bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
موضوع حضور رئیس‌جمهور در نشست سازمان ملل، موافق و مخالفانی دارد. با این حال یکی از نمایندگان مجلس معتقد است که آقای روحانی باید به امریکا برود.
به گفته مسعود گودرزی، آقای روحانی می‌تواند از این فرصت استفاده کرده و به‌عنوان یک مدعی سخن بگوید. او باید به نمایندگی از مردم کشورمان اقداماتی که در طول سال‌های بعد از انقلاب علیه‌ ما انجام شده و پیامدهایی را به دنبال داشته اعلام نماید. بدرفتاری‌های بی‌مبنا و خارج از ضوابط نسبت به ایران انجام شده که نشست سازمان ملل فرصت خوبی برای اعلام این موارد است. ما باید به‌عنوان کشوری مدعی در این نشست شرکت کنیم چون ما کشوری بودیم که پای میز مذاکره آمده و برجام را امضا کردیم اما این امریکا بود که آن را نقض کرد پس لازم است آقای روحانی در این نشست با رویکرد تهاجمی و اعلام مواضع به حق ایران شرکت کند و اقدامات خارج از عرف دیپلماسی به نظام بین‌المللی امریکا به خصوص ترامپ در مواجهه با ایران را برای همگان روشن نماید.

وی با تاکید بر این‌که قهر با مجامع بین‌المللی و حضور نیافتن در این نشست‌ها معنایی ندارد، گفت: ما باید در این مجامع حاضر شده و حقانیت خود را اعلام کنیم. ما کشوری بودیم که به برجام پایبند بوده و امریکا آن را نقض کرده است. باید به قطعنامه ۲۲۳۱ اشاره شود که در آن هر گونه تحریمی را منع کرد اما امریکا به آن پایبند نبود.

نام:
ایمیل:
* نظر: