bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۷
۱۱ باشگاه از ۱۶ باشگاه لیگ برتر مدارک خود را کامل کرده‌اند و می‌توانند مجوز بگیرند و اگر در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند
رئیس فدراسیون فوتبال درباره تعیین وضعیت استقلال و پرسپولیس در آسیا گفت: 2 راه داشتیم، اول اینکه سال گذشته استقلال و پرسپولیس را در آسیا حذف کنند که اگر این اتفاق می‌افتاد نشاط عمومی نداشتیم، مردم نبودند و در نتیجه تیم ملی ما قوی نمی‌شد و بهترین تیم  آسیا نمی‌شدیم و حتی نمی‌توانستیم به  جام جهانی صعود کنیم. امسال باید جدی‌تر می‌گرفتیم و این کار را شروع کردیم.  در گذشته اگر سوال می‌کردید استقلال و پرسپولیس چقدر بدهی دارد هر شخصی یک عددی را می‌گفت. یکی می‌گفت 160 میلیارد و دیگری می‌گفت 200 میلیارد اما ما  امسال به دو باشگاه تکلیف کردیم که  هر کسی از این 2 باشگاه طلب دارد اظهار کند و اگر هم کسی اظهار نکرد ما دیگر در قبال او مسئولیتی نداریم. 

مهدی تاج در ادامه  افزود: تعدادی زیادی آمدند و اظهار کردند و تعدادی هم در کمیته تعین وضعیت و استیناف پرونده تشکیل دادند و ما برای اولین بار فهمیدیم روی کاغذ بدهی استقلال و پرسپولیس چقدر است. اگر هم کسی موضوع طلب خود را اعلام نکرده دیگر خودش مقصر است. ما تکلیف کردیم که بدهی‌ها باید پرداخت شود. پرسپولیس 26  مورد بدهی خارجی داشت که عدد بسیار زیادی بود مثل ژوزه و... ولی با گذشت زمان الان دیگر پرونده بازی در فیفا ندارند و بدهی خارجی ندارند، این توفیق بزرگی است. بدهی‌های داخلی را هم مشکلش را حل کردند.

تاج اظهار داشت: فیفا هم می‌گوید نحوه جلب رضایت باشگاه به این صورت است که می‌تواند با بازیکن یا هر کسی توافق کند، می‌تواند چک بدهد ولی نظر بازیکن و هر کسی را بگیرد و بگوید یک سال دیگر پرداخت می‌کنم. تعدادی هم به بعضی از بازیکنان و کادر پول دادند و الان شرایط مشخصی را این دو باشگاه  پیدا کردند، بدون اینکه حذف شوند. از فردا هم کمیته بدوی کار خودش را برای رسیدگی به مدارک آغاز خواهد کرد و به مدت یک هفته وقت دارد و بعد از آن هم اگر کسی اعتراضی داشته باشد کمیته استیناف رسیدگی خواهد کرد. خوشبختانه سایپا، فولاد و ذوب‌آهن و .... مشکلی ندارند. الان  11 باشگاه  از 16 باشگاه لیگ برتر مدارک خود را کامل کرده‌اند و می‌توانند مجوز بگیرند و اگر در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند مشکلی نخواهند داشت و می‌توانند مجوز ملی بگیرند یعنی اجازه حضور در جام باشگاه‌های آسیا را ندارند ولی با گرفتن مجوز حرفه‌ای می‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند.

وی که با شبکه ورزش سیما صحبت می‌کرد در پاسخ به این سوال که آیا واقعا استقلال و پرسپولیس با هیچ تهدید مواجه  نیستند؟ گفت: اگر بگویم هیچ تهدیدی شاید لغت کاملی نباشد ولی می‌توانم بگویم نسبت به قبل همه بدهی‌ها مفروض شده و  اسناد همه بدهی‌ها را به ما دادند که پرداخت کردیم و ما باید این را راستی‌آزمایی کنیم. آن‌طور که ما اطلاع داریم در پرونده خارجی‌ها که مطلقا دیگر بدهی وجود ندارد.

تاج عنوان کرد: آخرین بدهی خارجی مربوط به پروپیچ در استقلال بوده که راضی شده بود 30 هزار دلار بگیرد ولی به هر دلیل این رقم به او پرداخت نشده و شکایت کرده و در نهایت 2 روز پیش باشگاه استقلال 360 هزار دلار به او پرداخت کرده است، یعنی بازیکنی که با 30 هزار دلار راضی بود رضایت بدهد نهایتا 360 هزار دلار گرفت. در واقع اینگونه خسارت ها را هم داده‌ایم ولی باید برای یک بار هم شده این خسارت‌ها داده شود و مدیران هم بدانند که هر بازیکنی که می‌آورند مطمئن باشند که تا ریال آخر او را باید پرداخت کنند. من از مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، وزارت ورزش و همینطور بازیکنان و مربیان  تشکر می‌کنم که گذشت کردند و فضایی به وجود آمد که فوتبال کشور با یک شفافیت مسیر خودش را ادامه دهد. 
برچسب ها: فوتبال ، تیم ملی ، بدهی
نام:
ایمیل:
* نظر: