bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷
وزیر دفاع روسیه اعلام کرد این کشور ظرف دو هفته آینده سامانه دفاعی اس۳۰۰ در اختیار سوریه قرار می‌دهد.
سرگئی شویگو رسما اعلام کرد که این کشور سوریه را به سامانه دفاعی اس۳۰۰ مجهز می‌کند. به گفته وزیر دفاع روسیه، این سامانه که قبلا ظاهرا به درخواست رژیم صهیونیستی تحویل آن به تعویق افتاده بود، ظرف دو هفته آینده در اختیار سوریه قرار می‌گیرد. بنا بر گزارش شبکه راشاتودی، شویگو در بیانیه‌ای که قرائت می‌کرد، به موضوع سرنگونی هواپیمای ایلوشن20 روسیه در حمله هوایی اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی به سوریه نیز پرداخت و گفت: در تاریخ 17 سپتامبر یک فروند هواپیمای شناسایی ایلوشن20 روسیه در حال انجام ماموریت در منطقه بود که هم‌زمان چهار فروند از جنگنده‌های اسرائیل نیز برای انجام حمله‌ای هوایی عازم لاذقیه می‌شوند. وی افزود: تنها یک دقیقه قبل از انجام این حملات فرمانده نیروی هوایی اسرائیل با فرمانده نیروهای روسیه در سوریه از طریق خط تلفن اضطراری تماس گرفت...مختصات این جنگنده‌ها اعلام نشد و صرفا گفته شد که نیروی هوایی اسرائیل قصد انجام ماموریتی در شمال سوریه را دارد، در حالی که در این حمله هوایی، غرب سوریه هدف گرفته شد و به همین دلیل هواپیمای ایلوشن20 ما نتوانست در صحت و امنیت به آشیانه بازگردند و در مسیر حملات پدافند هوایی سوریه قرار گرفت. 

وزیر دفاع روسیه ادامه داد: اعضای تیم اسرائیلی به‌خوبی از اوضاع در منطقه با خبر بودند و از هواپیمای روسی به‌عنوان سپر در برابر پدافند هوایی سوریه استفاده کردند که در نتیجه 15 نفر از نیروهای نظامی ما در این حادثه کشته شدند و همین مساله نیز ما را وادار کرد اقدامات مناسبی را در واکنش به این اقدام اسرائیل انجام دهیم تا امنیت نیروهای نظامی روسیه را که در حال مبارزه با تروریسم بین‌المللی در سوریه هستند ارتقاء بخشیم.

شویگو همچنین تاکید کرد: همانطور که رئیس‌جمهور روسیه فرمان داده است، وزارت دفاع روسیه اقدامات زیر را برای تقویت پدافند هوایی سوریه لحاظ خواهد کرد. به این ترتیب در مرحله اول، ظرف دو هفته آینده، روسیه سامانه مدرن‌ پدافند هوایی اس300 را به سوریه منتقل خواهد کرد. این سامانه قادر است اهداف را در فاصله ۲۵۰ کیلومتری هدف قرار دهد و هم‌زمان چندین هدف را نشانه بگیرد... این سیستم جدید به میزان قابل توجهی قابلیت‌های هوایی سوریه را افزایش می‌دهد. فرمانده ارشد نظامی روسیه افزود: در سال 2013 میلادی ما آمادگی داشتیم که این سامانه را به سوریه منتقل کنیم و نیروهای متخصص سوریه نیز برای استفاده از این دستگاه تحت آموزش قرار گرفتند اما اسرائیل از ما خواسته بود تا این اقدام را به حالت تعلیق درآوریم و ما نیز این کار را کردیم اما حالا اوضاع تغییر کرده است و این امر کاملا قانونی است. در مرحله دوم، فرماندهی و مرکز کنترل نیروی هوایی سوریه به سامانه کنترل خودکار روسی مجهز خواهند شد تاکنون این سامانه تنها در اختیار نیروهای روسیه قرار گرفته بود. با وجود این سامانه جدید، فرماندهی پدافند هوایی سوریه قادر خواهد بود هدایت مرکزی تمام عملیات نیروی هوایی را برعهده بگیرد و اهداف را به‌طور موثر مشخص کند.

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، جنگنده
نام:
ایمیل:
* نظر: