bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷
وقتی ورزشگاه قدیمی شهر، همچنان میزبانی‌ بازی‌های لیگ‌های کشوری است؛
ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر، ورزشگاهی که کلنگ آن با هزاران امید و آرزو زده شد تا شهر بوشهر پس از سال‌ها یک ورزشگاه مدرن (البته به سبک ایرانی) و با تجهیزات کامل داشته باشد.
بامداد جنوب - علی تنگستانی:
ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر، ورزشگاهی که کلنگ آن با هزاران امید و آرزو زده شد تا شهر بوشهر پس از سال‌ها یک ورزشگاه مدرن (البته به سبک ایرانی) و با تجهیزات کامل داشته باشد. ورزشگاهی که قرار بود روزی در آن شاهد دیدارهای نمایندگان استان بوشهر در لیگ‌های کشوری باشیم. ورزشگاهی که قرار بود جای ورزشگاه قدیمی شهر بوشهر را بگیرد ولی حاصل ساخت این ورزشگاه چیزی نبود که انتظارش داشتیم.

ورزشگاه شهید آوینی یکی از جالب‌ترین ورزشگاه‌های کشور است که نه یک مرتبه، بلکه برای چندین‌بار مراسم افتتاح آن با حضور مسوولان مختلف برگزار شد ولی پس از مراسم افتتاحیه، ورزشگاه باز هم برای همیشه بسته می‌ماند. این اتفاق، تا سال گذشته ادامه داشت و حتی در مصاحبه با یکی از افراد، متوجه شده بودیم که چمن ورزشگاه به دلایل عجیبی آفت زده است، اگرچه این مساله از سوی مسوولان رد شد ولی مشخص بود که ورزشگاه مشکلی دارد که بازی‌ها در آن برگزار نمی‌شد. این ورزشگاه در طول ساخت، هم دچار حاشیه‌های فراوانی شد که در نوع خود عجیب بود و بامداد جنوب در مورد آنها گزارش‌های مفصلی نوشته بود. قبل از این‌که ما گزارش مربوط به آفت زدن زمین را بنویسیم، تیم ایرانجوان برای مدت کوتاهی در آن زمین تمرین می‌کرد ولی به دلایل عجیبی، تمرینات آنها در آن زمین متوقف شد. البته مسوولان ایرانجوان آن زمان در این رابطه سخنی نگفتند. 

به هر حال ورزشگاه شهید مهدوی، سال گذشته حواشی زیادی پشت سر گذاشت و در نهایت این تیم شاهین شهرداری بود که اولین بازی خود را در این ورزشگاه برگزار کرد. البته به دلایلی که در ادامه به آنها می‌پردازیم در این بازی‌ها هواداران شاهین بسیار کم تعداد ظاهر شدند اما از آنجا که پس از سال‌ها شاهد برگزاری مسابقه فوتبال در یک ورزشگاه نیمه حرفه‌ای بودیم، امید‌ها به فوتبال استان افزایش یافت. بازی‌های شاهین به بهترین شکل ممکن در این ورزشگاه برگزار شد و تا پایان فصل، همه‌چیز خیلی خوب پیش رفت و به همین دلیل انتظار می‌رفت که در فصل جدید رقابت‌های لیگ دسته یک، شاهد برگزاری بازی‌های شاهین در این ورزشگاه باشیم که به دلایل نامعلومی این اتفاق نیفتاد.
اما در پاراگراف قبل، گفتیم که «‌در بازی‌های خانگی شاهین، شاهد حضور پرشور هواداران نبودیم». ورزشگاه شهید مهدوی مسافت نسبتا زیادی با شهر بوشهر دارد و همین مساله باعث شد تماشاگران کمتری به این ورزشگاه بیایند و بازی‌های شاهین را مشاهده کنند. همچنین این مساله باعث می‌شد پس از پایان بازی، خیابان‌های اطراف ورزشگاه به‌شدت شلوغ شود و ترافیک بزرگی به‌وجود می‌آمد اما شاید در نگاه اول این مساله بزرگی بود ولی با راه افتادن خط واحد برای ورزشگاه، بسیاری از این مشکلات می‌توانست حل شود که این اتفاق نیفتاد. 

نکته‌ای که می‌خواهیم در ادامه به آن بپردازیم، بحث مربوط به برگزاری تمرینات و بازی‌های دوستانه شاهین در این ورزشگاه است. به هر حال اگر خبرهای پیرامون این باشگاه را دنبال کرده باشید، متوجه خواهید شد که شاهین بیشتر تمرینات خود را در ورزشگاه شهید مهدوی برگزار کرده است. حتی برخی از بازی‌های دوستانه این تیم هم در این ورزشگاه برگزار شده است. حالا این سوال ایجاد می‌شود که چرا وقتی ورزشگاه به‌خوبی ورزشگاه مهدوی در شهر بوشهر وجود، از آن برای برگزاری مسابقات کشوری استفاده نمی‌شود؟

حرف و کلام من با مسوولان این است که در گذشته همه زحمات زیادی کشیدند تا این ورزشگاه البته با تاخیر زیاد، بالاخره افتتاح شود. واقعا هدف از ساخت چنین ورزشگاهی در تنگک چه بود؟ به هر حال اگر مساله مسافت را در نظر بگیریم، حق با طرفداران فوتبال است ولی مسوولان می‌توانستند برای این مشکل هم راه‌حلی پیدا کنند. چرا باید ورزشگاهی که میلیاردها خرج آن شده، امروز حتی میزبان یک بازی دوستانه نباشد. برای ما تعجب‌انگیز است که مسوولان زمان افتتاح ورزشگاه، چقدر هواداران فوتبال را امیدوار کرده بودند ولی حال باید گفت ورزشگاه شهید مهدوی بیشتر برای زیبایی و دهان ‌پرکنی بوده تا برای برگزای یک مسابقه فوتبال حرفه‌ای. 

قصد من پایین آوردن ارزش ورزشگاه شهید بهشتی نیست چراکه این ورزشگاه، یکی از قدیمی‌تری ورزشگاه‌های استان است و طبیعی است که هواداران فوتبال به آن عادت کرده‌اند ولی همه ما خیلی خوب می‌دانیم که هر ورزشگاه عمری دارد. از نظر من سال گذشته بهترین زمان برای تغییر محل میزبانی تیم‌های شهر بود که این اتفاق رخ داد ولی برای فقط یک سال و آن هم برای یک تیم،که همین هم در فصل جدید محدود به بازی‌های دوستانه و نه چندان مهم شده به جای این‌که این ورزشگاه زیبا و حرفه‌ای شاهد بازی‌های حساس و مهم لیگ 2 و یک باشد. یعنی هدف از ساخت این ورزشگاه فقط برای برگزاری بازی‌های دوستانه بوده؟
در پایان باید گفت که در رابطه با این مساله، با برخی از مسوولان مربوطه تماس گرفتیم که متاسفانه هیچ‌کدام از آنها پاسخگو نبودند. اما تلاش خود را خواهیم که در هفته‌های آینده مسائل مربوط به ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر را بیشتر بررسی و پیگیری کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: