bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
آخرین گزارش بامداد جنوب درباره شرایط باشگاه ایرانجوان؛
تیم ایرانجوان بوشهر تا 24 ساعت دیگر در اولین بازی خود در لیگ دسته2 کشور، در حالی به مصاف تیم داماش گیلان می‌رود که نه سرمربی دارد و نه مشکلات مالی و نقل و انتقالات این باشگاه حل شده است. مسائلی که باید زودتر از اینها حل می‌شد و این اتفاق رخ نداد.
برای لیگ2، چه کسی سرمربی می‌شود؟بامداد جنوب - علی تنگستانی:
تیم ایرانجوان بوشهر تا 24 ساعت دیگر در اولین بازی خود در لیگ دسته2 کشور، در حالی به مصاف تیم داماش گیلان می‌رود که نه سرمربی دارد و نه مشکلات مالی و نقل و انتقالات این باشگاه حل شده است. مسائلی که باید زودتر از اینها حل می‌شد و این اتفاق رخ نداد.
در روزهای گذشته گزارش‌های مختلفی از اتفاق‌ها و حاشیه‌های عجیب باشگاه ایرانجوان نوشتیم و از اتفاق تلخی که ممکن است برای این باشگاه قدیمی رخ دهد، خبر دادیم. این حرف را بر حسب تجربه می‌گویم، چراکه فوتبال بوشهر سال‌ها قبل هم این چنین مسائلی را تجربه کرده بود (شاهین بوشهر)، همیشه می‌گویند که از اتفاق‌های بد تجربه کسب کن تا دیگر تکرار نشوند ولی مثل این‌که مدیران باشگاه ایرانجوان علاقه شدیدی به حاشیه و اتفاق‌های عجیب و غریب دارند تا تیم‌داری. این حرف من نیست بلکه بسیاری از هواداران ایرانجوان هم با بنده هم‌عقیده هستند.

 سه‌شنبه هفته گذشته در گزارشی در مورد مسائل مربوط به مدیریت آقای وزیری در باشگاه ایرانجوان نوشتیم و اتفاق‌های به‌وجود آمده را یک بازی از پیش تعیین‌شده دانستیم اما همانطور که اطلاع دارید، عبدالرحیم خرمزی پس از امضا نامه ماندن وزیری در پست مدیرعاملی باشگاه، از پست خود استعفا کرد تا شخص دیگری تیم عجیب و غریب ایرانجوان بوشهر را بر عهده گیرد. این در شرایطی است که از سوی مسوولان این باشگاه هیچ‌گونه مذاکره‌ای با وی صورت نگرفته و حتی رایزنی برای بازگشت او در کار نبوده است اما چرا باید تیمی که حدود دو ماه با یک مربی تمرین کرده است، دو روز قبل از شروع مسابقات مربی خود را از دست دهد و به‌دنبال مربی دیگری باشد؟
قبل از این‌که وارد موضوع اصلی گزارش شویم، صحبتی با پیشکسوتان و بزرگان این باشگاه دارم در آن فعالیت می‌کنند. واقعا نقش اصلی شما در باشگاه بزرگ ایرانجوان چیست؟ این‌که باشگاه قدیمی مانند ایرانجوان این همه مشکل دارد چرا شما را نگران نکرده است؟ این‌که هواداران باشگاه به‌جای شما به‌دنبال مشخص شدن وضعیت این باشگاه باشند نمی‌تواند به شما این پیام را برساند که ایرانجوان در حال نابودیست؟ متاسفانه به قول یکی از دوستان ورزشی‌نویس باید گفت که «ایرانجوان روی نوار لجبازی و ناکامی گام بر می‌دارد که عاقبت آنها به این روزها تلخ رسید و هیچ نهاد نظارتی هم وارد نشد».

اما حالا وارد مبحثی اصلی این گزارش می‌شویم. همانطور که گفتم خرمزی از باشگاه ایرانجوان رفت تا وزیری و همراهنش وارد یک چالش بزرگ دیگر یعنی انتخاب سرمربی جدید باشند. در این میان باید گفت که گزینه‌هایی روی میز است که در ادامه به آنها می‌پردازیم. یکی از خبرگزاری‌های استان، در گزارشی از دو گزینه احتمالی باشگاه برای سرمربیگری باشگاه گفت که در این گزارش آمده است: نام یک مربی به‌نام بهمن فرازمند شنیده شده که فصل گذشته سرمربی نفت و گاز گچساران بوده و هیچ کارنامه قابل ذکری از وی دیده نمی‌شود‌! مجید باقری‌نیا، مربی خوزستانی که امسال به‌عنوان سرپرست باشگاه فولاد خوزستان روی نیمکت این تیم نشسته بود و سه‌شنبه شب از این سمت برکنار شد، جدی‌ترین گزینه‌های نیمکت تیم بوشهری هستند. از طرفی برخی اعتقاد دارند اگر قرار است یک مربی غیربومی بدون کارنامه را برای ایرانجوان بیاورند همان بهتر که یکی از مربیان جوان و بومی استان روی کار بیاید تا با توجه به شناخت از بازیکنان جوان بتواند از آنها استفاده کند، در واقع می‌توان گفت همین بهنام سرتلی‌زاده جوان از مربی بدون نام و نشان غیربومی که کارنامه ندارد خیلی بهتر است.»

همانطور که خوانید، از نگاه فوتبال بوشهر فرازمند مربی است که تجربه کافی ندارد اما طبق اطلاعاتی که روز گذشته به‌دست آوردیم، این مربی در لیگ دسته 2 سال گذشته آمار خوبی با تیم نفت و گاز داشت و حتی توانست این تیم را راهی مسابقه پلی‌اف لیگ یک هم کند که البته در آن مرحله نتوانست از سد حریف خود عبور کند و از رسیدن به لیگ یک جا ماند. همچنین باید گفت که این مربی که زمان زیادی نیست وارد عرصه مربیگری شده، توانسته اعتماد خیلی از مسوولان هواداران تیم نفت و گاز را کسب کند و به آنها نشان داد که چقدر می‌تواند در عملکرد یک تیم تاثیر‌گذار باشد. نمی‌خواهم بگویم که این مربی، همان کسی است که ایرانجوان نیاز دارد ولی بهتر است که برخی از دوستان در نوشتن مقداری جست‌وجو به خرج دهند. به هر حال اگه بحث تجربه کنار بگذاریم، فرازمند می‌تواند مربی خوبی برای ایرانجوان بوشهر باشد.

البته در ادامه این گزارش آمده است که مجید باقری‌نیا یکی از گزینه‌های ایرانجوان است که به‌شخصه معتقد این مربی هیچ کاری نمی‌تواند برای این تیم کند، چراکه وی خیلی وقت دیگر سرمربی تیم نیست و به‌تازگی از از فولاد خوزستان جدا شده است. البته احترام خاصی برای باقری‌نیا قائل هستیم ولی باید گفت که او به‌درد ایرانجوان نمی‌خورد. اگر به بحث مربی بومی ورود کنیم، باید گفت که در این زمان آوردن مربی بومی و البته جوان نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه ممکن است آینده آن مربی هم خراب شود. به هر حال در چند سال گذشته دیده‌ایم که هر وقت مربی بومی یکی از تیم‌های بوشهر را دست گرفته است، به‌دلیل حاشیه‌های که برایشان ایجاد شده بود، از سمت خود کنار رفتند. 

در پایان باید گفت که وقایعی که این روزها برای ایرنجوان رخ می‌دهد، نتیجه ندانم کاری‌هایی است که برخی از افراد در این باشگاه انجام داده‌اند. به هر حال شاید هدفی که آنها داشتند هیچ خیری برای هواداران و این باشگاه نداشته و نخواهد داشت. لازم به ذکر است که این آخرین گزارش ما در رابطه با مسائل مربوط به ایرانجوان قبل از شروع مسابقات است. سکوت ما به این منزله است که می‌خواهیم ببینیم مسوولان باشگاه در کمال آرامش، می‌توانند در این چند روز کاری انجام دهند یا خیر.

نام:
ایمیل:
* نظر: