bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷
در حالی که بسیاری از عملکرد شهردار برای مردم آبپخش مشخص نیست؛
خدا می‌داند که هیچ وقت دوست نداشته‌ایم که در مورد مسائل و مشکلات موجود در شهرداری‌های استان بنویسیم، اما سال گذشته هنگامی که قرار بود شهرداران شهرهای مختلف استان مشخص و معرفی گردند، یک باند و تشکیلات مخوفی که در استانداری بوشهر لانه کرده‌ و برای آینده نقشه می‌کشیدند...
تفویض معاملات 4000000000 ریالی به خانم شهردار!آیا این تفویض اختیار برای واگذاری پروژه‌ها بدون برگزاری مناقصه نمی‌تواند فسادآور باشد؟ 
آیا برگزاری مناقصه این همه وقت‌گیر است؟ 
مردم آبپخش می‌پرسند چه کسی از این تفویض اختیار سود می‌برد؟
به‌نظر می‌رسد اعضای شورای شهر آبپخش خودشان را بلااختیار کرده‌اند!!

بامداد جنوب: خدا می‌داند که هیچ وقت دوست نداشته‌ایم که در مورد مسائل و مشکلات موجود در شهرداری‌های استان بنویسیم، اما سال گذشته هنگامی که قرار بود شهرداران شهرهای مختلف استان مشخص و معرفی گردند، یک باند و تشکیلات مخوفی که در استانداری بوشهر لانه کرده‌ و برای آینده نقشه می‌کشیدند، با دعوت از اعضای شوراهای شهر در سطح استان با تهدید، تطمیع و در نهایت استفاده از رانت زور و قدرت گزینه‌های مدنظر خود را به‌عنوان شهردار معرفی کردند، اشتباه بودن این اقدام در زمان‌های مختلف خود را نشان داد و باعث بروز نارضایتی‌های شدیدی میان مردم شهرهای مختلف شده است.

روزنامه بامداد جنوب به‌عنوان رسانه‌ای مردمی در طول سال‌های گذشته همواره چوب حق‌طلبی و حق‌خواهی خودش را خورده و در این زمینه هزینه‌های بسیاری داده است. هنگامی که در سال‌های 1395 و 1396 در مورد تخلفات گسترده و عجیب شهردار وقت آبپخش که اکنون شهردار وحدتیه است (به‌زودی در مورد نارضایتی‌های عمومی و مردمی در این شهر نیز گزارش مبسوطی در این صفحه منتشر خواهد شد) نوشتیم، کسی باورش نمی‌شد که دامنه مشکلات شهرداری آبپخش خود را به این دوره هم برساند. بامداد جنوب همانگونه که خبر شهردار شدن خانم صمصامی را به‌عنوان نخستین زن شهردار استان کار کرد و به وی تبریک گفت، ناچار است در مورد اتفاقات شهرداری وی نیز مسائلی را بنویسد و منتشر کند.

در طول یک سالی که خانم صمصامی به‌عنوان شهردار انتخاب شد، عملکرد غیرقابل دفاعش باعث شد تا بسیاری از اهالی از او انتقاد کنند. این عملکرد ضعیف حتی در صحن شورا نیز باعث بروز سوالاتی از شهردار شد، سوالاتی مانند: پروژه زیرسازی و آسفالت جاده دسترسی به تاسیسات گاز در روستای زردکی که شهرداری اقدام به زیرسازی و آسفالت آن نموده است.... اینکه آیا این پروژه به پایان رسیده و اگر نرسیده دلیل آن چه بوده است؟ همچنین از شهردار آبپخش خواسته شده که توضیح دهد چرا باقیمانده ادامه آسفالت خیابان شفقت انجام نمی‌شود؟ اینکه نیمی از این خیابان آسفالت شده و نیمی دیگر به حال خود رها، دلیلش تشخیص مدیریتی است یا لجبازی‌های فامیلی و اختلافات فردی و خانوادگی که پایش را به این موضوع باز کرده است؟
تفویض معاملات 4000000000 ریالی به خانم شهردار!
متاسفانه یکی از مواردی که همواره در سطح استان در شهرداری‌ها فسادآور بوده، موضوع کارت کارگری است که طی آن پولشویی‌های مفصل و متعددی صورت گرفته است. در این مورد نیز در صحن شورا از شهردار توضیح خواسته شده که این کارت‌های کارگری که روی آن چک هم صادر شده، دقیقا در وجه چه کسی بوده و میزان آن چقدر است؟ چرا که عدد و رقم و همچنین مقصد هزینه‌کرد این پول‌ها نه تنها برای اعضای شورا، که برای مردم هم مشخص نیست و به‌نظر می‌رسد که خانم شهردار باید در این مورد نیز توضیح کافی و وافی به مردم بدهد.
ما در مورد مسائل دیگر وارد نمی‌شویم، اما مشخصا اینکه چرا اعضای شورای شهر آبپخش باید به شهردار اختیار دهند تا سطح چهار میلیارد ریال بدون برگزاری هرگونه تشریفات معاملات را انجام داده، پروژه‌ها را بدون برگزاری مزایده یا مناقصه به افراد مختلف واگذار کنند؟ مردم می‌پرسند که کل بودجه عمرانی شهرشان مگر چند میلیارد تومان است که باید تا این اندازه در آن دخل و تصرف شود؟ به گفته یکی از اهالی، خانم شهردار بگوید که از ابتدای حضورش در مسند شهرداری چند پروژه را اجرا کرده و چقدر هزینه آنها شده که ما دلمان به این خوش باشد که به او تفویض اختیاری در اندازه شهردار تهران و اصفهان شده است. 

یکی دیگر از شهروندان به ما می‌گوید: تا جایی که شنیده بودیم چنین تفویض اختیارهایی مربوط به شهرهای بزرگ و کلانشهرها است که معمولا 200 پروژه بالای یک تا دو میلیارد تومان دارند و اگر قرار باشد صدها پروژه 100 تا 250 میلیونی را هم به مزایده و مناقصه بگذارند، دچار کمبود وقت خواهند شد. او می‌افزاید: تا جایی که ما شنیده‌ایم حتی در کلانشهرها و شهرهای بزرگ هم تفویض اختیار به زحمت به این عدد می‌رسد.
در همین رابطه یکی از اعضای شورای شهر آبخش در نامه‌ای خطاب به فرماندار دشتستان از وی می‌خواهد تا در این مورد ورود کند، چرا که به زعم او این مساله باعث خواهد شد تا شورای شهر به‌عنوان ناظر بر اعمال و رفتار شهردار عملا بی‌خاصیت شده و جایگاه قانونی خود را از دست بدهد. البته در مصوبه شورا آمده که شهردار باید موافقت شفاهی!! و نه کتبی اعضای شورا را برای هر پروژه بگیرد که این دیگر نوبر است!!

این در حالی است که یک فرد آگاه به خبرنگار بامداد جنوب می‌گوید که این اقدام بسیار فسادآور است چرا که شهردار به تشخیص خود و یا سفارش احدی از اعضای شورا می‌تواند پروژه‌ها را به دوستان، نزدیکان و حتی شرکای برادر واگذار کند. 
بامداد جنوب بنا بر اصل حرفه‌ای و اخلاقی خود با تعدادی از اعضای شورای شهر آبپخش تماس گرفت اما جوابگو نبودند. همچنین پیش از انتشار این گزارش موضوع به اطلاع خانم صمصامی رسید که وی با این ادعا که می‌خواهند او را تخریب کنند، حاضر به هیچ پاسخی نشد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: