bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
ماه محرم است و صدای سنج و دمام، نوحه و واحد از بسیاری از تکایا و حسینیه‌ها به‌گوش می‌رسد. صدها هزار هیات عزدارای در سراسر کشور در این چند روز ذخیره یک سال خود را به خیابان می‌آورند تا برای امام شهید خود عزدارای کنند اما...
کریم جعفری:
ماه محرم است و صدای سنج و دمام، نوحه و واحد از بسیاری از تکایا و حسینیه‌ها به‌گوش می‌رسد. صدها هزار هیات عزدارای در سراسر کشور در این چند روز ذخیره یک سال خود را به خیابان می‌آورند تا برای امام شهید خود عزدارای کنند اما می‌خواهم چند نکته را عرض کنم که این روزها عزاداری امام حسین و شهدای کربلا، بیش از آن‌که خالصانه باشد با مسائل دیگری انباشته شده است. در شهرهای مختلف دیده‌ام که هیاتی فقط 15 نفر عزادار دارد و در کوچه‌ای که ما در تهران زندگی‌ می‌کنیم، تقریبا 20 دسته از این هیات‌ها می‌آیند و می‌روند، ای کاش همه آنها یک دسته عزادار می‌شدند و ابهت قدیم را حفظ می‌کردند. 

نذری دادن یک سنت خوب است اما می‌شناسم کسانی که با پول حرام و کسب خراب نذری امام حسین را بار می‌گذارند، شاید بسیاری ندانند اما خدا می‌داند کسی که تا دیروز نان نداشت بخورد و خودش در صف نذری برای سه ماهش ایستاده بود امروز این همه پول را از کجا آورده که غذای سه ماه 300 خانه را در یک روز بار می‌گذارد؟ ای کاش به جای این همه دسته و نذری، بخشی از پول آن را صرف ایتام، خانواده‌های فقیر و یا جهیزیه دختران دم بخت می‌کردند، به خدا امام هم راضی‌تر بود. دیگر آن‌که این روزها به جای روضه، عده‌ای بلندگو در دست گرفته‌اند و مداحی می‌کنند، خدا می‌داند که این مداحان چه جفایی در حق شهدای کربلا می‌کنند. ماشین تخریب بنی امیه و بنی‌عباس نتوانست معنویت و مظلومیت شهدای کربلا را از بین ببرد اما این مداحان که همه چیز را به سخره گرفته‌اند... 
خجالت می‌کشم حرف بزنم و البته از قشری جماعت هم واهمه دارم. قبلا پای منبر روضه سیدالشهداء می‌نشستیم و چند کلمه مقتل گوش می‌کردیم اما حیف و صد حیف که آن روضه‌ها جای خودش را به فحاشی و بددهنی عده‌ای مداحِ کاسب داده است که... . 

روح و معنویت را از عزاداری امام حسین (ع) برده‌اند، آنها نمی‌دانند چه تیشه‌ای به ریشه تشیع زده‌اند. منبرها را سیاسی کرده‌اند و هر کس بالای منبری به دیگری فحش می‌دهد، انگار شمرها، عمرسعدها، ابن‌زیادها و یزیدها در این کشور هستند، نه انگار همه شیعه امام حسین هستیم، رسما در حال تکفیر هستند. دلم می‌خواست یک شب تلویزیون را روشن کنم یا رادیو را باز تا دو کلمه از نهضت حسینی و چگونگی انطباق آن با مظلومیت‌های امروز بشری بشنوم اما هر چه گوش می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که صدا و سیما هم در مسیر اشتباهی سیر می‌کند!! اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ؛ وَ عَلَى الاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِک... .

نام:
ایمیل:
* نظر: