bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۹ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷
رئیس اداره امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان بوشهر از تشکیل کارگروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی و آنفلوآنزای حاد پرندگان در استان بوشهر خبر داد.
خسرو درویشی روز گذشته نشست بررسی بیماری‌های دامی و وحوش در استان بوشهر جایگاه این استان در زیستگاه جانواران را مورد اشاره قرار داد و گفت: مناطق حفاظت شده استان بوشهر 7.5 درصد کل مساحت این استان بوشهر را تشکیل می‌دهد که تا 11 درصد که استاندارد جهانی است افزایش می‌یابد. مساحت، مناطق حفاظت شده استان بوشهر 180 هزار هکتار دانست است که در این مناطق انواع جانوران نادر و کمیاب زیست زاد و ولد می‌کنند که پرندگان مهاجر از جمله آنها هستند.

وی از برگزاری کارگروه پیشگیری وکنترل بیماری‌های‌دامی و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش خبرداد و افزود: افزایش پایش زیست محیطی مناطق حساس وزیستگاه‌های تالابی پرندگان مهاجر زمستان گذران توسط محیط زیست و اطلاع رسانی و انتقال سریع نمونه‌های مشکوک به مراکز دامپزشکی یکی از اهداف برگزاری این کارگروه بوده است. درویشی، به لزوم تشدید  پایش‌ها و نظارت مستمر بر وضعیت شیوع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و وحوش و بیماری‌های سرایت کننده از دام‌های اهلی به وحشی اشاره و تاکید کرد که تاکنون کانون‌های شیوع این بیماری‌ها شناسایی و کنترل شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت دامی دامپزشکی استان بوشهر نیز در خصوص وضعیت بیماری‌های دامی بخصوص PPR در استان بیان کرد: امسال تاکنون 4 کانون شیوع این بیماری‌ها شناسایی و به‌سرعت کنترل شده است و علت همگی آنها ورود دام‌آلوده از بیرون بوده است. در آخر وی در مورد لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای محیط بانان و آشنایی عموم مردم با این بیماری‌ها سخن گفت.

برچسب ها: بیماری ، دام ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: