bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۷
حمید بارونی، نویسنده، بازیگر و طراح صحنه و دکور تئاتر بوشهر روز پنجشنبه، 12 مهرماه در سن 56 سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری سخت به دیار ابدی شتافت.
مسوول انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر در این خصوص به بامداد جنوب گفت: حمید بارونی متولد 1341 در محله کوتی بوشهر بود. وی انسان آزاده و رهایی بود که دغدغه‌هایش را گاه با زبان شعر و گاه در قالب داستان‌های کوتاه جار می‌زد. 

جهانشیر یاراحمدی در ادامه با بیان این‌که بارونی در تمام سال‌های رفته یار و همراه هنرمندان تئاتر و سینما بود، افزود: بیشتر دکورهای نمایش‌هایی را که در سال‌های اخیر روی صحنه دیده‌اید‌، نتیجه تلاش هنرمندانه او بود. بارونی در زمینه دکورسازی خلاقیتی ویژه داشت و این هنرش را نه‌تنها روی صحنه‌های تئاتر و در قالب دکور، بلکه در جامعه و در مکان‌هایی همچون موزه مردم‌شناسی، فرهنگسراها و دفاتر مختلف می‌توان دید.

وی در پایان با ابراز تاسف ادامه داد: زنده‌یاد حمید بارونی، خیلی زود دچار بیماری قندخون شد و خیلی از این بابت رنج کشید، هر چند این اواخر قلبش نیز اذیتش می‌کرد. او حالا در گوشه‌ای از خاک آرام گرفته است. روحش شاد باد. به امید این‌که انسان‌ها قدر هم را بیشتر بدانند و گستره مهر و مهربانی را وسعت ببخشند. قدر هم‌نوع را تا زنده‌ایم باید بدانیم، پس از مرگ حیف و دریغ سرودن درد مضاعف است.
یادآوری می‌شود، زنده‌یاد حمید بارونی وصیت کرده بود که در روز خاکسپاری‌اش همه لباس سپید برتن کنند. پیکر این هنرمند صبح روز گذشته (جمعه، 13 مهرماه) از حسینه بهبهانی تشییع شد و در قطعه هنرمندان بهشت صادق آرام گرفت. 

نام:
ایمیل:
* نظر: