bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۷
در حال حاضر حدود ۶۰ درصد داوطلبان متقاضی رشته پزشکی هستند، اما دانشگاه ظرفیت پذیرش این تعداد را ندارد.
نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفته است: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد داوطلبان متقاضی رشته پزشکی هستند، اما دانشگاه ظرفیت پذیرش این تعداد را ندارد، بنابراین در این گونه مواقع یک درصد زیادی همواره ناراضی خواهند بود، چرا که پذیرفته نمی‌شوند.
داوود محمدی درباره اعلام وصول اصلاحیه قانون حذف کنکور توضیح داد: تعدادی از نماینده‌ها طرحی را امضا کردند، مبنی بر اینکه تاثیر قطعی به تاثیر مثبت تبدیل شود که اگر واقعا شرایط معدل دانش‌آموز به گونه‌ای است که برای دانش آموز تاثیر مثبت دارد، معدل را دخالت بدهند، در غیر اینصورت دخالت ندهند. این چیزی که است که قرار است در مجلس طرح شود و مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با اشاره به معترضان تاثیر قطعی گفت: در خصوص این تصمیمات یک سری داوطلبان همواره معترض بوده و هستند، زیرا نمرات گذشته‌شان چندان خوب نیست و این قطعا در سرنوشت آنها تاثیر گذار خواهد بود و آنهایی که معدل خوبی دارند، طبیعتا شرایط بهتری به نسبت دیگران به دست خواهند آورد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قرار است یک تغییراتی در اصلاح قانون حذف کنکور لحاظ شود ولی به این صورت نیست که قانون کنکور را حذف کنیم، قانونی که قبلا تصویب شده به قوت خود باقی است. قانون این است که کنکور حذف شود، اما در این میان وزارت علوم و سازمان سنجش می‌گویند که ما درصد تاثیر قطعی را بالا می‌بریم تا جامعه کمی برای انجام این کار آمادگی پیدا کند. طبیعتا در روند اجرای یک قانون ممکن است، مشکلاتی به وجود بیاید کمااینکه الان هم این مساله مطرح شده و مخالفان زیادی دارد اما باید آمادگی لازم در میان دانش آموزان به وجود بیاید تا به مرور حذف کنکور کار صورت بگیرد. طبیعتا یکی از راه‌ها این است که درصد تاثیر قطعی را بالا ببرند که منجر به حذف کنکور شود.

برچسب ها: کنکور ، داوطلبان
نام:
ایمیل:
* نظر: