bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر اعلام کرد، در نیمه نخست امسال 19 هزار 500 نفر در مراکز دولتی و خصوصی در حوزه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند.
عبدالمجید دوراهکی در نشست برنامه ریزی آموزش مهارت استان بوشهر گفت: از این شمار 14 هزار و 89 نفر از مهارت آموزان در بخش دولتی و مابقی در موسسه‌های کارآموزی آزاد آموزش دیده اند. هنرآموزان می‌توانند با شرکت در دوره‌های مهارت آموزی و ایجاد اشتغال پایدار نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی کنند. نقش آموزش‌های مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری است و می‌‌توان با ارائه آموزش با کیفیت، زمینه تولید داخلی و اشتغال پایدار را به ارمغان آورد.

وی  با اشاره به اینکه توسعه آموزش‌های مهارتی در نیمه اول سال جاری در 2بخش آموزش روستائیان و عشایر و افراد آسیب پذیر و بد سرپرست و کم توان بوده است، افزود: برای تقویت و توسعه روستاها بیش از 2 هزار 200 روستایی استان مهارت افزایی شده‌اند که این آموزش‌ها نقشی مهم در توسعه اقتصاد مقاومتی و حمایت از مشاغل خانگی دارند. آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار، ارتقای توان کارآفرینی و توام کردن آموزش و مهارت و همکاری بنگاه‌های اقتصادی برای استفاده از ظرفیت آنها از سیاست‌ها و اهداف این سازمان در سال جاری است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان در پایان تصربح کرد: مهم‌ترین رسالت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه مهارت‌های مختلف برای افراد جویای کار بوده که انتظار می‌رود مسوولان و والدین در سوق دادن جوانان جویای کار به مراکزآموزش فنی و حرفه‌ای گام‌های موثرتری بردارند. کلید اصلی اشتغال پایدار و رفع بیکاری فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

نام:
ایمیل:
* نظر: