bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
عضو شورای شهر بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب درباره طرح‌ها و برنامه‌هایی که به منظور ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری در سطح شهر به‌ویژه برای بانوان دارند، توضیحاتی ارائه داد.
برای حضور پررنگ بانوان در دوچرخه‌سورای تلاش می‌کنیمطاهره شمشیری با بیان این‌که شورای پنجم و شهرداری بندر بوشهر میراث‌دار مشکلات و نواقصی از گذشته است که یکی از آنها موضوع مسیر دوچرخه‌هایی است که در دوره‌ای حذف شدند‌، گفت: طرح مطالعاتی مسیر دوچرخه‌سواری با الگوبرداری از شهرهای موفق در این زمینه و با استفاده از مشاوران باتجربه در شورای سوم انجام شد اما برخی کج‌سلیقگی‌ها در مدیریت شهری سابق، سبب از بین رفتن حق بجای شهروندان شد. 

این عضو شورای پنجم بوشهر با بیان این‌که در حال حاضر فضای سبز جایگزین مسیر دوچرخه شده و متاسفانه امکان بازسازی آن وجود ندارد و باید مجدد طرح مسیرهای جدید را که نیاز به زیرساخت‌های جدید دارد، در صورت امکان پیش‌بینی و اجرا کنیم، خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی از هر طرح و برنامه‌ای که سبب حضور بیشتر بانوان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و منجر به ایجاد نشاط و پویایی در بانوان شود، استقبال می‌کند. 

وی درباره این‌ پیشنهاد که می‌توان به منظور ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری در بوشهر، یک روز در هفته را به نام روز دوچرخه نام‌گذاری کرد، گفت: اجرائی شدن این پیشنهاد مستلزم همکاری و هماهنگی دیگر دستگاه‌هاست. این قول را می‌دهم که موضوع را در اولین فرصت با فرماندار محترم به منظور طرح و تصویب در شورای فرهنگ عمومی مطرح کنم. 
نام:
ایمیل:
* نظر: