bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
جوابیه‌ای بر نابودی جنگل‌های حرا در دیر؛
روزنامه بامداد جنوب در تاریخ 10 شهریور گزارشی را درباره نابودی حراهای شهرستان دیّر به دنبال اقدام برای احداث سایت پرورش میگو منتشر کرد که پس از آن سوژه خبری سایت‌ها و خبرگزاری‌ها شد و پاسخ اداره کل محیط زیست استان و مدیرکل منابع طبیعی را در پی داشت.
روزنامه بامداد جنوب در تاریخ 10 شهریور گزارشی را درباره نابودی حراهای شهرستان دیّر به دنبال اقدام برای احداث سایت پرورش میگو منتشر کرد که پس از آن سوژه خبری سایت‌ها و خبرگزاری‌ها شد و پاسخ اداره کل محیط زیست استان و مدیرکل منابع طبیعی را در پی داشت. 

سهیل مهاجری با بیان این‌که اراضی از منابع طبیعی به راه و شهرسازی واگذار شده و سرمایه‌گذار نیز از فیلتر منابع طبیعی عبور نکرده، مخالفت جدی خود را با نابودی حراها اعلام کرده است و اداره کل محیط زیست استان نیز طی نامه‌ای خطاب به سمن‌ها، فرایند کامل مخالفت این اداره کل و نامه به مدیرکل راه و شهرسازی و پاسخ تامل‌برانگیز مدیر منابع طبیعی وقت را شرح داده است. با وجود همه مخالفت‌ها با اقدامی که درمحدوده حراهای دیّر صورت گرفته اما سرمایه‌گذار همچنان اصرار دارد که فعالیتش کاملا قانونی است و مشکلی ایجاد نمی‌کند. در ادامه این جوابیه را می‌خوانید:

«سردبیر محترم روزنامه وزین بامداد جنوب
ضمن عرض سلام و دعای خیر
احتراماً پیرو مطلب چاپ شده در شماره 1022 مورخ 10 شهریور ماه 1397 در روزنامه بامداد جنوب ( به نام توسعه به جان طبیعت افتاده اند ، تخریب جنگل‌های حراء در دیر ) جوابیه جهت چاپ و تنویر افکار عمومی خدمتتان ارسال می‌گردد.
از آنجایی که اینجانب سال‌ها به عنوان تولید کننده فعالیت دارم، همچنین چندین سال به عنوان صادر کننده برتر استان شناخته شده‌ام بیشترین حوزه فعالیتم در شهرم دیر در حوزه صید و صیادی و بسته‌بندی آبزیان می‌باشد و بیش از 300 نفر به صورت مستقیم در مجموعه‌های تحت مدیریتم فعال هستند و ارتزاق می‌کنند. چند سال پیش پس از بررسی و بازدیدهای متعدد از مجموعه‌های پرورش لارو میگو در داخل و خارج از کشور بر آن شدم که در دیر در جوار کارخانه عمل‌آوری و بسته‌بندی آبزیان (شرکت تولیدی مروارید صید دیر) و سایت‌های پرورش میگو برای اولین بار در جنوب استان بوشهر اقدام به احداث پرورش لارو میگو که طرحی اشتغال‌زا است نمایم.

جهت احداث واحد پرورش لارو میگو با ظرفیت 100 میلیون قطعه در تاریخ 4/7/1394 اداره کل حفاظت محیط زیست استان پس از کارشناسی و بررسی و گرفتن تعهدات لازم موافقت خود را به اداره کل راه و شهرسازی استان که مالک زمین محل اجرای طرح فوق می‌باشد اعلام نمود که این موافقت‌نامه در تاریخ 8/9/1396 به مدت یکسال تمدید گردید.
در تاریخ 22/5/1397 قرارداد اجاره و بهره‌برداری موقت از اراضی که به امضای مدیر کل، سرپرست مدیریت املاک حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر رسیده و همچنین موافقت اصولی که از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در تاریخ 5/2/1397 صادر گردید.
نگارنده محترم عنوان داشته کارشناسان محیط زیست شهرستان و استان پس از بررسی منطقه با این طرح مخالفت کردند در پاسخ باید عرض کنم که هیچ‌گونه مخالفتی با طرح فوق نشده و برابر موافقت‌نامه فوق‌الاشاره که به امضاء مدیر کل محیط زیست استان بوشهر رسیده و پیوست میباشد زمین جهت اجرای طرح به شرکت اجاره داده شده.

در متن اشاره شده ارزش بالای زمین در جوار جاده وفاق دیر، کنگان اجازه انتخاب دیگری به سرمایه‌گذار نمیدهد. برابر قرارداد پیوستی و فوق‌الاشاره زمین اجرای طرح اجاره‌ای است و پس از بهره‌برداری و رعایت کلیه موارد زیست محیطی و تعهدی قابل تمدید می‌باشد و هیچ زمان قابلیت انتقال به شخص یا شرکت ندارد.
در جایی که عنوان شده سرمایه گذار در حال حاضر با مجوز ابطال شده اقدام به ساخت این سایت کرده ! باید به عرض برسانم مجوز استقرار زیست محیطی همانگونه که در بالا اشاره شد و پیوست می‌باشد در تاریخ 4/7/1395 صادر و درتاریخ 8/9/1396 به مدت یکسال دیگرتمدید گردیده است.
در آخر ضمن احترام به مدیران و اعضای محترم انجمن سوکا و کلیه فعالین اجتماعی و محیط زیست به عرض می‌رسانم بیشترین دغدغه اینجانب اشتغال، رعایت حریم دریا، فاصله از جنگل حرا و رعایت کلیه موارد زیست‌محیطی این سایت می‌باشد.

ضمن تشکر از سردبیر و مدیرمسوول محترم روزنامه بامداد جنوب در چاپ این جوابیه حق هر گونه ویراستاری در متن فوق را دارید.» حبیب مختاری
کافی است یک بار جوابیه فوق را مطالعه و با توضیحات مدیرکل منابع طبیعی و اداره کل محیط زیست مقایسه کنید تا متوجه اظهارات ضد و نقیض شوید. 
به هر حال با این جوابیه‌ها دو توصیه به ذهن نگارنده می‌رسد؛ یکی این‌که متولیان و مخالفان این طرح نشستی را با سرمایه‌گذار بگذارند و در همان نشست با بررسی نامه‌نگاری‌هایی که یکی می‌گوید مخالفم، دیگری می‌گوید موافق بوده، تصمیم بگیرند که آیا موافقت کرده بودند یا خیر، در حال حاضر چه نظری دارند و می‌خواهند چه کنند. توصیه دوممان هم این است که: 
ای قلم تا می‌توانی در قلمدان صبر کن/ یوسف‌آسا سال‌ها در کنج زندان صبر کن

نام:
ایمیل:
* نظر: