bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
شلیک‌ موشکی ایران به قلب تروریسم در شمال عراق؛
دو سال پس از حرکت روزانه و همیشگی تروریست‌های فعال در شمال عراق به سمت مرزهای ایران که باعث شهادت و زخمی شدن ده‌ها تن از مرزبانان، نیروهای نظامی و انتظامی، مردم عادی، کارمندان دولت و در یک کلمه شهروندان ایرانی شد..
بامداد جنوب - کریم جعفری
دو سال پس از حرکت روزانه و همیشگی تروریست‌های فعال در شمال عراق به سمت مرزهای ایران که باعث شهادت و زخمی شدن ده‌ها تن از مرزبانان، نیروهای نظامی و انتظامی، مردم عادی، کارمندان دولت و در یک کلمه شهروندان ایرانی شد، بالاخره روز گذشته دست انتقام ایران از آستین یگان موشکی سپاه پاسداران بیرون آمد و شش فروند موشک فجر5 با دقت نشست شورای مرکزی گروهک‌های تروریستی «حزب دمکرات کردستان ایران» و «حزب دمکرات کردستان» را در شهر کوی سنجق در شرق شهر اربیل در شمال عراق منهدم کردند. با این حال سابقه تروریستی گروهک‌های کومله، دمکرات و پژاک به سال‌ها پیش‌ باز می‌گردد، آنچه در این گزارش می‌خوانید بازخوانی از قدیم تا امروز است. 

تلاش برای ناامنی در ایران
تلاش برای ایجاد ناامنی در ایران، برنامه‌ای به درازای عمر انقلاب است، برنامه‌ای که در آن به‌نظر می‌رسد طرف‌های مختلفی که فکر می‌کنند قدرت ایران مانعی بر سر منافع و مطامع آنهاست. آنها برای بازداشتن ایران از قدرت روزافزون و درگیر کردن آن تلاش‌های بی‌شماری کرده، می‌کنند و خواهند کرد. تحمیل هشت سال جنگ به کشور برای آن بود که قدرت دفاعی و نظامی ایران را کم کرده و تسلیحاتی که شاه خریده بود یا استفاده شده و مستهلک شده بود، اقتصاد ایران به ورطه نابودی کشیده شد و کشور از وجود نیروهایی که می‌توانستند تحولی مهم در کشور ایجاد کنند خالی و در نهایت نیز ایران برای بازسازی به قدرت‌های خارجی وابسته شود. این طرح‌ها هنوز هم ادامه دارد، فقط شکل، نوع و نحوه اجرای آن متفاوت شده است.

متلاشی شدن پیکره گروهک تروریستی منافقان در عراق که امریکایی‌ها چتر حمایتی بزرگی را بر سر آنها کشیده بودند، یکی از مهم‌ترین ابزارهای آنها را از دستشان خارج کرد، بنابراین آنها در فکر ایجاد یک اتاق عملیات دیگر افتادند، این اتاق در شمال عراق و در قلمرو اشغالی خاندانِ نمک‌نشناس بارزانی قرار داشت که از دهه‌های گذشته در نوکری به رژیم صهیونیستی زبانزد خاص و عام بودند. مسعود بارزانی در سال 2009 زمینه حضور دائمی امریکایی‌ها را در شمال عراق با اهدای زمینی جهت ساخت پایگاهی دائمی فراهم کرد، پایگاهی که باید مهم‌ترین مرکز رفت و آمد افسران اطلاعاتی کشورهای مختلف می‌شد و نشست‌های مختلف عملیاتی در آن برگزار می‌شد.
هدف اصلی از تشکیل اتاق عملیات در شمال عراق، جذب حداکثری اعضا برای روز مبادا بود. 

بیکاری گسترده جوانان در بخش‌های غربی به همراه جمعیت بسیار زیاد جوانان که ناشی از متولدین دهه‌های 60 و 70 بود، زمینه مناسبی را برای جذب نیروهای جوان و سرخورده به این گروهک‌ها باز کرد. در این میان دولت تلاش کرد رونق اقتصادی را به مناطق غربی کشور بازگرداند. تلاش‌ها در این زمینه را اگر شد و مانعی نبود در روزهای آینده حتما قلمی خواهیم کرد. فعلا عجالتا خدمت شما عرض کنم تلاش‌های اتاق عملیات اربیل پس از ظهور و بروز داعش خود را به شکل عجیبی نشان داد. هنگامی که داعش در عراق به سمت مرزهای غربی کشور ما می‌آمد اما با قدرت سلاح ارتش مقابل آن ایستاد، صدها نفر در این‌سوی مرز منتظر بودند تا داعش خود را به مرز رسانده و به عضویت آن در بیایند. هدف اصلی داعش از ورود به ایران، اشغال نفت‌شهر و ورود به شهر قصرشیرین و برخی مناطق روستایی دیگر بود تا آن را به‌عنوان سرپلی جهت فعالیت‌های بعدی خود تبدیل کند.

عملیات در خاک ایران
پس از شناسایی در عمق خاک ایران و همچنین جذب کافی عناصر، کار آموزش آنها در دستور کار قرار گرفت. پادگان آموزشی گروهک‌های تروریستی مختلف شامل دمکرات، کومله و پژاک در مناطق مختلف شمال عراق پراکنده است اما به‌نظر می‌رسد مرکز اصلی آموزش آنها شهر کویه باشد. هزینه کامل این مرکز آموزشی را سعودی‌ها و اماراتی‌ها پرداخت می‌کنند. مبلغ و میزان این کمک‌ها مشخص نیست اما برای همه کسانی که در این مرکز آموزشی بوده و پس از آن به‌عنوان نیروی رزمی عضو یکی از گروهک‌های فوق‌الذکر باشند، حقوق ماهیانه‌ای بیش از 600 دلار در نظر گرفته شده است. در این مرکز آموزشی که در فاصله تقریبی 50 کیلومتری از مرزهای ایران قرار گرفته، مربیانی از امریکا و رژیم صهیونیستی نیز وظیفه آموزش تروریست‌های گروهک دمکرات را بر عهده دارند، آنها علاوه بر آموزش نظامی آموزش‌های ویژه‌ای نیز برای بمبگذاری و ترور به اعضای این گروهک می‌دهند. 

مهم‌ترین تستی که اتاق عملیات اربیل بر روی تروریست‌ها زد، روانه کردن آنها به ارتفاعات جاسوسان بود. دست‌کم 1500 تن از عناصر گروهک تروریستی پژاک که عمدتا نیز از اهالی سوریه و ترکیه بودند و تعداد ایرانی‌ها در آنها اندک بود پس از ماه‌ها آموزش نظامی خاص بلندی جاسوسان را اشغال کردند تا به‌زعم خود جنگ را به داخل ایران بکشانند. اما این اقدام هر چند به بهای شهادت حدود 45 تن از نیروهای ایرانی منجر شد اما تقریبا 50 درصد از توان نظامی گروهک پژاک را به صورت کامل منهدم کرد. این یعنی 750 کشته، زخمی که دیگر به درد جنگ نمی‌خورند و اسیر از آنها. جاسوسان به اتاق عملیات اربیل ثابت کرد که این روش نیز هیچ دستاوردی نخواهد داشت و آنها در برابر قدرت سخت ایران هیچ توانایی ندارند، کما این‌که در مدت‌زمان حضور در جاسوسان بیشترین نبرد را اهالی منطقه با تروریست‌های بی‌وطن داشتند.  

موشک‌ها شلیک شدند
ماه‌ها پس از هشدارهای لازم به سران اقلیم شمال عراق و همچنین دولت مرکزی این کشور مبنی بر ممانعت از ورود تروریست‌ها از خاک عراق به داخل ایران و سهل‌انگاری سرکرده‌های اقلیم، بالاخره صبر راهبردی ایران نتیجه داد و در روزی که شورای مرکزی این دو حزب در شهر کویه (کوی سنجق) نشست گسترده خود را برگزار می‌کردند، موشک‌ها از شمال غرب کشور روانه مراکز این گروهک، همچنین محل نشست آنها شد. 

دقایقی پس از شلیک این موشک‌ها بود که گروهک دمکرات با صدور بیانیه‌ای گفته که نمی‌داند حمله هوایی بوده یا موشکی، اما تایید کرده‌اند که 9 تن از اعضای این گروهک به هلاکت رسیده و 30 نفر دیگر زخمی شده‌اند. با توجه به همه شواهد و قرائن، پس از نفوذها، ترورها و خوش‌خدمتی‌های حدکا به دشمنان ایران، فرماندهی ایران تصمیم به هدف قرار دادن مرکز و دفتر اصلی این گروهک در شمال عراق گرفته باشد. این حمله در این بازه زمانی بسیار مهم و قابل تامل است.

در حالی که آمار بعدی حکایت از کشته شدن 14 تن از سرکرده‌های اصلی و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر از کادر مرکزی این دو حزب تروریستی وابسته به امریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی دارد. در میان کشته‌شدگان می‌توان عناوینی مانند: سهیلا قادری و هاشم عزیزی را مشاهده کرد. همچنین مصطفی مولودی و خالد عزیزی، رهبر و جانشین حدکا زخمی شده‌اند.
پایگاه تروریست‌ها در عمق 65 کیلومتری کردستان عراق قرار دارد و گفته می‌شود پهپادها از این عملیات تصویربرداری کرده‌اند. مهم‌تر از توانمندی و قدرت ویرانگر موشک‌های نقطه‌زن که دقیقا به مقر گروهک تروریستی خورده است، قدرت نرم افزاری و اطلاعاتی سپاه که می‌دانسته سران این گروهک، دقیقا کی و کجا با چه کسانی قرار ملاقات و مذاکره دارند.

پیام‌های حمله
این حمله قدرتمندانه و دقیق، ضمنا پیامی روشن به امریکایی‌ها دارد. استفن فیگن رئیس سابق میز ایران در وزارت خارجه آمریکا، اخیرا به‌عنوان سرکنسول در اربیل مشغول شد و لابد تا الان جزئیات گوشمالی و ضرب شست ایران به تروریست‌ها، به گوش وی هم رسیده است.
دوم برای مقامات کردستان عراق که بدانند صبر ایران نسبت به تحرکات گروه‌های تروریستی تجزیه‌طلب فعال در منطقه پایان یافته و از این پس واکنش‌ها عملی خواهد بود. در همین زمینه ناظم دباغ، نماینده منطقه کردستان عراق در تهران هم همین را اشاره کرد که ما به اینها گفته بودیم پا روی دم شیر نگذارید: «ناظم دباغ نمایندگی اقلیم کردستان در ایران درباره شلیک چند موشک به مقر حزب دموکرات کردستان: قبلا این تذکر را به تروریست‌ها داده بودیم که روزی ایران دست به این اقدام خواهد زد و پادگان آنها را هدف قرار خواهد داد. تذکرات لازم داده شد بود ولی توجهی به این هشدارها نکردند.»

سوم، پیام جدی داشت برای گروهک دموکرات و سایر گروه‌ها مثل پژاک و پ.ک.ک و کوموله که اخیرا فعال شده‌اند و با پول عربستان و امارات و امریکا و اسرائیل، انگلیسی‌ها، آنها باید مطلع باشند که از نظر اطلاعاتی اشراف کامل روی شما هست.
چهارمین پیام برای حامیان اینها در اتاق عملیات مشترکی است که اخیرا در سلیمانیه و اربیل تشکیل شده با حضور افسران اطلاعاتی سعودی، اماراتی، امریکایی، اسراییل و ... که بدانید راهبرد جمهوری اسلامی از این پس به برخورد کوبنده و مشت آهنین تغییر فاز داده است
پنجمین پیام جدی بود برای راهزنان استان کردستان عراق مشخصا بارزانی‌ها که متولی و تدارک‌کنندگان اصلی موج جدید و گسترده تحرکات تروریستی گروهک‌های ضد انقلاب مسلح در امتداد مرزهای کشورمان هستند. که بدانند در رابطه با موضوع امنیت ملی نظام و ملت ایران نیروهای مسلح ما با احدی تعارف ندارند و از فاز نصیحت‌های مشفقانه به برخورد محکم و بدون هماهنگی و مستقیم تغییر کرده‌اند.

درس‌هایی از شلیک به شمال عراق
شلیک موشک از ایران ایران به خارج از مرزهای خود برای هدف قرار دادن گروهک‌های تروریستی برای دومین‌بار ظرف 16 ماه گذشته نشان از آن دارد که ایران برای برقرار امنیت و حفظ جایگاه خودش به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای از همه ظرفیت‌هایش علیه هر کشور، جریان و گروهکی که بخواهد در کشور ناامنی ایجاد کند، استفاده خواهد کرد. آنهایی که فکر می‌کنند تروریست‌های حدکا مظلوم هستند، بپرسند که کشاورز، مرزیان، سرباز، ملای ده و کارمند در مرزهای ایران چه گناهی کرده‌اند که می‌آیند مانند اوایل انقلاب و دهه 60 می‌کشند و سر می‌برند و می‌روند. 
نه ایران، هر کشوری اجازه دارد برای حفظ تمامیت ارضی، امنیت مردم و استقلال خودش با آنهایی که می‌خواهند در این مورد خدشه‌ای وارد کنند، مبارزه کند. در طول سال‌های گذشته بارها و بارها تهران به مقامات اقلیم شمال عراق هشدار داد که بساط این شکم‌گنده‌های متوهم را جمع کنند، اما همانگونه که در گزارشی که چند ماه پیش نوشتم، ملامسعود بارزانی نه تنها به این درخواست‌ها توجهی نکرد، بلکه چون ایران را عامل بدبختی خودش در استقلال‌خواهی شمال عراق می‌دید، به آنها پر و بال بیشتری داد. 

به هر حال به‌نظر می‌رسد که فرماندهی موشکی ایران از شلیک به شهر المیادین درس‌های خوب و فراوانی گرفته است و این‌بار کارش را تمیز و صحیح به پایان برده است. به هر حال با توجه به همه شواهد، این پنج موشک به شکلی دقیق نشست شورای مرکزی تروریست‌های حدکا را منهدم کرده است. این پیامی برای تروریست‌های سایر گروهک‌های مزدور است که در شمال عراق حضور دارند و دلارهای وحشتناکی را از امارات، سعودی و رژیم صهیونیستی دریافت کرده و حتی ملامسعود ماهیانه چند میلیون دلار پول توجیبی به آنها می‌دهد.

خبرگزاری‌های کشور، همچنان خاموش
همواره برای هر حمله، جنگ یا اقدامی در چنین سطحی باید یک پیوست رسانه‌ای محکم وجود داشته باشد اما هر چه فکر می‌کنیم به‌نظر می‌رسد در سطح جمهوری اسلامی ایران هنوز کسی به این باور نرسیده است که باید با چنین اقداماتی که تنها چند کشور تاکنون در جهان آن را انجام داده‌اند، برخورد رسانه‌ای دقیق داشته باشند. این مساله تا آنجا اهمیت دارد که باید گفت رسانه‌های داخلی به‌ویژه آنهایی که رسمی و وابسته به نهادهای امنیتی و نظامی هستند، زودتر از همه وارد کار شده و به این مساله واکنش نشان می‌داند. 

با این حال از لحظه‌ای که خبر حمله به مقر تروریست‌های حدکا در فضای مجازی منتشر شد، تا این لحظه نزدیک به 10 خبر منتشر و تلاش کردیم تا اطلاع‌رسانی به شکل دقیق صورت بگیرد. تا این لحظه که بیش از 2 ساعت از حمله موشکی ایران به مواضع تروریست‌ها در شمال عراق می‌گذرد، هنوز هم خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی کشور در این مورد دست به اطلاع‌رسانی نزده و سکوت آنها برای ما که خبرنگار هستیم، بسیار عجیب است. احتمالا منتظر امریه از شورای‌عالی امنیت ملی یا هر جای دیگر هستند...
یادم به حرف رهبر انقلاب در دیدار با خبرگان رهبری افتاد که از جنگ رسانه‌ای دشمن گلایه داشتند و خواستار دقت و مقاومت در برابر این رویکرد آنها شدند. خدمت‌شان عرض کنم که با این دست فرمانی که رسانه‌های داخلی ما و مدیران عهد عتیق آنها دارند، به‌نظر نمی‌رسد که به جایی برسیم. باید همچنان مغلوب جنگ رسانه‌ای دشمن باشیم و هر دروغی را ملت به‌عنوان راست باور کنند و هر راست خودمان را دروع بپندارند.

موضع‌گیری تاسف‌بار اقلیم شمالی
هیات وزیران اقلیم کردستان در واکنش به حمله موشکی روز گذشته علیه مقر نیروهای دو حزب تروریستی ضدایرانی واقع در نزدیکی شهر کویه (کوی سنجق در200 کیلومتری مرز ایران) ضمن محکومیت آن؛ بر نارضایتی اربیل از به‌کارگیری خاک اقلیم کردستان علیه کشورهای همسایه تاکید کرد.
در اطلاعیه‌ای که از سوی هیات وزیران اقلیم کردستان منتشر شده، آمده است: پیش از ظهر امروز 8 سپتامبر 2017 مقر حزب دمکرات کردستان ایران (حدکا) و حزب دمکرات کردستان (حدک) در نزدیکی شهر کوی سنجق عراق مورد هدف حمله موشکی قرار گرفته که در پی این حمله شماری افراد جان خود را از دست داده و شماری نیز مجروح شده‌اند.
ضمن محکوم کردن این حمله، بار دیگر بر نارضایتی خود از به‌کارگیری خاک اقلیم کردستان برای حمله علیه کشورهای همسایه تاکید و اعلام می‌کنیم که چنین امری به هیچ عنوان قابل قبول نیست و موجب برهم زدن امنیت و ثبات در اقلیم کردستان می‌شود به همین جهت درخواست می‌کنیم که چنین امری تکرار نشده و قوانین اقلیم کردستان مورد احترام قرار گرفته و اقلیم تبدیل به میدان کشمکش‌ها و منازعات نشود.
همدردی و تسلیت خود را با بازماندگان قربانیان این رویداد اعلام و برای مجروحان آرزوی سلامتی داریم و به همه طرف‌ها نیز اطمینان خاطر می‌دهیم که اقلیم کردستان وظیفه خود در زمینه کمک به قربانیان انجام داده و تیم‌های امدادی مامور کمک به آنان شده‌اند و تمام توانایی خود را برای کمک به آسیب‌دیدگان و نیز غیرنظامیان انجام می‌دهند.
این موضوع نشان می‌دهد که سرکرده‌های اقلیم شمال عراق به‌شدت با تروریست‌های ضدایرانی همراهی کرده و دستشان با آنها در یک کاسه است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: