bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
سایت سایپا هنگام ثبت‌نام از دسترس خارج شد؛
بازار خودرو در ماه‌های اخیر همراه با افزایش نرخ سکه و ارز به‌صورت تصاعدی رو به افزایش گذاشت تا جایی که قیمت پراید 20 میلیون تومانی در بازار آزاد تا 45 میلیون تومان نیز پیش رفت. در این بین مسوولان دولت همواره خبر از حبابی بودن قیمت‌ها و کاهش زودهنگام قیمت‌ها با عرضه خودرو از سوی شرکت‌های خودروسازی می‌دادند.
بامداد جنوب:
بازار خودرو در ماه‌های اخیر همراه با افزایش نرخ سکه و ارز به‌صورت تصاعدی رو به افزایش گذاشت تا جایی که قیمت پراید 20 میلیون تومانی در بازار آزاد تا 45 میلیون تومان نیز پیش رفت. در این بین مسوولان دولت همواره خبر از حبابی بودن قیمت‌ها و کاهش زودهنگام قیمت‌ها با عرضه خودرو از سوی شرکت‌های خودروسازی می‌دادند. همین امر سبب شد بسیاری از مردم برای خرید خودرو دست نگه‌داشته و منتظر کاهش قیمت‌ها باشند اما با کاهش تعداد خودروهای صفر و توقف عرضه خودروسازها به بازار، قیمت‌ها با شیب زیادی رو به افزایش گذاشت. در این مدت، خودروسازان به بهانه‌های مختلف از عرضه خودرو به بازار اجتناب کرده و ناقص بودن خودروها را دلیل دپو شدن محصولات تلنبار شده در انبارهای خود عنوان کردند تا این‌که با اعمال فشار از سوی مجلس و دولت، خودروسازی سایپا تصمیم به عرضه تعداد 50 هزار خودرو با شرایط خاص در سایت این شرکت کرد.
بر این اساس، در حالی که پیش از این از سوی شرکت خودروسازی سایپا اعلام شده بود از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه ثبت‌نام بیش از 50 هزار خودرو به‌صورت اینترنتی آغاز می‌شود اما تلاش‌ها برای ثبت‌نام متقاضیان با مشکلاتی همراه شد. طبق اعلام این شرکت در این طرح قرار بود به‌منظور آرام‌سازی قیمت خودروها در بازار، محصولات خانواده پراید، تیبا، ساینا و وانت نیسان با قیمت زمان تحویل خودرو، عرضه شوند اما متقاضیان نمی‌توانند به این پنل دسترسی داشته و سفارش خودروی خود را ثبت کنند.

در این زمینه، مشاهدات خبرنگار بامداد جنوب از سایت اعلام شده از سوی شرکت سایپا برای ثبت‌نام خودرو، حاکی از آن بود که متقاضیان به محض تلاش برای ثبت‌نام، مشاهده می‌کنند که سایت مورد نظر از دسترس خارج شده و حدود 15 تا 30 ثانیه بعد، با پیغامی مبنی بر مرحله‌ای بودن ثبت‌نام و پایان مرحله حاضر روبه‌رو می‌شوند. متقاضیان خودرو در این خصوص به بامداد جنوب گفتند که در تمامی مراحل ثبت‌نام به محض فرارسیدن موعد مشخص ثبت‌نام، برای خرید خودرو اقدام کرده‌اند اما تنها پس از چند ثانیه از زمان باز شدن سایت، سقف فروش آن مرحله به پایان می‌رسد. 
یکی از این متقاضیان که از دقایق اولیه باز شدن سایت با حضور در یک مرکز خدمات اینترنتی برای ثبت‌نام در سایت سایپا اقدام کرده بود، تصریح کرد: با وجودی که این طرح فروش به‌صورت اینترنتی بوده، به‌نظر می‌رسد از طریق سایت سایپا موفق به ثبت‌نام نمی‌شویم و معلوم نیست که اصلا خودرویی برای فروش وجود داشته باشد.

بررسی‌های بامداد جنوب از متقاضیان خرید خودرو نشان می‌دهد که هیچ‌یک از آنها نتوانسته‌اند نسبت به ثبت‌نام در سایت اقدام کنند و پس از پایان هر مرحله، شرکت سایپا اعلام کرده که متقاضیان می‌توانند در مرحله بعدی به خرید اینترنتی خود اقدام کنند، با این حال، مراحل بعدی نیز به همین طریق از دسترس متقاضیان خارج می‌شد.
یکی دیگر از متقاضیان خرید خودرو در این خصوص به بامداد جنوب گفت: مدت‌هاست که قیمت خودرو به‌صورت تصاعدی بالا رفته است تا جایی که در حال حاضر همه مردم به قیمت‌های قبلی که از نظرشان گران هم بود، راضی شده‌اند. در حال حاضر قیمت خودروها اگر چند میلیون تومان گران‌تر هم باشد باز هم مردم به خرید تمایل نشان می‌دهند، زیرا قیمت‌ها در بازار آزاد به طرز وحشتناکی بالا رفته است.

وی با تاکید بر این‌که با اعلام شرکت سایپا در روزهای اخیر مبنی بر عرضه خودرو به تعداد 50 هزار خودرو، اندکی قیمت‌ها در بازار کاهش یافته بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه با خلف وعده پیش آمده و دیگر وعده‌های دولتی مشابه، هم‌اکنون دیگر بازار به مسوولان و حتی خودروسازان هم اعتماد نمی‌کند و ممکن است حتی در صورت عرضه واقعی خودروها نیز این‌گونه حباب‌ها از بین نرود.
این متقاضی خرید خودروی تیبا، با بیان این‌که با مراجعه به سایت سایپا ساعت‌ها منتظر نشسته تا شاید بتواند خودروی مورد نظر خود را خریداری کند، ادامه داد: ساعت 10 صبح قرار بود فروش خودروها آغاز شده و سایت برای ثبت‌نام باز شود اما متاسفانه راس ساعت 10 صبح سایت شرکت خودروسازی سایپا برای چند لحظه از دسترس خارج شد و پس از آن پیغامی مبنی بر پایان مرحله اول و زمان آغاز مرحله دوم درج شد: «بازدیدکننده گرامی به‌دلیل حجم  بالای مراجعات، مرحله بعدی پذیرش راس ساعت 10:15 انجام خواهد شد. از صبر و شکیبایی شما سپاسگزاریم». با این حال، با وجود مراجعات بعدی به سایت، باز هم همین اتفاق تکرار شده و سایت پذیرنده از دسترس خارج و زمان ثبت‌نام به مرحله بعدی ارجاع داده شد.

یک نمایشگاه‌دار بوشهری نیز با اشاره به این‌که با مراجعه به سایت سایپا نتوانسته خودروی مورد نظر خود را خریداری کند، افزود: بازار خودرو مدت‌هاست که راکد شده و اگر هم معامله‌ای باشد، مردم ترجیح می‌دهند به‌صورت مستقیم و بدون واسطه این کار را بکنند. البته در بسیاری موارد به‌علت آشنا نبودن به قیمت‌ها و همچنین بخش‌های فنی ماشین ممکن است سر آنها کلاه برود با این حال، نکته مهم این است که بازار به‌شدت در رکود به‌سر برده و مردم برای خرید خودرو با مشکل روبه‌رو هستند.

این بازیگر بازار خودرو با تاکید بر این‌که در روزهای اخیر و از زمان اعلام شرکت سایپا برای تحویل 50 هزار خودرو به متقاضیان، تب و تاب زیادی در بازار برای فروش خودروها شکل گرفته بود، تصریح کرد: در این چند روز قیمت خودروها به‌صورت میانگین تا 10 میلیون تومان پایین آمده بود که با این وصف، باید باز هم منتظر افزایش قیمت خودرو ماند.
گفتنی است، بر اساس شرایط اعلام شده کسانی که در ۱۸ ماه گذشته از این شرکت اقدام به خرید خودرو کرده‌اند امکان خرید در این طرح را نخواهند داشت. همچنین هر کد ملی تنها امکان ثبت‌نام یک دستگاه خودرو را داشته و برای جلوگیری از واسطه‌گری خودروهای مذکور فاقد امکان صلح و انتقال به غیر است. ثبت‌نام برای افراد زیر ۱۸ سال نیز در این طرح امکان‌پذیر نخواهد بود.

برچسب ها: سایپا ، مردم ، خودروسازی
نام:
ایمیل:
* نظر: