bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷
نگاهی به عملکرد بازیکن کنگانی سایپا؛
علی دشتی، بازیکن کنگانی تیم سایپا همچنان به درخشش خود در این تیم و لیگ برتر ادامه می‌دهد و اگر همین عملکرد را در پیش گیرد، شاید به‌زودی به تیم ملی دعوت شود. تیم‌های علی دایی همواره سورپرایز‌های جالبی دارند.
بامداد جنوب - علی تنگستانی:
علی دشتی، بازیکن کنگانی تیم سایپا همچنان به درخشش خود در این تیم و لیگ برتر ادامه می‌دهد و اگر همین عملکرد را در پیش گیرد، شاید به‌زودی به تیم ملی دعوت شود. 
تیم‌های علی دایی همواره سورپرایز‌های جالبی دارند. شهریار فوتبال ایران این فصل با سایپا دوباره سودای قهرمانی دارد و توانسته در پایان هفته هشتم خود را به‌عنوان یکی از تیم‌های بالای جدول معرفی کند، یکی از نفراتی را که نقش تعیین‌کننده‌ای در جایگاه فعلی سایپا دارد، باید علی دشتی دانست. هافبک جوان و جویای نام نارنجی‌پوشان با درخشش در تیم استان خود، پارس جنوبی بر سر زبان‌ها افتاد و آنقدر عملکرد خوبی داشت که در نهایت دایی او را به سایپا آورد. دشتی در فصل گذشته مسابقات، با وجود این‌که در برهه‌ای از زمان با مصدومیت مواجهه شد ولی در نقش وینگر عملکرد بسیار خوبی داشت و نشان داد که حقش بیشتر از اینهاست. زیبا‌ترین گل او در فصل گذشته در مقابل استقلال تهران رقم خورد آن هم زمانی که در لیگ برتر وینگرها نقش مهمی بر عهده گرفته بودند. شاید همین دلیل باعث شد علی دایی مثل سال‌های گذشته با توجه به عملکرد جوانان باانگیزه لیگ برتر، علی دشتی را انتخاب کند و او را به سایپا آورد. 

اگر به یاد داشته باشید، حدود دو ماه پیش بود که در گزارشی کوتاه به بررسی عملکرد بازیکنان بوشهری حاضر در لیگ برتر پرداختیم. در آن گزارش به این مساله اشتباه کردیم که آیا دشتی می‌تواند جایگزین مناسبی برای قلی‌زاده باشد یا خیر؟ قلی‌زاده فصل گذشته نمایش بسیار خوبی در لیگ برتر داشت و در مراسم برترین‌های فوتبال ایران نیز پدیده فصل هفدهم لیگ برتر معرفی شد؛ هر چند قلی‌زاده پیش‌تر نیز در لیگ برتر درخشیده بود و انتخاب او به‌عنوان پدیده لیگ برتر جای تامل داشت. علی دایی معمولا وسواس زیادی روی بازیکنان انتخابی خود دارد و این‌که علی دشتی بازیکن مورد نظر این چهره برای پر کردن جای قلی‌زاده شده، می‌توانست مسوولیت‌های این بازیکن را برای پر کردن جای خالی و بیشتر هم کند اما ‌فکر می‌کنم علی دایی تا اینجای کار از عملکرد علی دشتی راضی باشد، چراکه این بازیکن در بازی‌های گذشته سایپا یا گل زده یا پاس گل داده است. نکته جالب در مورد علاقه علی دایی به دشتی این است که این مربی و بازیکن سابق تیم ملی شماره 11 را به این بازیکن کنگانی داد. شماره‌ای که سال گذشته، قلی‌زاده با آن میدان می‌رفت، پس این مساله به‌خوبی نشان می‌دهد که دایی از همان ابتدا اطمینان کافی به علی دشتی داشت. مساله‌ای که باید مطرح کنم، این است که دشتی هم علاقه زیادی داشت که زیر نظر علی دایی به فعالیت بپردازد و همین مساله باعث شد این بازیکن به تیم استقلال تهران نرود.
در ادامه نگاهی دقیق‌تر به عملکرد دشتی خواهیم داشت. 

این بازیکن از همان هفته اول به علی دایی ثابت کرد که روی او ریسک نکرده است، چراکه توانست در اولین بازی رسمی خود برای سایپا گلزنی کند. دشتی بهتر از این نمی‌توانست لیگ را شروع کند. البته سایپا در هفته دوم و سوم و چهارم نتوانست نتایج خوبی کسب کند و در این بازی‌ها هم گلی به ثمر نرساند ولی نکته جالب این بود که علی دشتی عملکرد نسبتا خوبی در این بازی‌ها داشت. در هفته پنجم مسابقات، دشتی در مقابل تیم سابق یعنی پارس جنوبی به میدان رفت. او با وجود این‌که در این بازی همانند بازی‌های گذشته عملکرد خوبی داشت ولی نتوانست در مقابل پارس گلزنی کند. با وجود این سایپا این بازی با نتیجه 1بر صفر برد اما در هفته ششم، علی دشتی باز هم توانست باز هم برای سایپا گلزنی کند و این اتفاق در مقابل تیم فولاد خوزستان رخ داد. به هر حال ساپیا این بازی را به نتیجه 2بر یک برنده شد ولی نمی‌توان گلی که دشتی برای آنها به‌ثمر رساند، گذشت. در بازی با نفت‌ م.سلیمانف دشتی از نیمه دوم به میدان رفت و تا حدود زیادی در پیروزی تیمش تاثیرگذار بود. اوج کار در بازی این هفته با تیم نساجی رقم خورد. در بازی کار برای شاگردان دایی سخت شده بود، دشتی با گلی که به‌ثمر رساند، حداقل یک امتیاز برای تیم سایپا در این بازی به‌دست آورد. این گل باعث شد بار دیگر این بازیکن شایستگی خود را به همه نشان دهد.

از نظر کلی باید گفت که دشتی تا اینجای کار توانسته رضایت علی دایی را کسب کند اما او باید همچنان به بازی‌های خوب خود ادامه دهد تا در ادامه راه فوتبالی خود، به تیم ملی دعوت شود. یکی دیگر از نکاتی که در بازی‌های علی دشتی با لباس سایپا مشهود است خستگی‌ناپذیر بودن این بازیکن است. به هر حال در فصل گذشته، دشتی در 20 دقیقه پایانی دیگر آن بازیکنی نبود که انتظارش را داشتیم، چراکه خسته شده بود اما وضعیت او در این فصل از رقابت‌ها کامل فرق کرده است. باید ببینیم که آیا او می‌تواند همچنان به روند خوب خود ادامه دهد یا خیر؟

نام:
ایمیل:
* نظر: