bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷
زمان پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو اعلام شد؛
قیمت خودرو در ماه‌های اخیر به‌طور عجیبی رو به افزایش گذاشت تا جایی که بررسی قیمت خودرو‌ها شاهد تفاوت دو برابری قیمت کارخانه‌ای برخی از محصولات نسبت به قیمت بازار آزاد آنها هستیم؛ امری که به‌زعم برخی از کارشناسان و نمایندگان مجلس، نشان از کاهش عرضه خودرو و احتکار خودروسازان داخلی دارد.
بامداد جنوب:
قیمت خودرو در ماه‌های اخیر به‌طور عجیبی رو به افزایش گذاشت تا جایی که بررسی قیمت خودرو‌ها شاهد تفاوت دو برابری قیمت کارخانه‌ای برخی از محصولات نسبت به قیمت بازار آزاد آنها هستیم؛ امری که به‌زعم برخی از کارشناسان و نمایندگان مجلس، نشان از کاهش عرضه خودرو و احتکار خودروسازان داخلی دارد. البته در کنار شایعه احتکار محصولات خودروسازان، نوسانات نرخ ارز و ارائه نشدن نرخ ارز دولتی به این صنعت، مشکلات فراوانی را برای قطعه‌سازان به‌وجود آورد و هزینه‌های تولید را افزایش داد. با این حال آنچه که بیش از همه سبب آزرده شدن مردم و نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی شد، تصاویری از انبارهای پر از خودروی خودروسازان بزرگ کشور بود که بیش از پیش به شایعه احتکار محصول از سوی خودروسازان دامن زد؛ هر چند این مساله با تکذیب خودروسازان روبه‌رو شد و آنها کمبود قطعات را دلیل ناقص بودن خودروها و دپو شدن آنها در انبارهای این شرکت‌ها اعلام کردند! 

در هر حال، شایعه‌هایی منتشر شده در آن روزها، با فشارهای مردم، کارشناسان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همراه شد تا این‌که خودروسازان اعلام کردند این آمادگی را دارند با تکمیل این خودروها، بخشی از محصولات خود را پیش‌فروش کنند. بر همین اساس، شرکت سایپا در گام نخست با وجود حرف و حدیث‌های زیاد در خصوص دست باز دلالان برای پیش‌خرید خودروها، 50 هزار خودروی خود را پیش‌فروش کرد که با انتقادهایی زیادی همراه شد. 
پس از آن با توجه به انتقادهای زیادی که به نحوه پیش‌فروش محصولات شرکت سایپا شد، ایران‌خودرو فروش محصولات خود را با هدف یافتن راهکاری برای پیشگیری از دلالی و رساندن محصول به‌دست مشتری نهایی به تاخیر انداخت تا این‌که روز گذشته، گروه خودروسازی ایران‌خودرو نیز سرانجام زمان نهایی ثبت‌نام در سایت این شرکت به‌منظور پیش‌خرید محصولات خود را مشخص و اعلام کرد. 
در همین خصوص، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد: پیش‌فروش ۵۳ هزار دستگاه از محصولات ایران خودرو به منظور صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان نهایی و مدیریت بازار، از روز سه‌شنبه سوم مهر‌ماه به‌صورت اینترنتی آغاز و طی شش روز اجرا خواهد شد.
به گزارش ایسنا، مصطفی خان‌کرمی تصریح کرد: خودروهای پژو۲۰۶ تیپ۲ و ۲۰۶ تیپ ۵، پژو۴۰۵ جی‌ال‌ایکس، سمند ال‌ایکس، سورن ای‌ال‌ایکس، رانا، دنا و وانت آریسان در این پیش‌فروش قابل عرضه است.

طبق اعلام ایران‌خودرو، وی با اشاره به شرایط پیش‌فروش در این طرح یادآور شد: در پیش فروش‌ویژه این شرکت، برای جلوگیری از ترافیک مشتریان بر روی وب‌سایت فروش و اتلاف وقت و سرعت بخشیدن به فرآیند ثبت‌نام، کدملی مشتریان بر اساس رقم سمت راست به شش گروه تفکیک می‌شود و در هر روز فقط مشتریان با کدملی تعیین شده می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند.
به‌گفته وی، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دارندگان کدملی با رقم سمت راست عدد «یک» روز سه‌شنبه هفته جاری، کدملی با رقم سمت راست اعداد «دو و سه» روز چهارشنبه هفته جاری، کدملی با رقم سمت راست اعداد «چهار و پنج» روز پنجشنبه هفته جاری، کدملی با رقم سمت راست اعداد «شش و هفت» روز شنبه، کدملی با رقم سمت راست اعداد «هشت و ۹» روز یکشنبه و کدملی با رقم سمت راست عدد «صفر» روز دوشنبه هفته آینده می‌توانند در طرح پیش‌فروش ثبت‌نام کنند.
معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو تاکید کرد: ظرفیت پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو در این طرح بین روزهای مختلف و کدملی‌های مختلف تسهیم شده است و اطمینان داده می‌شود که خودرو به دست مصرف‌کنندگان واقعی برسد.
این مقام مسوول در شرکت ایران‌خودرو با اشاره به دیگر محدویت‌های طرح پیش‌فروش ۵۳ هزار دستگاه محصولات این شرکت تصریح کرد: ایران‌خودرو در راستای محدود کردن ثبت‌نام به خودرو اولی‌ها یا افراد فاقد خودرو، با اعتماد به مشتریان تکمیل فرم خود اظهاری را در برنامه قرار داده است.

خان‌کرمی با تاکید بر این‌که افرادی که در ۱۸ ماه گذشته از ایران‌خودرو خریداری کرده‌اند، امکان ثبت‌نام در این طرح را ندارند، گفت: در این ثبت‌نام علاوه بر شرایط محدود‌کننده قبلی، لیست کدملی مشتریانی که در ثبت‌نام اخیر شرکت سایپا موفق به ثبت‌نام شده‌اند از شرکت سایپا دریافت و امکان ثبت‌نام آنان وجود نخواهد داشت.
به‌گفته این مقام مسوول، شرکت ایران‌خودرو به‌دنبال فروش خودرو به مصرف‌کننده حقیقی است و لذا در فرآیند ثبت‌نام اینترنتی مواردی مانند داشتن گواهینامه و نداشتن مالکیت خودرو در زمان ثبت‌نام به‌صورت خود‌اظهاری دریافت و در زمان تحویل خودرو بر اساس استعلام‌های لازم راستی‌آزمایی خواهد شد و در صورت اثبات خود‌اظهاری اشتباه، اصل ودیعه در زمان تحویل عینا مسترد می‌گردد.
معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو یادآور شد: در راستای افزایش اعتماد مشتریان، گروه صنعتی ایران‌خودرو در وب‌سایت خود امکانی را ایجاد کرده است تا لیست مشتریانی که موفق به ثبت‌نام شده‌اند برای عموم قابل مشاهده باشد. البته این امکان با حفظ حریم شخصی افراد به‌صورت نمایش نام خانوادگی و چند شماره از کدملی پس از پنج دقیقه از ثبت‌نام نهایی قابل رویت است.
گفتنی است مشتریان می‌توانند برای ثبت‌نام در روزهای مشخص شده به وب‌سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو به نشانی http://esale.ikco.ir مراجعه کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: