bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷
پالس‌های منفی نوازی جواب داد؛
هفته چهارم لیگ دسته 2 کشور، در حالی روز دوشنبه در سرتاسر کشور برگزار شد که ایرانجوان در یک بازی دشوار و مهیج در مقابل سردار بوکان به تساوی یک،یک رسید. ایرانجوان در این باری عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و اگر بازیکنان در زدن ضربات آخر تجربه و تمرکز بیشتری داشتند، این تیم با اختلاف به پیروزی دست می‌‌یافت..
مسائل مالی ایرانجوان حل شدبامداد جنوب: 
هفته چهارم لیگ دسته 2 کشور، در حالی روز دوشنبه در سرتاسر کشور برگزار شد که ایرانجوان در یک بازی دشوار و مهیج در مقابل سردار بوکان به تساوی یک،یک رسید. ایرانجوان در این باری عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و اگر بازیکنان در زدن ضربات آخر تجربه و تمرکز بیشتری داشتند، این تیم با اختلاف به پیروزی دست می‌‌یافت که به هر حال این اتفاق رخ نداد. گزارش امروز ما مربوط به حواشی قبل و بعد از بازی است. حواشی که سال‌هاست ایرانجوان را درگیر خود کرده و تا به امروز هم کسی نتوانسته بود آنها را حل کند. 

احتمالا با خبر شده‌اید که ایرانجوان در بازی‌های اخیر به‌دلیل بدهی‌هایی که از قبل داشته، نمی‌توانست از بازیکنان جدید خود استفاده کند. همین مساله باعث شد در بعضی از بازی‌ها بازیکن تعویضی نداشته باشند یا اگر هم داشتند، آن بازیکن مصدوم بوده است. همین مساله کار را برای ایرانجوانی‌ها سخت‌تر کرده بود و نتیجه‌اش این شد که این تیم در چهار هفته ابتدایی فقط دو امتیاز کسب کرده است البته این مساله مربوط به امسال نیست، در سال‌های گذشته هم شاهد چنین اتفاق‌هایی برای ایرانجوان بودیم که در نهایت با پا در میانی مسوولان باشگاه و هیات فوتبال استان، فدراسیون اجازه می‌داد که ایرانجوان از بازیکنان جدیدش استفاده کند و امسال این اتفاق رخ نداد، چراکه فدراسیون شرایط را سخت‌تر کرده است. در این مساله عوامل زیادی مقصر هستند ولی مقصر و یا مقصران اصلی، هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه هستند که نتوانستند در کوتاه‌ترین زمان مشکلات بدهی باشگاه را حل کنند. 

به‌طور معمول، مشکلات مربوط به بدهی یک باشگاه باید قبل از شروع فصل حل شود تا باشگاه بتواند قرارداد بازیکنان جدید را در هیات فوتبال به ثبت برساند ولی متاسفانه در این ایران این اتفاق نمی‌افتد. بیشتر باشگاه‌ها، با از دست دادن زمان مجبور می‌شوند که در اوایل فصل این مشکلات را حل کنند. البته در سال‌های گذشته کمتر پیش می‌آمد که فدراسیون با آنها برخورد جدی کند ولی در این فصل از رقابت‌ها، حداقل در لیگ‌های دسته 2 و یک کشور شاهد بودیم که فدراسیون با تیم‌هایی که مشکل مالی دارند، به‌شدت برخورد می‌کرد. نمونه‌اش باشگاه ایرانجوان است که همان‌طور که گفتیم، در چند بازی گذشته نتوانسته از بازیکنان جدیدش استفاده کند. 
این مساله باعث شد، محمد نوازی در بازی روز دوشنبه، قبل از شروع مسابقه نیمکت را ترک کند و به جایگاه ویژه ورزشگاه برود و از آنجا نظاره‌‌گر بازی باشد. نوازی به‌دلیل این‌که مدیرعامل باشگاه نتوانسته بود به تعهدات خود عمل کند این کار را انجام داد و اولین تلنگر جدی را به مدیرعامل باشگاه زد. البته در نهایت محمد نوازی نتوانست این شرایط را هم تحمل کند و پس از بازی از سمت خود استعفا داد. 

او در این رابطه گفته بود: «من از روز عاشورا به بوشهر آمدم و دو روز مانده به بازی سوم این تیم، با وعده‌هایی که در مورد امکانات زمین، پول بازیکنان، پرداخت بدهی کمیته تعیین وضعیت و ... داده بودند، تیم را تمرین دادیم. اما امروز و فردا کردن مسوولان کار را سخت کرد. ما در آن بازی با ۱۳ بازیکن به مصاف حریفمان رفتیم. اکنون که با شما صحبت می کنم یک هفته است که مسوولان قول داده اند این بدهی‌ها را به بازیکنان را پرداخت کند و مبلغی نیز به کمیته تعیین وضعیت بریزند، چراکه کارت نزدیک به ۷ الی ۸ نفر از بازیکنانم به‌دلیل بدهی در کمیته مانده و برای بازیکنان جدید نیز کارتی صادر نکرده‌اند. روزها گذشت و انجام نشد.
روز سه‌شنبه نیز آخرین روزی بود که قول می‌دادند و باز هم میسر نشد. قرار بود مبلغ ۳۰۰ میلیون از شورای شهر بگیرند اما تا آن پول نقد بشود زمان می‌برد. ما می‌گفتیم مدیرعامل فعلا از جیب خودش پرداخت کند تا پول دریافتی از شهرداری نقد شود اما همکاری نکرد. من زمان بازی تیم، به یک نفر از بازیکنانم که مصدوم بود زنگ زدم که بیاید و بازی کند! دیروز نیز روی نیمکت ننشستم و از روی سکوها کار بچه‌ها را دیدم. میانگین سنی دیروز ما ۲۱ سال بود. می‌خواهم بگویم که شرایط بسیار سخت بود و من تصمیم گرفتم کنار بکشم. البته از دیشب تماس‌هایی با بنده انجام گرفته مبنب بر این‌که مسوولان به تهران رفته‌اند که مشکلات را حل بکنند. اگر مشکلات حل بشود من کارم را ادامه خواهم داد به شرطی که مسائل بچه‌ها رفع و رجوع شود و مطالباتشان پرداخت شود. من مانند بعضی‌ها نیستم که فقط به فکر خودم باشم و بیایم کارم را انجام بدهم و بروم! باید بستر فراهم باشد که کار کرد. وقتی از بازیکن توقع داریم، بازیکن هم متوقع است».

به هر حال اگر به یاد داشته باشید، زمانی که نوازی به ایرانجوان آمد، به او هشدار داده بودیم که ایرانجوان یک تیم عجیب و غریب است. به هر حال تجربه باشگاه این مساله را به‌طور کامل ثابت می‌کند. متاسفانه مربیان که در این سال‌ها به ایرانجوان آمده بودند، همگی با این مشکلات روبه‌رو شده بودند و در نهایت مجبور می‌شدند.
اما برخلاف سال‌های گذشته، این‌بار شاهد یک اتفاق عجیب در باشگاه ایرانجوان بودیم. تهدید‌های نوازی بالاخره جواب داد. علی وزیری، مدیرعامل باشگاه ایرانجوان بوشهر امروز دست به جیب شد و با پرداخت 200 ملیون تومان موفق شد بدهی نزدیک به 500 میلیون تومانی این باشگاه را رفع کند و همچنین پرونده شکایت از این باشگاه را در کمیته تعیین وضعیت مختومه کند. این اتفاق باعث شد که بازیکنان ایرانجوان با حضور در هیات فوتبال قرارداد خود را به ثبت برسانند که امروز کارت بازی آنها صادر شود. هم‌اکنون عطا وزیری، سرپرست این تیم در تهران حضور دارد و دنبال کارهای پرداختی این تیم در کمیته تعیین وضعیت بوده تا با ثبت قرارداد بازیکنان و کادرفنی فردا در سازمان لیگ کارت بازیکنان را تحویل بگیرد. لازم به ذکر است که علی وزیری، مدیرعامل باشگاه استعفای محمد نوازی را قبول نکرده است و اعلام کرده است که این مربی با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. 

به این ترتیب روز گذشته شاهد اتفاقات نسبتا خوبی در باشگاه ایرانجوان بودیم، آن‌هم در حالی که در سال‌های گذشته خیلی کم پیش می‌آمد که چنین روزهایی را ببینیم. البته هنوز مشخص نشده است که نوازی می‌رود یا می‌ماند ولی امیدواریم شورای شهر بوشهر، هرچه سریع‌تر کمک 300 میلیون تومانی را به باشگاه تحویل دهد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: