bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
ارتش ترکیه کاروانی شامل 50 دستگاه تانک و توپخانه سنگین برای مقابله با عملیات ارتش سوریه در ادلب، به منطقه «جسرالشغور» اعزام کرد.
مداخله غیرقانونی ترکیه در بحران سوریه، همچنان با اعزام کاروان‌هایی از خودروهای نظامی سنگین به شمال این کشور ادامه دارد. روزنامه ترکیه‌ای ینی شفق امروز گزارش داد که کاروان نظامی جدیدی شامل 50 خودروی زرهی از جمله تانک و توپخانه‌های سنگین، با هدف حمایت و ارائه قدرت آتش به تروریست‌های ادلب، به منطقه «جسر الشغور» اعزام شدند. 

جسر الشغور به دو دلیل از اهمیت استراتژیک برای ترکیه برخوردار است، اول این‌که یازدهمین پست نظارتی ترکیه در منطقه کاهش تنش ادلب، در روستای «اشتبرق» در منطقه جسرالشغور واقع است. دوم، ارتش و نیروهای مقاومت سوری در این منطقه مستقر شده و به احتمال زیاد عملیات آزادسازی ادلب از جسر الشغور آغاز خواهد شد. علاوه بر این کاروان نظامی، ارتش ترکیه همچنین یگان «فیرتینا» (طوفان) شامل چندین توپخانه خودکششی هوویتزر را از مناطق مرکزی این کشترور، به شهر مرزی کیلیس در استان «ختای» اعزام کرده است. هم‌زمان گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» که نزدیک به معارضان است گزارش داد که ارتش سوریه در منطقه تماس با عناصر تروریستی تحت حمایت ترکیه در ریف حلب بیش از پنج هزار نیروی نظامی مستقر کرده و این خود باعث ایجاد درگیری‌هایی در این منطقه شده است. این روزنامه همچنین هفته قبل در مطلبی اختصاصی گزارش داده بود که ارتش ترکیه به 50 هزار عنصر مسلح ارتش آزاد، مستقر در مناطق شمالی سوریه از جمله عفرین، اعزاز، جرابلس، الباب و الرای دستور داده که برای مقابله با نیروهای سوری و مداخله در عملیات ادلب، آماده باشند.

پیش‌تر هم رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه وعده داده بود که در صورت آغاز شدن عملیات ارتش و نیروهای مقاومت سوری برای آزادسازی و پس‌گرفتن استان ادلب از دست معارضان، ترکیه نیز کنار نخواهد ایستاد و مداخله می‌کند. ارتش سوریه طی چند هفته گذشته تجهیزات و نیروهای زیادی به اطراف استان ادلب، به منظور آغاز عملیات آزادسازی این استان که در دست تروریست‌هاست، ارسال کرده است. تابستان سال گذشته (مردادماه) بود که ائتلاف تروریستی جبهه‌النصره موسوم به هیات تحریر‌الشام بعد از درگیری‌ با گروه‌های مسلح معارض سوری استان ادلب را کاملا به اشغال خود در آورد. نیروهای سوریه طی یک سال اخیر توانسته‌اند دو منطقه غوطه شرقی دمشق و جنوب سوریه را در عملیات‌هایی به ترتیب آزاد کنند و پس از آن مقدمات حمله به ادلب را فراهم کنند.

برچسب ها: سیاسی ، ترکیه ، ارتش ، سوریه ، تروریست
نام:
ایمیل:
* نظر: