bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
از ابتدای سال جاری تاکنون 11 تن مواد مخدر در این استان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش نشان می دهد.
دبیرشورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: با توجه به افزایش کشت خشخاش در افغانستان از هشت هزار و 500 تن به 10 هزار تن براساس دستور وزیر کشور دستگاه های مبارزه کننده با مواد مخدر نباید کاهش میزان کشفیات داشته باشند که استان بوشهر در این بخش تاکنون خوب عمل کرده است. در این مدت 21 باند مواد مخدر در استان بوشهر متلاشی، یکهزار و 425 نفر دستگیر و 11 دستگاه خودرو حامل مواد مخدر توقیف شده است.

ارسطو ترکمان‌منش در ادامه افزود: از این میزان کشفیات مواد مخدر 6 هزار و 394 کیلوگرم توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر، یکهزار و 903 کیلو نیروهای دریابانی، یکهزار و 400 کیلو نیروهای اداره کل اطلاعات، یکهزار و 150 کیلو سپاه امام صادق(ع) و هفت کیلوگرم را نیز گمرک کشف کرده است. از اول امسال تاکنون میزان کشفیات دریایی مواد مخدر در استان بوشهر هشت تن و 365 کیلوگرم است که نسبت به چهار تن و 260 کیلوگرم سال گذشته 97 درصد افزایش نشان می‌دهد.

ترکمان‌منش با بیان اینکه یک‌هزار و 400 کیلوگرم مواد مخدر از طریق انجام عملیات مشترک با استان های دیگر کشف و ضبط شده است گفت: تلاش می شود با انجام عملیات های مشترک جلو ورود مواد مخدر به استان از طریق استان های همجوار گرفته شود.همچنین مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در استان بوشهر از جمله دیگر برنامه های مهم این ستاد به شمار می‌رود. در نیمه دوم سال جاری همایش گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با رویکرد اشتغال و سبک زندگی سالم و نقش رسانه در استان بوشهر با حضور 6 استان منطقه 2 کشور و کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد برگزار می‌شود. در زمان حاضر 300 نفر در اردوگاه کاردرمانی محکومان مواد مخدر در استان بوشهر نگهداری می شوند که تامین امکانات و زیرساخت های ورزشی از نیازهای ضروری این افراد است.
برچسب ها: مواد مخدر ، بوشهر ، عملیات
نام:
ایمیل:
* نظر: