bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۷
تشکیل چند منطقه آزاد تجاری جدید در کشور که شامل یک منطقه آزاد تجاری در استان بوشهر نیز می‌شود، سوالات و تبعات بسیاری را به همراه داشته است.
کریم جعفری:
تشکیل چند منطقه آزاد تجاری جدید در کشور که شامل یک منطقه آزاد تجاری در استان بوشهر نیز می‌شود، سوالات و تبعات بسیاری را به همراه داشته است. بسیاری از مردم بر این باور هستند که ایجاد منطقه آزاد تجاری بیش و پیش از آن که به نفع مردم باشد، به نفع کسانی است که در طول سال‌های گذشته تلاش بسیاری برای تصویب آن کرده‌اند و می‌خواهند با استفاده از فرصت‌های پیش آمده در این مورد بر سرمایه خود بیافزایند.

هنوز برای بسیاری از مردم قابل هضم نیست دلیل ایجاد منطقه آزاد در بیخ گوش مرکز استان چیست؟ مردم همه می‌گویند که منطقه آزاد توسط کسانی پیگیری شده، شکل گرفته و به تصویب رسیده است در طول سال‌های گذشته آنهایی که می‌دانستند و حضور داشتند زمین خریدند یا اینکه در آن‌ نزدیکی ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند که امروز از چند برابر شدن ارزش ملک بهره‌مند گردند. حتی آنهایی که بساز و بفروش بودند و حتی مدیرکل!! هستند و شریک و رفیق برخی دیگر!! در این مورد برای خود میلیاردها تومان پول به حیب زدند، آن هم از طریق غارت جیب طبقه فقیر و متوسط جامعه. 

 با این حال این سوال وجود دارد که چرا در کشوری که اقتصادش ویران است و درگیر تحریم‌های کمرشکن و بی سابقه است باید ده ها منطقه آزاد در آن وجود داشته باشد؟ در حالی که مناطق آزاد برای توسعه نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی دارند و در حال حاضر نه تنها سرمایه‌گذاری وارد نمی‌شود، بلکه آنهایی هم که آمده بودند از ترس تحریم‌های آمریکا، ترک کردن ایران را ترجیح داده اند. در استانی که در طول شش سال گذشته حتی ۱۰۰ هزار دلار سرمایه خارجی وارد نشده است، چه ضرورتی دارد که منطقه آزاد تصویب شود که از همین جا به ضرس قاطع اعلام می‌کنم تا ۵۰ سال دیگر رنگ رو خواهد نگرفت.

 روز گذشته نشستی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با حضور چند نفر برگزار شد که نماینده دولتی‌ها در آن آقای علی درویشی بود که با هم سلام و علیکی هن داریم، مواردی که علی درویشی در مورد منطقه آزاد در توجیه شکل گیری آن گفته بود، شک دارم در یک نشست و گفتگوی دوجانبه و خصوصی خود وی حاضر به تایید آن باشد. 
 او در این جلسه گفته که: حتماً دولت ساز و کارها و پتانسیل‌های لازم را برای ایجاد منطقه آزاد در بوشهر را دیده که دست به چنین کاری زده است!! ای کاش او کمی هم صراحت داشت و می‌گفت که چه لابی‌هایی و چه پول هایی در کار افتاد تا این منطقه شبه آزاد و ویرانگر و دشمن توسعه در استان بوشهر شکل بگیرد.

برخلاف ادعای آقای درویشی و سایر کسانی که گرانی مسکن را به اعلام منطقه آزاد در بوشهر مرتبط نمی‌کردند!! خدمت همه آنها عرض کنم کافی است سری به بنگاه‌های مسکن در داخل شهر بوشهر و محلات پیرامونی آن بزنید تا به چشم خود ببینید که چگونه بیخود و بی جهت بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بر ارزش ملکی در بوشهر افزوده اید که به خودی خود هیچ ارزش مادی ندارد. در آینده بیشتر در مورد خواهیم نوشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: