bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷
درخشش خیره‌کننده نماینده‌ استان در فصلی که گذشت؛
تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی روز جمعه با غلبه بر حریف خود توانست برای سومین‌بار پیاپی قهرمان لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور شود و سال 97، سال بسیار پرباری برای این رشته پرطرفدار در استان بوشهر رقم خورد.
بامداد جنوب - علی تنگستانی:
حدود دو هفته پیش بود که تیم فوتبال دریانوردان بوشهر با کسب بهترین نتایج ممکن در لیگ دسته یک کشور، توانست جواز حضور در لیگ برتر کشور را کسب کند تا پس از دو سال، بوشهر در این لیگ دو نماینده داشته باشد. به هر حال دریانوردان بوشهر در یک سال که فعالیت خود را شروع کرده بود، زحمات زیادی کشید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به لیگ برتر کشورمان صعود کند، اتفاقی از همه لحاظ به‌نفع فوتبال ساحلی استان بوشهر بود. 

اما هنوز دو هفته از آن ماجرا نگذشته بود که قهرمانی تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی شیرینی این صعود را بیشتر کرد. به هر حال پارسی‌ها با سرمربیگری مسلم مسیگر اگرچه لیگ را به‌خوبی شروع نکرده بودند ولی هرچه از مسابقات می‌گذشت، این تیم سرحال‌تر و با انگیزه‌تر از بازی‌های قبلی به میدان می‌آمد. همین مساله باعث شد شاگردان مسلم مسیگر در هر بازی با نتایج خوب، برنده از زمین خارج شوند. با توجه به اختلافی که آنها با تیم جدول به‌وجود آورده بودند، در نهایت توانستند یک هفته مانده به پایان مسابقات قهرمانی خود را جشن بگیرند. همان‌طور که در ابتدا گفتیم، این سومین‌ لیگ پیاپی است که پارسی‌ها قهرمان لیگ برتر می‌شوند که این خود رکوردی بی‌نظیر به حساب می‌آید. آنها در هفته بیست و یکم لیگ در حالی به مصاف شهرداری بندرعباس رفتند که با 50 امتیاز در صدر جدول رقابت‌های لیگ فوتبال ساحلی قرار داشتند و تیم دوم 47 امتیازی بود. از سوی دیگر شهرداری بندرعباس هم در این رقابت‌‌ها به‌عنوان یک مدعی حضور داشت. در نهایت اما شاگردان محمد نادری و مسلم مسیگر موفق شدند با نتیجه 4 بر 2 این بازی را به سود خود پایان دهند و مقتدرانه قهرمانی در لیگ ساحلی را به‌دست آورند. پارس جنوبی حالا مقتدرانه در صدرجدول لیگ ساحلی ایستاده و با هر نتیجه‌ای در هفته پایانی قهرمان این دوره از رقابت‌ها خواهد بود. لازم به ذکر است که پارسی‌ها با این قهرمانی تعداد جام‌های خود در لیگ فوتبال ساحلی را به عدد شش رساندند و هواداران بوشهری خود را خوشحال کردند تا نشان دهند با شایستگی سال‌هاست در عرصه فوتبال ساحلی حضور دارند.

اما قبل از این‌که به نتایج این دو افتخار بزرگ بپردازیم، نگاهی به صحبت‌های مسلم مسیگر پس از قهرمانی خواهیم داشت. مسلم مسیگر با بیان این‌که در طول هفته روی نقاط ضعف و قوت تیم شهرداری بندرعباس کار کرده بودیم، گفت: برای حضور تیم پارس جنوبی بوشهر در این دیدار از لحاظ فنی آنالی خوبی از تیم شهرداری بندرعباس ارائه داشتیم. بازیکنان این تیم در این بازی خود مقابل تیم شهرداری بندرعباس بسیار خوب ظاهر و مطابق انتظار به بردی ارزشمند دست پیدا کردند. امسال توانستیم چند جوان مستعد جویای نام را به تیم ملی فوتبال ساحلی معرفی کنیم که این مهم در فصل آینده ادامه دارد.
وی با تقدیر از حمایت‌های هواداران از تیم پارس جنوبی بوشهر، خاطرنشان کرد: این سومین قهرمانی متوالی تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی بود که در ابتدای فصل نیز قول آن را به هواداران داده بودیم.
حالا به بررسی تاثیرات این دو اتفاق بزرگ بپردازیم. یکی از مسائلی که هم در تیم دریانوردان و هم پارس جنوبی، شاهد جوانگرایی بودیم. مساله‌ای که امروز در تیم فوتبال تاثیر بسیاری دارد چه برسد به فوتبال ساحلی. به هر حال در فصلی که گذشت؛ هم مسیگر و هم عباس‌طبیب‌نژاد سعی کردند با فرصت دادن به جوانان، هم آینده تیم خود را درخشان کنند و هم این بازیکنان را باتجربه کنند. به هر حال هر دو تیم از این مساله سود بردند و حاصل آن یک صعود و یک قهرمانی بود.
 
اما اگر بخواهیم از وضعیت مالی صحبتی کنیم، پارسی جنوبی نمی‌تواند گزینه‌ مناسبی برای این مسائل باشد. به هر حال این تیم در فصلی که گذشت از نظر مالی در وضعیت خوبی بود و این مساله در قهرمانی آنها تاثیر به‌سزایی داشت. البته بعضی مواقع این پول نیست که باعث سرافرازی یک تیم می‌شود. نمونه آن تیم دریانوردان بوشهر است که با حداقل‌ترین بودجه و امکانات، کار بزرگی در لیگ دسته یک کشور انجام داد و با تحمل مشکلات فراوان، خود را به لیگ برتر فوتبال ساحلی رساند. اگر به یاد داشته باشید، عباس طبیب‌نژاد در گفت‌وگو با ما گفته بود که «از صعود تیم دریانوردان به لیگ برتر خوشحال نیستم». باید گفت که حرف‌های او چندان دور از انتظار نبود چراکه یک تیم برای حضور در لیگ برتر، باید از نظر مالی و امکانات در وضعیت خوبی قرار داشته باشد که در دریانوردان اینطور نیست. به هر حال آنها در این یک سال، هیچ‌گونه منبع مالی یا اسپانسری نداشتند، پس طبیعی است که مربی باتجربه‌ای مانند طبیب‌نژاد از صعود تیمش به لیگ برتر بترسد، چراکه اگر به تاریخچه تیم‌های بی‌پول در لیگ برتر نگاهی بیندازیم، به چیزهای خوبی نمی‌رسیم. پس لازم است که مسوولان برای تیم دریانوردان هم کاری کنند.

اما در بحث بعدی به مساله مربوط به پخش زنده بازی‌ها می‌پردازیم. اگر بگوییم صدا و سیما مرکز بوشهر در پخش بازی‌های فوتبال ساحلی کوتاهی کرده است، دروغ نگفته‌ایم. در مدتی که پارس جنوب یا دریانوردان در لیگ‌های کشوری با حریفان خود رقابت می‌کردند، یک‌بار هم نشد که صدا و سیما، بازی‌های آنها را تحت پوشش قرار دهد. مساله‌ای که مسلم مسیگر هم در صحبت‌های خود به آن اشاره کرده بود. باید دید واکنش صدا و سیما به این صحبت‌ها چیست.
اما در مبحث آخر، به تاثیر حضور این دو در لیگ برتر می‌پردازیم. حالا باید گفت که بوشهر، قطب فوتبال ساحلی کشور، چراکه تیم‌های این استان در فصلی که گذشت، عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته‌اند. از طرفی دیگر، موفقیت این دو باشگاه باعث شده ورزشکاران بیشتری به این رشته پرطرفدار روی آورند که این می‌تواند برای تیم‌های فوتبال ساحلی خبر بسیار خوبی باشد. امیدواریم که دو تیم دریانوردان و پارس جنوبی از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: