bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با بیان افزایش استعمال دخانیات در میان قشر جوان و تحصیلکرده گفت: ایرانی ها سالانه 55 تا 60 میلیارد نخ سیگار دود می کنند.

بامداد24: محمدرضا مسجدی با استناد به آخرین آمارهای ارائه شده در زمینه مصرف سیگار افزود: 25 تا 27 درصد مردان بالای 15 تا 16 سال و 3.5 تا چهار درصد زنان در کشور سیگار می کشند.
وی ادامه داد: همچنین همراه با افزایش سطح سواد در قشر جوان و تحصیلکرده، مصرف سیگار بویژه در زنان تحصیلکرده نیز افزایش یافته و جایگزین کردن چیزی به جای سیگار در باور زنان نسبت به مردان بسیار سخت تر است.


مسجدی اعلام کرد: در راستای آموزش به کودکان و نوجوانان اولین گردهمایی همیاران سلامت را با حضور بازیگران محبوب کودکان و نوجوانان در کنار بعضی از بازیگران سینما و تلویزیون در جهت آموزش زیان های استعمال دخانیات به نوجوانان 10 تا 17 سال، نهم مهر ماه در سالن ورشو برگزار خواهیم کرد.


وی ادامه داد: این همایش بمنظور گرد هم آوردن نوجوانانی است که از سن خردسالی جهت آموزش نسبت به مبارزه با استعمال سیگار و مواد دخانی و چگونگی «نه گفتن» به آن در بزرگسالی در مرکز فرآموز جمعیت در گذشته آمده و امروز با استفاده از آموزش های لازم تجربیات نوجوانی خود را با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت.

منبع:
ایرنا
برچسب ها: سیگار ، جامعه ، ایران
نام:
ایمیل:
* نظر: