bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷
سرمربی موج گناوه در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
حدود یک ماهی از پایان لیگ دسته یک کشورمان می‌گذرد و پرونده این لیگ همچنان باز است. تیم موج گناوه که نماینده استان در این رقابت‌ها بود، با کسب رتبه پنجم مسابقات، فعلا در لیست سقوطی‌های لیگ است ولی این احتمال وجود دارد که این تیم حتی به رتبه سوم جدول برسد.
بامداد جنوب - علی تنگستانی:
حدود یک ماهی از پایان لیگ دسته یک کشورمان می‌گذرد و پرونده این لیگ همچنان باز است. تیم موج گناوه که نماینده استان در این رقابت‌ها بود، با کسب رتبه پنجم مسابقات، فعلا در لیست سقوطی‌های لیگ است ولی این احتمال وجود دارد که این تیم حتی به رتبه سوم جدول برسد. تیم پارسیان که فعلا قهرمان مسابقات شده است، در 3 بازی از بازی‌های لیگ دسته یک، از یک بازیکن به‌طور غیرقانونی استفاده کرد که موج گناوه هم یکی از این تیم‌ها بود. گناوه‌ای پس از پایان بازی از این تیم شکایت کردند ولی رای نهایی آن چیزی نبود که آنها انتظار داشتند. اما در چند روز گذشته، وکیل این باشگاه به فدراسیون رفته است تا مشکلات به وجود آمده را حل کند. در همین رابطه با سرمربی موج گناوه، حیدر نیکونژاد گفت‌وگو کردیم تا اطلاعات بیشتری کسب کنیم. 

وقتی یک تیم برنامه ندارد، بازیکنانش دیگر هم انگیزه نخواهند داشت
در ابتدا فکر می‌کردیم که موج یکی از تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر کشور است ولی مسائلی در فوتبال ساحلی است که اگر در آنها ضعف داشته باشید، نمی‌توانید در این رشته نتیجه‌ای بگیرید. ما در این مسابقات کسی نداشتیم که از تیم حمایت مالی کند. وقتی ما حمایت‌کننده مالی نداشته باشیم، مطمئنا نمی‌توانیم تیم را به خوبی سازماندهی کنیم. وقتی این کار را نتوانیم انجام دهیم، دیگر نمی‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم. نتیجه این مساله هم، بی‌انگیزه شدن بازیکنان است. حالا ما اگر برای مدت طولانی هم تمرین کنیم، نمی‌توانیم پیشرفت خاصی داشته باشیم، چراکه انگیزه کافی برای کار نداریم. وقتی هم که تیم پیشرفتی نداشته باشد، مطمئنا نمی‌تواند در لیگ به موفقیت خاصی دست پیدا کند. مشکل اصلی ما در مسابقات امسال، مسائل مالی بود ولی متاسفانه در این راستا ارگان‌هایی مانند شورای شهر، دفتر نماینده و حتی مردم از ما حمایتی نکردند. اما موج از نظر فنی، یکی از بهترین تیم‌های حاضر در مسابقات بود. ما نتوانستیم برای تیم‌ موج یک برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم و نتیجه‌اش این شد که در آخر فصل در رتبه پنجم قرار داشته باشیم.

پس از دو ماه جواب نهایی درخواست ما آمد
در رابطه با شکایت‌مان از تیم پارسیان باید بگویم که واقعا نمی‌دانم در فدارسیون چه می‌گذرد. وقتی تیمی روی یک نتیجه اعتراض گذاشته، فدراسیون باید بعد از یک هفته نتیجه نهایی را اعلام کند  بعد از یک ماه، کمیته انظباطی رای را به‌نفع تیم ما صادر کرد و 10 روز پس از آن، کمیته استیناف رای نهایی را صادر کرد آن زمانی که این ارگان‌ها می‌توانستند خیلی زودتر رای خود را صادر کنند. در رای کمیته استیناف آمده بود که « به‌دلیل این‌که موج گناوه روز 21 ماه اعتراض خود را گذاشته است و زمان اعتراض از 24 ساعت گذشته بود، اعتراض این تیم رد خواهد شد». این در حالی است که ما روز بیستم ماه این مستندات را به کمیته فوتبال فرستاده بودیم. متاسفانه هیات فوتبال استان، نامه ما را بیست و یکم ماه به فدراسیون فرستاده بود. آنها هم بر اساس این نامه تصمیم نهایی را گرفته بودند. 

هیات فوتبال را مقصر نمی‌دانیم
من نمی‌خواهم همه تقصیرات را گردن هیات بیاندازیم. به هر حال زمانی که ما مستندات را فاکس کرده بودیم، کسی در هیات نبود ولی پس از آن مسوولان هیات روز بیست و یکم به محل کار آمدند، نامه ما را به فدراسیون فرستادند. این در حالی است که فدارسیون از زمانی که نامه فرستاده شده بود، با ما و یا هیات فوتبال هیچ مکاتبه‌ای نکرده بود و بدون هیچ اطلاعی، رای نهایی را صادر کرد. در همین رابطه، وکیل باشگاه به فدراسیون فوتبال رفته است و کارهای مربوط را انجام داده است. وی حتی با کمیته استیناف صحبت‌های لازم را انجام داده است تا ببینیم رای نهایی چه خواهد بود.
 
نتیجه رای، همه چیز را در جدول تغییر می‌دهد
ما الان در رتبه پنجم جدول هستیم ولی اگر رای به‌نفع ما برگردد، تغییرات زیادی در جدول رخ می‌دهد که خیلی به‌نفع فوتبال ساحلی استان بوشهر است. اگر رای به‌نفع ما صادر شود، موج تا رده سوم جدول بالا می‌آید و تیم دریانوردان هم به‌عنوان قهرمانی مسابقات دست پیدا خواهد کرد. به هر حال تیم پارسیان فعلا قهرمان است ولی اگر به‌خاطر تخلفاتی که انجام داده است، امتیازاتش کم شود همه چیز به‌نفع نماینده‌های استان بوشهر است. حتی این احتمال وجود دارد که در صورت ناآماده بودن یکی از تیم‌های لیگ برتر، فدراسیون تیم سوم لیگ دسته یک را جایگزین آن تیم کند. ما تا روز گذشته پیگیر این موضوع بوده‌ایم و الان هم منتظر رای استیناف هستیم تا ببینیم چه پیش می‌آید. 

از هیات فوتبال تشکر و قدردانی می‌کنم
البته هیات فوتبال استان هم در نامه‌نگاری‌های جدید با فدراسیون، همه جزئیات را به آنها گفت تا صداقت ما مشخص شود. در نامه آمده است که « اگر ما می‌خواستیم خلافی انجام دهیم، تاریخ نامه را عقب می‌انداختیم». به هر حال آنها وظیفه خود را انجام داده‌اند و از همین‌جا از همه آنها تشکر و قدردانی می‌کنم که به فکر نماینده استان هستند. هیات فوتبال استان در حق نمایندگان فوتبال ساحلی به هیچ عنوان کوتاهی نکرده‌اند و همیشه سعی کرده‌اند به این تیم‌ها کمک کنند. 
در پایان هم یک خبر خوب برای هواداران تیم موج گناوه داریم و آن خبر هم این است که در چند روز گذشته برای مشخص شدن وضعیت تیم موج جلساتی برگزار کردیم. یکی از کسانی که در این جلسه حضور داشت، به بنده قول داده که در فصل آینده اسپانسر تیم شود و به این تیم کمک مالی کند تا موج بتواند به فعالیت خود در فوتبال ساحلی ادامه دهد. این مساله باعث می‌شود که انگیزه بچه‌ها باز هم برگردد وقتی این اتفاق رخ دهد، ما بهتر می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: