bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
عضو شورای اسلامی اهرم بر لزوم توضیح مسوولان استانداری و سازمان برنامه و بودجه بوشهر در خصوص برقرارنشدن فوق‌العاده دو ردیف مناطق جنگی و کمتر توسعه‌یافته توضیح داد.
محسن قاسمی‌زاده با بیان این‌که با وجود ابلاغ سازمان برنامه و بودجه مبنی بر برقراری فوق‌العاده دو ردیف مناطق جنگی و کمتر توسعه یافته، موضوع در حکم کارگزینی کارمندان بوشهر اعمال نشده و در حالی که در اکثر استان‌های مشمول این طرح اعمال و پرداخت شده است، تصریح کرد: این حق قانونی کارمندان دستگاه‌های اجرائی استان است، خاطرنشان کرد: نمایندگان استان در مجلس روزه سکوت گرفته پاسخگوی کارمندان دستگاه‌های اجرائی نیستند، البته وقتی این موضوع به دیوان عدالت اداری کشیده می‌شود آن مسوول استانداری و سازمان برنامه و بودجه مجبور به پاسخگویی و اعمال موضوع است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد برخی فرمانداران و بخشداران رابطه استخدامی ندارد، خاطرنشان کرد: موضوع تازه‌ای نیست ودر گذشته سابق داشته و تخلف و پیگرد دارد.
این عضو شورای شهر ضمن توضیح بیشتر در این خصوص گفت: فرمانداران، بخشداران و حتی معاونین استاندار که رابطه استخدامی اعم از رسمی و پیمانی نداشته و به طریق مختلف به استخدام دولت در می‌آیند تخلف و ظلم و جفا در حق کارکنان قراردادی دولت است که سال‌هاست در انتظار تبدیل وضعیت هستند.

قاسمی‌زاده ادامه داد: اکنون می‌بینیم شخص یا اشخاصی که بیکار بوده ودر هیج دستگاه اجرائی مشغول به کار نبوده، به بهانه منتسب به حزب و گروه ستاد انتخاباتی به شکل قراردادی به عنوان فرماندار و بخشدار یک منطقه منسوب و پس از گذشت چند ما شماره ردیف مستخدم پیمانی و رسمی به راحتی برای آنها اخذ می‌کند. طبق قانون خدمات کشوری و ضوابط استخدامی، فرماندار و بخشدار و معاون استاندار باید استخدام رسمی و پیمانی دولت بوده ولی می‌بینیم این امر رعایت نشده وگویا برخی‌ها مستثنی هستند و این مصداق بی‌عدالتی محض است و پیگرد قانونی دارد.

برچسب ها: مسوولان ، ردیف ، بودجه ، سوال
نام:
ایمیل:
* نظر: