bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷
با عقب‌نشینی سال به سال بوشهری‌ها به دلیل مشکلات...!
حتی در صید میگو هم شانس نداریم، این را باید در این چارچوب عنوان کرد که بوشهر که یکی از بهترین میگوهای کشور را دارد، در طول پنج سال گذشته سال به سال دچار پسرفت در صید این آبزی شده است، اما...
اگر مشکلات مدیریتی نیست، به‌نظر می‌رسد میگوها هم در حال فرار از استان هستند، چرا که از شبانه‌روزی صید شدن واهمه دارند!!

بامداد جنوب: 
حتی در صید میگو هم شانس نداریم، این را باید در این چارچوب عنوان کرد که بوشهر که یکی از بهترین میگوهای کشور را دارد، در طول پنج سال گذشته سال به سال دچار پسرفت در صید این آبزی شده است، اما همین استان بغلی توانسته افزایش 22درصدی را تجربه کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در یک هفته نخست آغاز صید میگو در آب‌های استان هرمزگان، میران صید این آبزی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 22 درصد رشد یافته که این 
به گفته مدیرکل شیلات هرمزگان، از دهم مهرماه تاکنون 375 تن میگو در آب‌های هرمزگان صید شده که از این میزان 72 تن میگوی سرتیز و 303 تن میگوی درشت است. به گفته محسن یکتاپور، از جمله عوامل اصلی افزایش صید میگو در آب‌های هرمزگان کاهش آلودگی خورها که به دلیل کاهش قاچاق سوخت در سال‌های اخیر محقق شده، رهاسازی بچه میگو با هدف بازسازی ذخایر و افزایش مبارزه با صید غیرمجاز است. تعداد لنج‌های صیادی فعال در صید میگو در آب‌های هرمزگان بیش از 160 فروند است که حدود 2 هزار و 200صیاد نیز در هرمزگان مشغول به صید میگو هستند. کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان میزان صید قابل مجاز امسال (97) را یک هزار و 650 تن، شامل یک هزارو 150 تن میگوی درشت و 450 تن میگوی ریز و سرتیز پیش‌بینی کرده‌اند.

وی از صیادان خواست ضمن همکاری با یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان این اداره کل را در زمینه مدیریت هرچه بهتر این مهم یاری کنند زیرا صید بیش از میزان پیش بینی شده موجب آسیب دیدن ذخایر می‌شود.
به گزارش ایرنا، صید میگو در آبهای هرمزگان از دهم مهرماه آغاز شده و به مدت 40 روز ادامه دارد. در اطلاعات منتشره اداره کل شیلات هرمزگان آمده است: با توجه به طول نوار ساحلی این استان، تنوع گونه‌ای، تنوع روش‌های صید و داشتن 4 هزار و 200 فروند شناور مجاز صیادی و صید بیش از 40 درصد آبهای جنوب ، هرمزگان به عنوان قطب صید و صیادی کشور محسوب می‌شود.

در این اطلاعات آمار فعالان حوزه صید و صیادی حدود 30 هزار نفر ذکر شده که ساکن جزایر و 900 کیلومتر نوار ساحلی این استان در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان هستند. تنوع زیستی جانوری در خلیج فارس و دریای عمان بسیار زیاد است به طوری که آمارها نشان می‌دهد حدود 800 گونه ماهی، 15 گونه میگو، 10 گونه پستاندار دریایی، 5 گونه لاک پشت دریایی، بیش از 90 گونه پرنده و تنوع زیادی از پلانگنتون‌ها در این پهنه آبی وجود دارد.
این آمار و ارقام را منتشر کردیم تا دوستان متوجه شوند که اوضاع از چه قرار است، البته اگر فردا جوابیه نفرستند و یا دست به شکایت نشوند که معمولا این در این دومی خیلی خوش سابقه هستند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: