bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۱۵ مهر ۱۳۹۷
بازی انتخابات در شورای شهر برازجان؛
در طول هفته‌های گذشته، بارها و بارها گزارش‌های متعددی در مورد مشکلات بی‌شمار شوراهای شهر و شهرداری‌های استان منتشر کردیم، پیش از این هم نوشتیم که دلیل این مشکلات دخالت‌های بی‌جای استانداری بوشهر در تعیین شهرداران و همچنین فشار بر اعضای شوراها برای حرکت در مسیر تعریف‌شده توسط آنها است.
بامداد جنوب:
گفته می‌شود یکی از اعضای راه یافته در شورا، با قول‌ها و وعده‌های متفاوت عملا نظام تصمیم‌گیری در پارلمان شهری برازجان را مختل کرده است. او البته از جای دیگری دستور می‌گیرد. 

در طول هفته‌های گذشته، بارها و بارها گزارش‌های متعددی در مورد مشکلات بی‌شمار شوراهای شهر و شهرداری‌های استان منتشر کردیم، پیش از این هم نوشتیم که دلیل این مشکلات دخالت‌های بی‌جای استانداری بوشهر در تعیین شهرداران و همچنین فشار بر اعضای شوراها برای حرکت در مسیر تعریف‌شده توسط آنها است. با این حال بزرگ‌ترین و بیشترین مشکلات را در شوراهای شهر، باید در شهرستان دشتستان یافت، جایی که بسیاری بر این باورند که منافع عده‌ای اندک، بر منافع کلی مردم ارجحیت داشته و آنها با استفاده از رانت قدرت هر کاری دوست دارند، می‌کنند.
پس از انتخابات پر سر و صدای شورای شهر برازجان که از قضا با شکایت یکی از اعضای راه یافته به شورای شهر آن، سردبیر بامداد جنوب با پرونده‌ای مشکوک که دخالت‌های متعدد و مشکلات بسیار در آن عریان بود، به دو سال حبس محکوم شد، چند ماهی است که دچار بحران‌های بیشتری شده است.

آنچه در این گزارش می‌آید، بخشی از این اختلافات و مشکلات است که دودش به چشم مردم برازجان می‌رود، است. در روزها و هفته‌های آینده موارد بیشتری از این شهرداری را اعلام و منتشر خواهیم کرد. کما اینکه در شهرداری برازجان، لابی حضرات استانداری بیش از پیش است و متاسفانه یکی از اعضا با سفارش‌ها و توصیه‌هایی که از داخل استانداری به او می‌شود، راهبردی انتخاباتی برای مجلس را در پیش گرفته است و همه کارها و مسائل را معطل کرده و البته چون مبحث منافع عمومی در جریان است، کسی صدایش هم در نمی‌آید.
روزنامه بامداد جنوب در طول ماه‌های گذشته میزبان دستکم پنج نفر از اعضای شورای شهر برازجان بوده است، به‌جز دو نفر که یکی جرات آمدن به این روزنامه را ندارد و دیگری که آب روی دل آن یکی می‌خورد، بقیه آمده و رفته‌اند و مسائل بسیاری را هم مطرح کرده‌اند. موضوع این گزارش، انتخاب هیات رئیسه است، جایی که باز هم قسم‌های دروغ و بعد هم گریه‌های یک نفر پشت آن قرار گرفته و با کمال تاسف، کلاه گشادش سر همه رفته و می‌رود. ما بدون آنکه نامی از کسی ببریم، همه مسائل را به مردم برازجان ارجاع می‌دهیم، که خود بهترین قاضی در این مورد هستند. 

شورای شهر برازجان در پایان سال اول و همزمان با سایر شوراهای کشور در تاریخ 3/6/97 اقدام به برگزاری جلسه انتخاب هیئت رئیسه سال دوم خود کرد، که متاسفانه به دلیل برخی اختلاف‌ها در جلسه و عدم رعایت اخلاق توسط یکی از اعضا جلسه به صورت ناتمام پایان یافت اما علت این مسئله چه بود؟ از چند هفته قبل از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورا یکی از اعضا شورا اقدام به معرفی خود برای ریاست شورا در سال دوم کرد و با توجه به اینکه این احتمال وجود داشت که نامبرده رای نیاورد، با رایزنی با سایر اعضاء و جهت انتخاب خود اعضای دیگر را مورد محک و ارزیابی قرار داد. که یک مشاور عالی در بوشهر دارد، با رایزنی با سایر افراد ۴ رای خود را قطعی کرد ولی به دلیل آنکه به یکی از اعضاء به طور کامل اطمینان نداشت این آمادگی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و او تقریبا از اعلام کاندیداتوری ریاست شورای شهر برازجان کنارگیری کرد. اما وقتی که عضو همیشه در سایه و همواره در نظر شورا در آخرین ساعات شب با هر سه عضو دیگر تماس گرفت و از کاندیداتوری آقای دشتی اعلام حمایت می‌کند و با اعلام انزجار از ریاست سابق شورا ایشان را فردی... خطاب کرده تا اطمینان خاطر به او بدهد و بتوانند رئیس سال اول شوراها برکنار کنند. او با اصرار زیاد به دو نفر دیگر از اعضای شورا از آنها می‌خواهد که تحت هر شرایطی این نامزد آمادگی خود را جهت قبول ریاست شورا در جلسه شورا اعلام نموده و با این اقدام خود همگان را با خیال راحت به استقبال جلسه پیش‌رو می‌فرستد.

در جلسه همین عضو پس از اعلام کاندیدا شدن آقای دشتی برای ریاست شورا و بر خلاف گفته‌های قبلی خود اقدام به رای دادن به رقیب یا به عبارت دیگر، دیگر نامزد ریاست می‌کند و بر خلاف توافقات قبلی و توزیع ناعادلانه کمیسیون‌ها، انتخابات را کاملا منحرف کرده که در تاریخ پنج دوره شورای شهر برازجان بی‌سابقه بوده و بر خلاف گفته‌های شب قبل به دیگر نامزد ریاست رای می‌دهد. هر چند گفته می‌شود این بی‌اخلاقی از وی بعید نبوده و معمولا دست به چنین کارهایی می‌زند و بعد هم با این عنوان که توضیح می‌دهم، هیچ توضیحی هم ندارد که بدهد، اما متاسفانه اعضای شورای شهر برازجان نباید به این سادگی ده‌ها بار از یک سوراخ گزیده شوند!

 با توجه به این بی‌اخلاقی سه عضو شورا علاوه بر امضا نکردن لیست حضور و غیاب و صورت جلسه، جلسه انتخابات را لغو و انتخابات هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها را به دو هفته آینده موکول کردند. اما این شنيده‌ها بيانگر واقعه ناخوشايندي براي شوراي پنجم شهر برازجان است. به طوري كه قبل از شروع جلسه كه اعضاي شورا با توافق قبلي و در حالي وارد جلسه مي‌گردند كه تني چند از ايشان به تعهدات و گفته‌هاي خويش پايبند نبوده و زياده‌خواهي آنها باعث شكل‌گيري حرف و حديث‌هايي مي‌شود که نمونه آن تماس با یکی از اعضای شورا و تهدید او به حذف از ریاست کمیسیون عمران معماری شهرسازی و سایر کمیسیون‌ها است، که خود حدیث مفصلی دارد. حال سوالاتي كه ممكن است براي شهروندان ايجاد شبهه كند را برای اطلاع آنهایی که می‌خواهند بدانند، می‌گوئیم تا همه مطلع شوند که اوضاع از چه قرار است:
چرا برخي از اعضاي شورا كه عليه يكديگر در طول يكسال گذشته بيانيه صادر کردند، به طور مثال در طرح سوال از شهردار اختلاف نظر شديدي داشتند و حتي يكي از اعضا رياست را متهم به جانبداري ناحق از ديگر اعضا عليه خود مي‌دانست، حال به قول خودمان ككاي جوني شدند؟ 
با توجه به اینکه سوال از شهردار در انتهای سال اول شورای پنجم کلید خورد و به دلیل نامعلوم به هیچ نتیجه‌ای نرسید  دلیلی بر این حرکات عجیب از سوی یکی از اعضای شورا جهت حمایت از شهردار بوده تا سوالاتی که از او صورت گرفته ادامه پیدا نکند.
چطور یکی از اعضا كميسيون‌هاي خود را از دست داده در حالي كه عضو دیگر شورا در جواب به این سوال که چرا این کمیسیون را از ایشان گرفته‌اید بر اين معتقد بودند كه كميسيون‌ها چرخشي باشد ولي در رياست و همچنين در كميسيون خود از اين حيث مستثني شود؟

آيا رياست در شوراي پنجم طي ٤ سال به يك نفر خواهد رسيد؟
چرا در همین انتخاب هییت ریسه شورا یکی اعضا علاوه بر كميسيون‌هاي فرعي داراي چند كميسيون اصلي می‌شود که حتی از نظر نام هم هیچ سنخیتی با هم ندارند (کمیسیون بانوان و جوانان برنامه و بودجه، اداری و مالی) در صورتي كه در يك سال گذشته فعاليت چنداني از ايشان مشاهده نگرديده و افرادي ديگر فاقد كميسيون گردند؟ گويا كليد سوالات دست يكي از اعضا است كه در طول جلسه وقتي به ايشان متذكر شدند چرا توافقات بين همه اعضا اجرايي نشده، ايشان به گفتن توضيح ميدهم بسنده نموده، و هنوز توضيحي به ديگر اعضا داده نشده است!
در پایان حال یک سوال از شما مردم نجیب و عزیز شهر برازجان دارم آیا شما با این همه تهدید، تحقیر و بی‌اخلاقی حاضر به شرکت در جلسات این‌چنینی شورا هستید. بامداد جنوب آمادگی دارد هر گونه پاسخ و جوابیه به این گزارش را در همین صفحه منتشر کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: