bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای بوشهر بر لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در بوشهر تاکید کرد.
پویا دولابی در نشست شورای شهر بوشهر با بیان این‌که یکی از اهداف شورای پنجم جلوگیری از تخلفات در ساخت و سازهاست، تصریح کرد: امروز شاهدیم که پروژه‌های بزرگی که عمدتا کاربری عمومی دارند مملو از تخلفاتی هستند که فرآیند رسیدگی به تخلف پروژه‌های مورد نظر به بهانه‌های حمایت از سرمایه‌گذار و تبعات اجتماعی مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

وی از برگزاری جلسه با برخی از مجریان پروژه‌های بزرگ در شورا خبر داد و گفت: عده‌ای از مجریان این پروژه‌ها در جلسه کمیسیون معماری شورا مشکلات خود را برطرف کردند اما برخی نیز با وجود دعوت رسمی از آنها در جلسه حضور پیدا نکردند.
این عضو شورا خواستار برخورد شهرداری با همه ساخت و سازهای غیرمجاز به‌ویژه پروژه‌های بزرگ که کاربری عمومی دارند شد و تاکید کرد: انتظار می‌رود این مالکان بدون دور زدن شورا و شهرداری و متوسل شدن به مراجع بالا دستی و احیانا حاکمیتی، مشکلات پروژه‌های خود را حل  کنند.
دولابی با تاکید بر مشخص شدن وضعیت پارکینگ در شهرداری، بیان کرد: با توجه به پروسه پر پیچ و خم طراحی شده از سوی شهرداری برای انتخاب مشاوران، پیشنهاد می‌شود با اعتبار لازم، زمین‌ها برای ایجاد پارکینگ مشخص و تملک شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای بوشهر از سرپرست شهرداری درخواست کرد: کمیته‌ای برای تشخیص، بررسی و روشن شدن معضلات و مشکلات طرح تفصیلی موجود شهر بوشهر در شهرداری تشکیل و پیشنهادات اصلاحی خود را برای حل مشکلات طرح به کمیسیون ماده5 ارائه کند.
وی با بیان این‌که یکی از ایراداتی که در شهرداری وجود دارد پرداخت عملیات غیر خاکی سرمایه‌گذاران است، افزود: درخواست می‌شود سامانه‌ای طراحی شود برای کسی که قصد سرمایه گذاری در زمینه ساخت و ساز دارد با ثبت درخواست خود در این سامانه کل عدد و رقم پرداختی به شهرداری برای وی مشخص شود و بر آن اساس آن برای پروژه خود برنامه‌ریزی کند.
به گفته وی، برای رونق ساخت و ساز در شهر بوشهر لازم است مشوق‌های تخفیف و تقسیط به‌ویژه در بافت فرسوده شهر بوشهر ارائه و به معضلات پلاژ بانوان بوشهر رسیدگی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: