bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
اتحادیه اروپا به‌دنبال نوعی مبادله پایاپای بسیار پیچیده با ایران است. این موضوع را یکی از روزنامه‌های فرانسوی به نقل از مقامات فرانسوی مطرح کرده است که نشان از آن دارد که طرف‌های اروپایی به‌شدت نگران آن هستند که ایران غنی‌سازی را دوباره از سر بگیرد.
اتحادیه اروپا به‌دنبال نوعی مبادله پایاپای بسیار پیچیده با ایران است. این موضوع را یکی از روزنامه‌های فرانسوی به نقل از مقامات فرانسوی مطرح کرده است که نشان از آن دارد که طرف‌های اروپایی به‌شدت نگران آن هستند که ایران غنی‌سازی را دوباره از سر بگیرد. در تارنمای روزنامه فرانسوی لوپوئن آمده است: کشورهای اروپایی قصد دارند این اقدام را به منظور جلوگیری از پیامدهای تحریم‌های امریکا علیه ایران به اجرا بگذارند.

در این گزارش به نقل از یک مقام دولتی در کاخ الیزه که خواست نامش فاش نشود، آمده است: ما از این ساز و کار به‌عنوان «مبادله پایاپای بسیار پیچیده» نام می‌بریم. در واقع، کشورهای اروپایی می‌کوشند تا به این ترتیب بانک‌های بین‌المللی اروپا در معرض تحریم‌های ثانویه امریکا قرار نگیرند.
سه کشور اروپایی امضاکننده توافق اتمی با ایران، یعنی آلمان، فرانسه و انگلیس، می‌کوشند توافق هسته‌ای را پس از خروج امریکا از آن حفظ کنند. از سوی دیگر؛ تارنمای روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز روز جمعه در گزارشی نوشت: قدرت‌های اروپایی در چهارچوب ضدیت با تحریم‌های امریکا و زنده نگاه داشتن توافق هسته‌ای با تهران، مشغول مذاکره بر سر راه اندازی مجرای پرداخت برای تجارت شرکت‌های اروپایی با ایران هستند. به گفته دیپلمات‌ها، هدف سیاستگذاران اروپایی آن است تا به کسب و کارهای ایرانی و اروپایی کمک کنند تا منافع تجاری پسابرجام را حفظ کنند.

آنها افزودند که کشورهای سه‌گانه اروپایی که توافق هسته‌ای را به همراه روسیه و چین امضا کردند، با کمیسیون اروپا و بخش دیپلماتیک این اتحادیه بر سر این مجرای تامین مالی مشغول همکاری هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: