bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
نگاهی به عملکرد شاهین در چهار بازی ابتدایی لیگ؛
شاهین شهرداری در چهار هفته‌‌ای که از لیگ دسته یک کشور گذشته نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت نتایج خوبی کسب کند. آن‌هم در حالی که آنها با سرمربیگری فکری و یارگیری مناسب در صدد این بودند که لیگ را طوفانی آغاز کنند.
اشتباه‌های خط دفاعی، معضل بزرگ فکریبامداد جنوب - علی تنگستانی:
شاهین شهرداری در چهار هفته‌‌ای که از لیگ دسته یک کشور گذشته نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت نتایج خوبی کسب کند. آن‌هم در حالی که آنها با سرمربیگری فکری و یارگیری مناسب در صدد این بودند که لیگ را طوفانی آغاز کنند.
اگر به یاد داشته باشید، چند هفته قبل از شروع مسابقات لیگ دسته یک، در گزارشی برای بررسی بازی‌های ابتدایی شاهین شهرداری در این لیگ، گفتیم که نتیجه‌گیری در این مسابقات می‌تواند کمک زیادی به محمود فکری و تیمش کند. در آن گزارش گفته بودیم که در این راه شاهین کار بسیار سختی خواهد داشت و باید از موانع زیادی عبور کند. در همین رابطه به بررسی عملکرد شاهین در چهار بازی گذشته می‌پردازیم. عملکرد تیم شاهین شهرداری در چهار بازی که گذشت دو تساوی، یک برد و یک شکست بوده که البته در نگاه اول برای یک تیم تازه لیگ برتری شده، عملکرد بدی به‌نظر نمی‌رسد ولی در ادامه گزارش به این می‌پردازیم که چرا انتظارها بیشتر از این بود.

شاهین در هفته اول رقابت‌ها به مصاف تیم گل‌گهر سیرجان رفت و در حالی در برابر این تیم به نتیجه مساوی دست یافت که انتظار داشتیم این تیم برنده بازی شود اما به هر حال این‌گونه نشد. در این بازی فکری با سیستم 2-4-4 به میدان رفت و سعی داشت در همان نیمه اول به گل برسد ولی چیزی که فکری از آن خبر نداشت، مشکلات خط دفاعی تیم بود. در نیمه اول همانطور که دیده شد، خط دفاعی تیم متزلزل نشان داد و همین مساله باعث شد تیم حریف موقعیت‌های خوبی به‌دست آورد که در نهایت توانستند یکی از آن توپ‌ها را به گل تبدیل کنند. تیم شاهین در نیمه دوم با رویکردی هجومی به میدان آمد و توانست گل تساوی را به‌ثمر برساند در ادامه اما آنها کاری از پیش نبردند و از اولین بازی خود در خانه فقط به یک امتیاز رسیدند.

جدا از این‌که برخی مشکلات تاکتیکی در این نتیجه سهیم بود، داور مسابقه هم تاثیر زیادی در ثبت این نتیجه داشت. داور در یک صحنه گل سالم شاهینی‌ها را مردود کرد تا سر و صدای بازیکنان و کادرفنی بلند شود که این مسائل هیچ تاثیری در تصمیم داور نداشت. تزلزل خط دفاعی شاهین در این بازی متاسفانه به بازی‌های بعدی هم رسید که در ادامه به آنها می‌پردازیم.
اما شاهینی‌ها در هفته دوم مسابقات به مصاف تیمی رفتند که سرمربیگری آن بر عهده مهدی پاشازاده، سرمربی سابق بوشهری‌ها بود. بادران که تیم قدرتمند فصل گذشته رقابت‌ها بود، در این فصل از رقابت‌ها برای صعود، تیم خوبی بسته بود و با آوردن مهدی پاشازاده نشان داد که هدفی جز این ندارد. با وجود این‌که این بازی با نتیجه یک،یک به پایان رسید اما شباهت‌های زیادی با بازی اول شاهین شهرداری داشت. شاهین در این بازی زودتر از حریف به گل رسید ولی نتوانست از آن گل حفاظت کند اما چرا؟. 


متاسفانه همچون هفته قبل، باز هم مدافعان شاهین نتوانستند در یارگیری عملکرد مناسبی داشته باشند و همین مساله باعث شد شاهین به‌راحتی گل تساوی را به‌دست آورد چیزی دیگری که در این بازی بیشتر به چشم آمد حواشی آن بود. متاسفانه دو بار برق ورزشگاه رفت که خیلی عادی نبود. در ادامه یک بازیکن از هر دو تیم اخراج شد، داور هم گل دوم شاهین را مردود اعلام کرد و باز هم با اعتراض شدید کادر فنی روبه‌رو شد. شاهین در هفته دوم مانند هفته اول به تساوی رسید آن هم در حالی که مدافعان این تیم باز هم نتوانستند کاری کنند که این تیم به‌راحتی گل نخورند البته باید به این نکته هم توجه کرد که کادر فنی شاهین باید در اعتراض کردن به داور حدی بگذارد تا واکنش به این تیم بدتر نشود فکری در مصاحبه بعد از بازی این نکته رعایت نکرد و باز هم داوری را علت ناکامی تیمش دانست.
در مورد بازی سوم این تیم هم نمی‌توان چیز زیادی نوشت، چراکه حریف شاهین در این بازی حاضر نشد و با رای کمیته انضباطی این بازی 3 بر صفر به سود شاهین اعلام شد تا 3 امتیاز به همین راحتی به حساب بوشهری‌ها ریخته شود.

اما بازی این تیم باز هم مشکلات خط دفاعی آنها را نشان داد. شاهین در بازی چهارم خود در لیگ یک به مصاف تیم فجر سپاسی رفت که تا هفته چهارم نتوانست بردی به‌دست آورد. به هر حال به‌نظر می‌رسید که شاهین حداقل در این بازی به تساوی برسد ولی متاسفانه باز هم آنها اشتباهات قبلی را تکرار کردن تا در نهایت تیم فجر با نتیجه 2 بر یک به برتری برسد و اولین سه امتیاز خود را به‌دست آورد.
در این بازی فجری‌ها ابتدا به گل رسیدند ولی بازیکنان شاهین خیلی زود توانستند این گل را جبران کنند و بازی را به تساوی برسانند در ادامه، بازی تا اواسط نیمه دوم مساوی پیش رفت اما بالاخره فجری‌ها توانستند روی اشتباه مدافعان شاهین به گل برتری برسند. اتفاقی که بسیار تکراری به‌نظر می‌رسید. در ادامه بازی، شاهینی‌ها نتوانستند به نتیجه خاصی برسند اولین باخت خود را در لیگ یک متحمل شدند.

اما در این چهار بازی که گذشته، خط دفاعی شاهین در بسیاری از صحنه‌ها متزلزل نشان داد و مقصر اصلی گل‌های خورده شاهین بود. مساله‌ای که تا به الان به‌وسیله محمود فکری و دستیارانش حل نشده و ممکن است در آینده مشکلات زیادی را برای شاهین به‌وجود آورد. علاوه بر این خط حمله شاهین هم نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشند و به‌راحتی موقعیت‌ها را از دست می‌دهد اما از طرفی دیگر باید به محمود فکری، سرمربی تیم هم انتقادی وارد کنیم. به هر حال همه‌کاره تیم است و موظف است که در مورد نتیجه‌ نگرفتن تیم در نشست خبری صحبت کند. او معتقد است که داوری امتیازات زیادی از او و تیمش گرفته است که البته تا حدودی حق دارد ولی این‌که در هر بازی داوری را عامل نتیجه نگرفتن تیم بدانیم یک اشتباه بزرگ است. شاهین در چند بازی خود اشتباه‌های بزرگی داشت که شاید با حل کردن آن، روند نتیجه گرفتن این تیم شروع شود. داوری در نتایج شاهین تاثیر داشته است ولی نه به اندازه‌ای که محمود فکری می‌گوید. به هر حال ما امیدواریم که این تیم در بازی‌های آینده با درس گرفتن از مشکلات قبلی، نتیجه لازم را کسب کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: