامه خواهیم داد و البته مردم هم می‌توانند با مراجعه به سایت هواپیمایی کشوری و با ارائه مدارک مستدل، گران‌فروشی بلیت را گزارش کنند.
جعفرزاده، ظرفیت محدود بخش هوایی کشور را یکی از دلایل این نابسامانی در زمان افزایش تقاضا برای سفر هوایی و پیک پروازی عنوان کرد و گفت: ناوگان هوایی کشور دارای 310 فروند هواپیما است که حدود 150 فروند هواپیمای فعال داریم و همین امر مشکلات قیمتی بسیاری را در زمان‌های خاص ایجاد می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: