bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
خادمان مساجد و مداحان اهل بیت (ع) در آستانه ماه محرم در بوشهر تجلیل شدند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین با تقدیر از از ذاکران قدسی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و مجموعه خادمان عتبات عالیات گفت: نزول سوره انسان نشان‌دهنده اهمیت اسلام به استحکام خانواده است.
آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری با بیان این‌که خانواده به‌عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی در برابر آسیب‌ها بسیار آسیب‌پذیر است و نیاز به ارتقای سطح آگاهی عمومی دارد و در این رابطه سیره اهل بیت نبی‌مکرم اسلام (ص) بهترین درس و آموزه‌های اخلاقی و انسانی برای خانواده‌ها است، افزود: قرآن کریم برای هدایت بشر نازل شده است و برای دستیابی به گنجینه‌های ارزشمند آن باید خود را مخاطب آیات خدا قرار داد و درباره آن به تفکر و اندیشه پرداخت، زیرا تمام عزّت و ارزش مسلمانان سرچشمه از این کتاب الهی است.

امام جمعه بوشهر در اشاره به این‌که برخی قائل هستند که تاریخ مدح و مرثیه اباعبدالله الحسین (ع) در زمان امام محمدباقر (ع) و دوران عباسیان بوده است و عزادران در یک فضا و مجلسی به ذکر اباعبدالله الحسین (ع) می‌کردند و برای حضرت مصیبت‌خوانی انجام می‌دادند، تصریح کرد: برخی دیگر قائل هستند که تاریخ مدح و مرثیه سوم امام شیعیان سه روز پس از شهادت حضرت، قافله بنی‌اسد عزاداری کردند و همان زمان در کوفه و شام عزاداری می‌کرد و همچنین نیز ام عقیل نیز در سوگ سالار شهیدان نوحه‌خوانی و عزاداری کرد.
آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به این‌که صاحب ولایت تکوینی و تشریعی ائمه هدی (ع) هستند، افزود: پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و حضرت فاطمه زهرا (س) اولین عزادار و گریه‌کننده بر مصائب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بودند، بنابراین حضرت ثارالله (ع) از زمان تولد با عزاداری و غم به دنیا آمد.

وی به تبیین جایگاه شخصیت قرآنی و حماسی امام حسین (ع) پرداخت و یادآور شد: حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) فرمود: «حسین منّی و انا من حسین» یعنی شخصیت، جود و عظمت سیدالشهدا (ع) در من ریشه دارد و شاخ و برگ رسالت من ریشه در حسین (ع) دارد.
نماینده ولی فقیه در استان در پایان یادآور شد: در قیام عاشورا در کربلا ارزش‌های ناب و سنت محمدی و تعلیمات علوی دوباره متولد شد و مسیر حق‌طلبی، عدالت‌خواهی و فضیلت با تزریق معنویت عاشورا به جوامع اسلامی در برابر نسل‌ها ترسیم گردید و این ویژگی احیاگرانه قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا و در سرزمین کربلا است.
در پایان از ۲۰۰ نفر خادم مسجد و مداح خانم و آقا از سوی مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، فرمانده سپاه امام صادق (ع)، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر، مسوول سازمان بسیج مداحان سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اعطای سنگ نگین حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و لوح تقدیر تجلیل شد.

برچسب ها: مساجد ، خادمان ، قرآن ، عشورا ، تجلیل
نام:
ایمیل:
* نظر: