bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
پتروشیمی هنگام، بزرگ‌ترین واحد تولید اوره و آمونیاک کشور با پیشرفت 60 درصدی در شهرستان عسلویه در دست اجراست.
پتروشیمی هنگام، بزرگ‌ترین واحد تولید اوره و آمونیاک کشور با پیشرفت 60 درصدی در شهرستان عسلویه در دست اجراست. مدیر برنامه‌ریزی و کنترل شرکت پتروشیمی هنگام در این‌باره گفت: پتروشیمی هنگام از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس با ظرفیت تولید سالانه 726 هزارتن آمونیاک و یک میلیون و 155 هزار تن اوره در فاز دو عسلویه در دست ساخت است.
امیرحسین نویم با اشاره به این‌که عملیات اجرائی این طرح سال 94 آغاز شده است و سال 98 به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: با بهره‌برداری از پتروشیمی هنگام سالانه 15 درصد به ظرفیت تولید اوره و 12 درصد به ظرفیت تولید آمونیاک کشور اضافه می‌شود که 270 میلیون یورو برای کشور ارزآوری دارد.

نویم میزان بودجه مورد نیاز برای بهره‌برداری این مجتمع را 530 میلیون یورو اعلام کرد و افزود: در این طرح سعی کرده‌ایم با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی از انتشار گاز گلخانه‌ای (co2) به جو و افزایش تولید آمونیاک از طریق بازیابی هیدروژن ارسالی به فلر جلوگیری کنیم که در نوع خود کم‌نظیر است. صد درصد طراحی و مهندسی اصولی و تفصیلی طرح و 60 درصد تجهیزات به کار گرفته در این پتروشیمی حاصل دسترنج مهندسان ایرانی است.

وی با بیان این‌که 27 درصد اوره و آمونیاک سالانه مورد نیاز کشور در این مجتمع  تولید می‌شود، تصریح کرد: اولویت تامین کود مصرفی کشاورزان است و مازاد آن با توجه به موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب این پتروشیمی و داشتن اسکله اختصاصی به کشورهای آسیایی صادر خواهد شد. اکنون 800 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مجتمع مشغول به کار هستند که 70  درصدشان را نیروهای بومی تشکیل می‌دهد که پس از بهره‌برداری زمینه اشتغال 550  نفر دیگر هم به‌صورت مستقیم فراهم می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: