bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷
 تصرف اراضی ملی در استان بوشهر بحث جدیدی نیست و اداره منابع طبیعی همواره به‌دنبال رسیدگی به اقدامات سودجویان در این رابطه است. از همین‌رو سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنگستان اعلام کرد: با اجرای عملیات حفظ و حراست از عرصه‌های ملی در نیمه نخست امسال 926 هزار و 365 مترمربع از زمین‌های ملی این شهرستان از دست متصرفان خارج شد.
آزاده قاسم‌زاده در این‌باره گفت: از این مجموع 34 هزار و 560 مترمربع در حوزه خائیز، 743 هزار و 22 مترمربع در حوزه مرکزی اهرم و 148هزار و 783 مترمربع در بخش دلوار است. این مهم با پیگیری واحد حقوقی منابع طبیعی در 78 جلسه رسیدگی و 42 اجرای قرار موفق به اخذ آرای مذکور شده است.

سرپرست اداره منابع منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنگستان در ادامه افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی برای جلوگیری از تصرف زمین‌های ملی اهداف خود را بر مبنای پیشگیری و جلوگیری در این زمینه متمرکز کرده است اما در عین حال با کسانی که از زمین‌های ملی سوء استفاده کنند، برخورد می‌شود. عرصه‌های منابع طبیعی از سرمایه‌های ملی و متعلق به مردم و حفاظت از این عرصه‌ها یکی از وظایف اصلی منابع طبیعی و آبخیزداری به‌شمار می‌رود.
وی در پایان تصریح کرد: از مجموع مساحت 200 هزار هکتاری زمین‌های ملی این شهرستان 14هزار و 685 هکتار جنگل، 56 هزار و 513 هکتار بیابان و 120 هزار و 681 هکتار مرتع است. قابل ذکر است، شماره تلفن 1504 امداد جنگل و مرتع به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت هرگونه گزارش در زمینه تخلف‌های جنگلی و مرتعی است.

برچسب ها: تنگستان ، زمین ، رفع تصرف
نام:
ایمیل:
* نظر: