bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷
سومین نشست تخصصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با مسوولان ادارات و نهادهای مرتبط با حوزه کودک به‌مناسبت فرارسیدن هفته ملی کودک با عنوان «آینده را باید ساخت» برگزار شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در این نشست با تاکید بر این نکته که رشد و بالندگی کودکان روشن‌ترین نشانه توان هر جامعه محسوب می‌شود، گفت: از این‌رو، هیچ تلاشی اندیشمندتر از بخشیدن فرداهایی روشن به کودکان وجود ندارد. بدون تردید حرکت از موقعیت فعلی به شرایط مطلوب که شایسته کودکان باشد، نمی‌تواند بدون برنامه‌ای دقیق و علمی صورت بگیرد. با توجه به اهمیت دوران کودکی و با توجه به حساسیت‌های موجود در راستای تامین و برآورده کردن نیازهای گسترده فردی، اجتماعی، روانی، بهداشتی و امنیتی کودکان، ضرورت هماهنگی و هم‌سویی مجموعه عوامل ذیربط بیش از پیش احساس می‌شود.

زهره عالی‌نسب با بیان این‌که هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک و نیز برجسته‌سازی دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواست‌های کودکان امروز و همچنین ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به‌ویژه کودکان با نیازهای خاص و ویژه و ایجاد فضای با نشاط با مشارکت کودکان از اهداف مهم هفته ملی کودک محسوب می‌شود، افزود: باتوجه به همزمانی و تقارن هفته ملی کودک با ایام ماه محرم به‌منظور نهادینه کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز عاشورا در ذهن و روح کودکان و ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه ضروری است که ویژه برنامه‌های این هفته با رویکرد آموز‌های عاشورایی همراه باشد.
وی در ادامه ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک را که از 14 تا 20 مهرماه برگزاری می‌شود، به ترتیب و با ذکر مناسبت هر روز به این شرح معرفی کرد: 14 مهرماه؛ با عنوان «کودک، خانواده و سبک زندگی»: اجرای کارگاه تخصصی با همین محوریت و با حضور روانشناس و مشارکت والدین، 15 مهرماه؛ «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی»: از آنجایی که دغدغه زیست محیطی و حفاظت از میراث فرهنگی، باید از همان دوران کودکی نهادینه شود. بنابراین به مدت یک هفته با مشارکت اداره‌کل حفاظت از محیط زیست و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، علاوه بر مشارکت کودکان در کارگاه‌های تخصصی این دو اداره‌کل که در مراکز کانون پایگاه خواهند داشت، به بازدید از آثار زیست محیطی و میراث فرهنگی نیز خواهند پرداخت. 

16 مهرماه؛ «کودک، صلح و بازی و نشاط»: برپایی کارگاه تخصصی روانشناسی، تربیتی با حضور کودکان و اجرای بازی‌های محلی و گروهی و مشارکت در کلیه کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی کودکان، 17 مهرماه؛ «کودک، رسانه و ارتباط»؛ حضور مستمر صدا و سیما و ضبط و پخش ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک، 18 مهرماه؛ «کودک، آموزش، سلامت و ایمنی»: حضور دکتر متخصص اطفال و مشارکت کلیه کودکان با موضوع سلامت و ایمنی و تغذیه سالم و خودمراقبتی مطلوب و نیز در ساعات بعد از ظهر برپایی جشن بزرگ «پرواز بادبادک‌ها» در کنار ساحل دریا و ارائه خدمات هلال احمر-بهزیستی- موسسه I math- آموزش و پرورش- محیط زیست و نقاشی روی 100 متر پارچه، 19 مهرماه؛ «کودک، کودکان با نیازهای ویژه»: فرصت‌های برابر ارائه ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، هنری برای کودکان معلول جسمی، کودکان نابینا، ناشنوا و کم بینا. 20 مهرماه؛ «کودک کتاب و فرهنگ مطالعه»: برگزاری ویژه‌برنامه اختتامیه هفته ملی کودک و اجرای نقاشی، قصه‌گویی، نمایش خلاق، مسابقه و اهدای کتاب به کلیه کودکان مدعو در این برنامه.

برچسب ها: فرهنگ ، کودک و نوجوان
نام:
ایمیل:
* نظر: