bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم تاکید کرد، طرح تشکیل باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی در دستور کار این اداره قرارگرفته که وظیفه اصلی آن زمینه‌سازی برای جذب کودکان و نوجوانان به مطالعه با روش‌های متفاوت است.
زهره محنایی در این خصوص گفت: دستورالعمل اجرائی این طرح به ادارات فرهنگی شهرستان ارائه و هدف اصلی آن درگیر کردن همه سنین کودکان و نوجوانان به کتابخوانی است.
وی در ادامه با بیان این‌که باشگاه‌های کتابخوانی بهترین فرصت برای کودکان و نوجوانان است که علاوه بر یادگیری و آشنایی بیشتر با حوزه کتاب، بتوانند در آینده برای پیشرفت زندگی خود در اجتماع به آگاهی و اطلاعات مطلوبی دست پیدا کنند، افزود: اجرای هرچه بهتر این طرح نیازمند همیاری همه دستگاه‌های فرهنگی است.

 محنایی با اشاره به این‌که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و با همکاری آموزش و پرورش، مربیان پیش‌دبستانی و مهد کودک‌ها باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی در این شهرستان تشکیل م‌شود، تصریح کرد: گروه‌های سنی تا ١٦ سال اعضای اصلی این باشگاه‌ها را که اهداف اصلی آن ترویج کتابخوانی گروهی است، تشکیل می‌دهند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم در پایان یادآور شد: از آموزش و پرورش، کتابخانه‌های عمومی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها انتظار می‌رود برای شناسایی و معرفی مربیان به‌منظور انسجام‌دهی و ثبت نام در سایت ترویج کتاب با تشکیل گروه و عضو‌گیری اقدام کنند تا قدم‌های مثبتی در این حرکت مهم فرهنگی در شهرستان برداشته شود.

برچسب ها: فرهنگ ، کتابخوانی ، کودکان
نام:
ایمیل:
* نظر: